juli2011spire:) Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg er så lei av den vanlige Spagetti og kjøttdeig middagen.... Pizza og lasagne venter vi med til helgene, og kjøttkaker har jeg ikke tid til i dag.. Er det noen som har en god, kjapp og spennende oppskrift til meg?? Har masse grønnsaker og både fløte og rømme i hus..
Gjest Kira bjeffer Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Hva med f.eks: - Bakt potet med kjøttdeig, rømme og mai - Chili con carne med rømme - Fylte paprika med kjøttdeig og tomatsaus - Tacopai med kjøttdeig, rømme og ost på toppen (pluss div tilbehør) - Pitabrød med kjøttdeig og grønnsaker Det var det jeg kom på i farten Si fra hvis du vil ha oppskriften på noe av det.
Gjest Frisk bris Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har denne gode pastasausen: 1 pk kjøttdeig 1 pk chorizo, i skiver (ca 100 grams påleggspakke er ok) 1 rødløk, grovhakket 2 knuste fedd hvitløk 1 ss paprikapulver 1 pk cherrytomater, delt i 2 1 pk fersk spinat 1/4 dl god olivenolje Hakket bladpersille Stek kjøttdeig. Tilsett chorzo, løk og hvitløk og fres til løken er blank. Ha i paprikapulver og spinat, bland godt. Tilsett cherrytomatene. La de småputre i 10 minutter. Noen ganger har jeg i ca 1/2 dl vann. Bland inn persille og olivenolje og bland det sammen med pastaen. Et helt annet tips, er gode, gammeldagse kålruletter.
juli2011spire:) Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2013 Tusen takk Chorico er nå kjøpt inn og jeg prøver den nederste oppskriften Men du må gjerne legge ut taco oppskriften
lowe+spire Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Fy Jeg har denne gode pastasausen: 1 pk kjøttdeig 1 pk chorizo, i skiver (ca 100 grams påleggspakke er ok) 1 rødløk, grovhakket 2 knuste fedd hvitløk 1 ss paprikapulver 1 pk cherrytomater, delt i 2 1 pk fersk spinat 1/4 dl god olivenolje Hakket bladpersille Stek kjøttdeig. Tilsett chorzo, løk og hvitløk og fres til løken er blank. Ha i paprikapulver og spinat, bland godt. Tilsett cherrytomatene. La de småputre i 10 minutter. Noen ganger har jeg i ca 1/2 dl vann. Bland inn persille og olivenolje og bland det sammen med pastaen. Et helt annet tips, er gode, gammeldagse kålruletter. Jeg har denne gode pastasausen: 1 pk kjøttdeig 1 pk chorizo, i skiver (ca 100 grams påleggspakke er ok) 1 rødløk, grovhakket 2 knuste fedd hvitløk 1 ss paprikapulver 1 pk cherrytomater, delt i 2 1 pk fersk spinat 1/4 dl god olivenolje Hakket bladpersille Stek kjøttdeig. Tilsett chorzo, løk og hvitløk og fres til løken er blank. Ha i paprikapulver og spinat, bland godt. Tilsett cherrytomatene. La de småputre i 10 minutter. Noen ganger har jeg i ca 1/2 dl vann. Bland inn persille og olivenolje og bland det sammen med pastaen. Et helt annet tips, er gode, gammeldagse kålruletter. Fylte paprika hørtes godt ut! Kan du komme med oppskriften? PS: er det noen som vet hvorfor det blir sitert to ganger når jeg skal svare på innlegg?
lowe+spire Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Oi! Ser nå at jeg har svart på feil innlegg!! UPS UPS Endret 9. januar 2013 av lowe+spire
Ærlige Ærna Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Gryterett med ris (stek opp grønnsakene og kjøttet, bland sammen og krydre med salt, pepper, oregano, hvitløk ++, hiv gjerne oppi en boks hermetiske tomater eller bare ketchup eller tomatpure), og så tar du salat ved siden av. Godt, og en rett som kanskje har gått litt i glemmeboka? Evt. taco, alltid en slager.
megmegmeg Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Tacosalat, kjøttdeig med hjemmelaget fløtesaus og ris + grønnsaker , gryteretter og grønnsakssuppe med små boller av kjøttdeig.
gmfosse Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Jeg elsker å lage middager med kjøttdeig - man kan jo lage så mye forskjellig! Jeg legger ut oppskriftene mine på bloggen min. Her kan du finne mange tips http://husmorkjerringa.com/category/kjottdeig/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå