Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Baby er nå 6 mnd og nettene har blitt forferdelig slitsomme. Han e i seng til syv og sovner en gang rundt halv åtte. Sover fint og rolig frem til klokka er omtrent ett/to på natten. Fra da og til vi står opp klokken seks må jeg inn flere ganger i timen for å putte inn smokk og legge på plass baby som har flyttet seg rundt i senga. Han virker egentlig ikke våken, men hyler til smokken er i munnen og han ligger der han skal. Vi har sluttet med mat på natten for noen uker siden, og jeg hadde i grunnen håpet han endelig kunne sove igjennom natten nå. Noen som har hatt det på samme måte og klart å løse det? Anonym poster: 1016c8bb7f3777c353de71043dfd05ec
<3 2G <3 Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Vi måtte bruke sånn pose du fester til sengen for at han skulle sove bedre, hindret han i svirre rundt i sengen. Glemte å si at han sov ikke natta over før han var 3år, men det hjalp på de 100 gangene han vekket seg selv med pose. Endret 9. januar 2013 av 1G+1G :D
Pompel ★ Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Babyen er bare 6 mnd! Men du ka jo se om det hjelper å legge flere smokker i senga? Var igjennom det samme selv. Men det går over, heldigvis Jeg syns det ble mer slitsomt å stå opp, når jeg begynte å "forvente" at babyen skulle sove hele natta. Men husk på at 6 mnd er ikke mye..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Nei, 6 mnd er ikke mye, men det virker som en evighet når man aldri får sove en hel natt... HI Anonym poster: 1016c8bb7f3777c353de71043dfd05ec
Spiffie Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Det går over, skjønner at det er slitsomt, men babyen er jo bare 6 mnd. Vår sov natten gjennom først rundt 14-15 mnd. Hvis babyen ikke ammes om natta kan dere jo kanskje bytte på hvem som står opp? Så får du en hel natts søvn innimellom.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 Vi bytter på! Mannen er kjempeflink til å ta sin del, også når han skal på jobb. Men jeg våkner likevel, selv om jeg ikke må opp. Selv med ørepropper. Har ikke så veldig stor leilighet, så hjelper ikke å sove på stua heller. Skjønner at det går over, men jeg vandrer rundt i koma og orker ikke gjøre noe særlig på dagen, annet enn å ta meg av baby. HI Anonym poster: 1016c8bb7f3777c353de71043dfd05ec
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 Her er snuppa straks 9 måneder og er våken annenhver time på natta og i natt har hun hyla og ikke ville sove Etter 9 måneder med lite søvn så kjenner jeg at jeg er forferdelig trøtt og sliten...Så i helgen har jeg bestemt at vi skal prøve å kutte ut nattmaten! Har vært lettvint å amme henne for da har hun sovna igjen med en gang Anonym poster: 4b4f7cf9da2414dec0fe48dc209c30bf
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 Det går snart over ha mange smokker i senga, og ikke løp inn med en gang. La han få lov til å lete etter smokken på egenhånd. Vi hadde det akkurat likt, men nå sover hun rundt, med få untak, når hun er syk og tennene kommer Hun er nå 1år, og så kommer det en til om noen uker Anonym poster: 80cbfd6e27bb3a9502eedadc4b878b3a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 Har det likt ja, men jenta mi er 20 mnd. Og her i huset har nettene vært slik i 4 år nå. Lillesøster avløste storebror Utrolig hva man takler når man må, selv om det tidvis er beintøft både fysisk og psykisk. Vi velger å ha henne på samme rom om oss, for å få så "rolige" netter som mulig. Vi flyttet henne på eget rom når hun var 16 mnd, men det hjalp ingenting. Så nå bytter vi på å sove på rommet hennes(som forøvrig ligger i en annen etasje enn vårt., da slipper vi stort sett å stå opp av sengen, bare snakker til henne hvis det ikke er smokken hun trenger. Samsoving har vi ogå gått mer tilbake til. Storebroren begynte å sove natten gjennom når han var 2, så har et ørlite håp om at hun også skal gjøre det(bare 4 mnd igjen!), men samtidig er pessimismen stor på området for tiden: Anonym poster: 3c5d8f4eb243fbf5359897e937a96c2b
Linerlen og pipipen Skrevet 9. januar 2013 #11 Skrevet 9. januar 2013 Vi hadde også en sånn periode ved 5-6 mnd alder som jeg ser tilbake på med gru. For oss så løste det seg da vi begynte å gi en ekstra flaske melk ved legging(hadde kun fullammet til da) og å bruke sovepose. Kanskje det kan hjelpe dere også? :-)
Linerlen og pipipen Skrevet 9. januar 2013 #12 Skrevet 9. januar 2013 Og forresten så kan det også være verdt å lære babyen å putte inn smokken selv! Jeg var konsekvent på å gi han den i handa i noen dager, så ble han flinkere og flinkere veldig fort
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #13 Skrevet 9. januar 2013 Han putter fint inn smokken selv på dagen, finner den og får den på plass. Men på natten når han hyler og vil ha den er han liksom ikke våken. Har 5 smokker i senga hele natten, men han ligger jo så urolig så de ender opp over alt (langs kanten og under han osv.). Han får 2 grøtmåltider + frukt og mme på dagtid, så får nok mat. Vokser fint og er ellers helt frisk og fin. Men hvorfor blir han plutselig urolig så sent? Han sover jo rolig og fint de første timene etter han er lagt. HI Anonym poster: 1016c8bb7f3777c353de71043dfd05ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå