Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vet, alle sier til deg at ta det med ro, bare vent til hun begynner, da tenker du at hvorfor hadde jeg dårlig tid med dette! Ja, jeg er klar til å føle litt på det nå!

Baby er rett over 9 måneder, hun sitter kjempe fint og hun ruller seg rundt i hele huset, hun kan dra seg litt fremover og bakover på rompa. MEN, hun kryper ikke, ikke bakover og ikke fremover. Det som begynner å stresse meg nå er at andre barn på 9 måneder begynner jo å reise seg, hvordan kan min baby gjøre det når hun ikke er oppi krabbestilling engang? Hvordan kan hun sette seg opp selv?

Noen ganger kjenner jeg at panikken nermest tar meg... er ellers en veldig rolig og avbalansert mor altså;)

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Alle er forskjellige, hold an litt,du, før du får panikk;-) Her i huset har vi hatt fire helt forskjellige, alt fra ungen som lå i ro omtrent til året var omme, men som pratet som en foss, til ungen som reiste seg opp og løp da han var såvidt 7 mnd men som ikke sa et pip før han var nesten 2 år.. Og så to varianter av temaet i midten.. Og det er sant som de sier, travel får en helt ny betydning så fort ungen din går...

Gjest amandine
Skrevet

Og forresten, bare to av fire unger her hos oss har krabbet, de to andre gikk rett i fullt firsprang på direkten...

Skrevet

Jenta mi begynte ikke å krabbe før hun var nesten 14 mnd hun, før det akte hun seg på rompa, noe hun begynte med når hun var rundt 11 mnd, da begynte hun også så smått å reise seg opp.

Ålte seg eller rullet begynte hun aldri med. Dvs hun rullet seg fra rygg til mage en sjelden gang.

Begynte å gå når hun var 17 mnd. Er 20 mnd nå og er begynt å løpe.

Frisk og rask og ingen problem med det motoriske hvertfall.

Utviklingen er så forskjellig hos disse små og hos de aller aller fleste er alt som de skal. Litt sene med noe, tidligere med noe annet og allikevel helt normale.

Skrevet

Mine er åtte mndr og den ene gidder ikke snu seg fra rygg til mage engang. Men kan ligge en stund på magen hvis hun blir lagt sånn, og kan dreie rundt sin egen akse. Tvillingsøstra er overalt. Stor forskjell.

Tror det er bare sånn de er, men tvilen kan jo komme i ny og ne. Hun som er treg, blir fulgt opp av manuell terapeut pga skjevheter i rygg og nakke, men tror ikke dette hemmer henne. Vi får se. Storebror var veldig tidlig ute som baby, men plutselig stoppet han opp og gikk ikke før han var 14-15 mndr. Så kan skrive under på at det kan gå i rykk og napp :-)

Skrevet

Min på 8,5 mnd drar seg fremover sittende. Han blir kjempesur når vi forsøker å sette han i krabbeposisjon. De siste dagene har han begynt å dra seg litt opp selv, så det kommer nok din også til å klare. Jeg tror ikke min kommer til å begynne å krabbe, for nå kommer han seg som regel dit han vil med å dra seg frem. Da er jo motivasjonen for å krabbe borte. Han her elsker også å gå mens vi holder han, og å stå og støtte seg til ting. Broren, som krabbet ved 7 mndr, klarte ikke å stå lenge av gangen og ville ikke gå mens vi holdt han (før han gikk selv ved 11 mndr). Han ville BARE krabbe. Krabbe, krabbe, krabbe fra morgen til kveld. Over alt, og etterhvert løpekrabbe, gjerne med full fart utfor en trapp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...