Gå til innhold

1500kcal dagen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Med min forbrenning på nærmere 2000kcal dagen så burde jeg sakte men sikkert luke vekk en pudding og et par hestelår over litt tid. Nå mangler bare en sykkel i stua så skal det bli saker av det. Reisen mot min engang så snertne kropp er begynt

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Flink, dørstokkmila er lengst, eller mila fra sofa til sykkel! Men vil du orke å måle og telle alt du spiser hele tida?

Skrevet

Skulle virkelig ønske jeg hadde sånn disiplin. Jaggu meg. Men jeg er altfor svak og dumper oppi altfor mange fristelser i løpet av en dag. Sukk.

 

All ære til deg! Og masse lykke til :)

Gjest amandine
Skrevet

Erfaringsmessig trenger du ikke måle og veie hele tiden,om du holder ut bare noen dager får du feelingen for vekt og innhold. Iallefall jeg. Problemet mitt er ikke brus og sjokkis,men for mange gode skiver til lunsj med en ekstra ostebit på etc. Sånn sett har det vært nødvendig for å hale meg selv i gang å måle og veie et par dager så jeg ser hva jeg luller meg inn i. Hadde jeg bare kunnet kutte brus og sjokkis og ikke lunsjen hadde det vært mye enklere...

Skrevet

Jeg må bare anbefale en app fra nike. Jeg er for glad i mat til å kutte ut mat, men etter å ha lagt inn høyde og vekt på appen, så forteller den meg hvor mange kalorier jeg brukte på dagens treningsøkt i tillegg til at den forteller meg hvor lang turen var, hvor jeg var raskest pr km og merker av på kartet hvor jeg har vært (i tilfelle jeg skulle glemme det:)) Dagens økt var forøvrig på 642 kalorier. "Denna teknologin sier nå jæ":)

Skrevet

Jeg gjorde det i sommer med en app som heter Noom weight coach. Litt kjipt i begynnelsen å skrive inn alt man spiser, men etterhvert blir man vant til det.

Jeg gikk ned fra ca 70kg til 58kg fra 1.Juni til en gang i Oktober.

Lå på 1500 kcal om dagen. Kjør på med masse grønnsaker. Det metter bra, og er fattig på kcal

 

Lykke til!

Skrevet

Jeg har gjort det før så trenger bare å friske opp feelinga. Jeg veier alt fra påleggskiver til gulrota til middag. Men etterhvert veier jeg bare det jeg er usikker på. Problemet er egentlig når jeg er på jobb, for jeg har en lei uvane med å smake på alt mulig fra varmeskapet når jeg er sulten, men det er ikke lov for meg nå

Skrevet

Nå har jeg lastet ned noom, tror egentlig at jeg klarer meg fint uten, men greit med en liten backup hvis jeg er i tvil

Skrevet

Tror kveldsmaten min i går bikket 1500 kalorier :-P

Brødskive med en halv brie.... Godt var det og!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Lever på 1500 kcal om dagen selv jeg, og har skrevet ned alt jeg spiser i over 2 mnd... Blir en vanesak tydeligvis ^_^

 

Lykke til! :D

 

Her går det SAKTE, men sikkert nedover på den oh, så grufulle vektskalaen :)

Skrevet

Jeg regner ikke med at det går fort nedover på vektskalaen, men det er heller ikke poenget. Så lenge det går nedover så er det bedre enn at det står stille og mye bedre enn å gå oppover. Dessuten skal ikke ned mer enn 10kg så det skal jeg klare

Gjest amandine
Skrevet

Og for meg som ikke veier men tar det på feelingen, skal tro hvordan jeg ligger an så langt i dag?

Brødet er hjemmebakt og grovt, så det er ikke målbart,men skivene er tynne (under en cm). En skive til frokost med 2 streker kaviar(4 cm pr strek sier øyemålet) pluss to små plommetomater. Lunsj en skive brød med masse salat, en ost og en kokt skinke pluss tomat. Drikke: Vann, kaffe og et glass vann med sitron og litt stevia(når søthungeren slo inn)

Gubben spanderer nye joggesko og dagslyset gjør at jeg ikke er så mørkeredd. Dette blir vei i vellinga!

  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

2kilo lettere :D og det stopper ikke der

Endret av Studine mevik
Skrevet

Og for meg som ikke veier men tar det på feelingen, skal tro hvordan jeg ligger an så langt i dag?

Brødet er hjemmebakt og grovt, så det er ikke målbart,men skivene er tynne (under en cm). En skive til frokost med 2 streker kaviar(4 cm pr strek sier øyemålet) pluss to små plommetomater. Lunsj en skive brød med masse salat, en ost og en kokt skinke pluss tomat. Drikke: Vann, kaffe og et glass vann med sitron og litt stevia(når søthungeren slo inn)

Gubben spanderer nye joggesko og dagslyset gjør at jeg ikke er så mørkeredd. Dette blir vei i vellinga!

 

Ble du vant til steviasmaken?

Skrevet
i tillegg til at den forteller meg hvor lang turen var, hvor jeg var raskest pr km og merker av på kartet hvor jeg har vært

 

Det er jævelig lite motiverende for ei som meg, som trener hjemme (i mangel på mulighet til å forlate huset utenom jobb).

 

Etter en time med blod, svette og tårer har jeg ikke beveget meg en meter!!

Gjest amandine
Skrevet

Og for meg som ikke veier men tar det på feelingen, skal tro hvordan jeg ligger an så langt i dag?

Brødet er hjemmebakt og grovt, så det er ikke målbart,men skivene er tynne (under en cm). En skive til frokost med 2 streker kaviar(4 cm pr strek sier øyemålet) pluss to små plommetomater. Lunsj en skive brød med masse salat, en ost og en kokt skinke pluss tomat. Drikke: Vann, kaffe og et glass vann med sitron og litt stevia(når søthungeren slo inn)

Gubben spanderer nye joggesko og dagslyset gjør at jeg ikke er så mørkeredd. Dette blir vei i vellinga!

 

Ble du vant til steviasmaken?

 

Tja,funker iallefall greit i te og naturell yoghurt! Og under over alle under, den laktosefrie naturellyoghurten er så mild og deilig på smaken,mye bedre enn den andre(som jeg ikke tåler;-))

Skrevet

I fjor gikk jeg ned 10 kg, og tenkte ca 10 til i år.

Eneste jeg har gjort er å spise til jeg ikke er sulten mer isteden for å spise til jeg er mett.

Det medfører at jeg spiser lite og ofte. På ofte biten spiser jeg frukt eller ett grovt knekkebrød med litt smør og skinke på.

Det utgjør at jeg har ca halv matmenge enn før, men mer frukt og grønt.

I år satser jeg på å få mosjonert litt og.

 

Har nettopp kjøpt mål 1, en bukse fra moods of norway som er for trang. Håper å være inne i den om 1,5 mnd (da skal vi nemlig på seminar) men ihvertfall til 17 mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...