Gå til innhold

Gruer meg til barselgruppe på helsestasjonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg sikkert uten grunn, men jeg føler meg så mislykket i forhold til andre mødre jeg kjenner. Jeg måtte gi opp ammingen etter fore dager, jeg har ikke gått ned et gram siden fødselen for 10 uker siden, huden min har eksplodert i kviser pga søvnmangel og min datter eier ikke et fnugg at tålmodighet og hyler opp. Om det er noen sånne " perfekte ymmie-mummys" der i morgen tror jeg det rabler for meg.

Jeg har aldri vært noen jåleberte, men nå føler jeg at jeg må stå 10 minutt foran speilen før jeg kan gå noe sted. Det er normalt å føle slik, ikke sant?

Anonym poster: 68b83b621fc21399be6bf80c073e98dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ett barselmøte i regi av helsestasjonen og det ble med det. De andres babyer lå og sov søtt i softbager ved siden av de nysminkede mødrene sine mens min bare gråt og måtte bysses og bæres (og kvitterte to bæsjebleier ila den halvtimen jeg var der). Fikk medfølende blikk fra dem når jeg hastet hjem...

Anonym poster: 69a471968d9372a3764146f8b2826adf

Skrevet

Tenk hvor mange som tenker og føler det akkurat som deg i morgen, har sikkert brukt en halvtime eller to for å se ok ut :)

Dra dit og kos deg med nye bekjentskaper!

Anonym poster: a2a423c32397596dfcd447a46f90decc

Skrevet

Møt heller opp i tilfelle du ikke er alene om å ha det sånn. En vet aldri hvordan det går. Jeg var hu med unge som ikke sov og så ut som dodraugen hadde herjet med meg hele natten... Gikk fint og møtte trivelige damer :)

Skrevet

Jeg var henne med den umulige ungen sist, men har fått noen av de som er mine beste venninner i dag til tross for at han hylte seg gjennom hvert eneste treff og jeg nesten ikke sov..... Denne gangen er jeg en av de med sovebabyene, men ser ikke på noen måte ned på dem som ikke har det!

Anonym poster: 2ca54801104dd87076ef2b7e6305c766

Skrevet

Mitt første barselmøte var også forferdelig. Jeg gikk opp mye i graviditeten grunnet dårlige kvalmestillende medisiner og hadde ikke gått det ned. Buksene mine fikk jeg til knærne (det er faktisk ikke overdrivelse heller, jeg nærmes doblet kropsvekten - nesten..) og følte meg forferdelig. I tilegg var jeg (og er jeg fortsatt) student og ung mamma - midt på oslo's vestkant.

Husker bare at jeg følte meg så liten, mens jordmora hele tiden skulle sende meg stygge blikk og fortelle meg hvordan jeg ikke måtte la ungen se på tv og en hel del andre formaninger - hun hadde åpenbart noen fordommer, og det var kanskje ikke så rart når de ellers yngste mødrene på helsestasjonen var i slutten av 20 årene - jeg var i begynnelsen.

Heldigvis bestemte jeg meg for å fortsette i gruppa og den var fantastisk. Fire utrolig hyggelige damer som virkelig så meg for den jeg er og ikke plasserte meg i båsen "unge mødre på fem". En barselgruppe kan være et herlig fristed med andre mødre hjemme i permisjon. Alle prøver vel å gi et godt førsteintrykk og doller seg litt ekstra før de møter første gang. Gi det et par ganger så dere lærer hverandre å kjenne og så kan jeg nesten garantere at bak de fasadene har dere mye til felles ;).

Jeg er i hvertfall veldig glad for at jeg trosset min frykt for de "eldre" (neida - jeg vet at dere ikke er eldre) damene og dristet meg til å stille opp.. Det gav mange fine turer og mange gode samtaler om både godt og vondt i barseltiden :)

Skrevet

Jeg måtte gi opp ammingen begge gangene, overvektig var jeg også. Nå ble jeg med på denne barselgruppen kun fordi hs arrangerte det da, hadde egentlig null interesse av det. Anywho - under presentasjonsrunden ble det klart at det var kun jeg som ga flaske. Da sa jeg: "Jeg vet at det er mange som føler seg mislykket fordi de ikke får til ammingen, men sånn er heldigvis ikke jeg." :) Med et smil. Drit i hva de tenker, de betyr faktisk ingenting... De er ikke dine venner eller din familie.

Anonym poster: f22c4db337ee4f92d192c59fd5681061

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Jeg er også mislykket om det hjelper! ;)

Lykke til - håper du møter opp og sjekker terrenget. Kanskje det går bedre enn du tror... :)

Skrevet

Takk dere, har minispa og lagt fram klær til i morgen, vi gir det en sjangse!

Anonym poster: 68b83b621fc21399be6bf80c073e98dd

Skrevet

Bra at du gir det en sjangse! Jeg måtte også gi opp ammingen fort, og gruet meg til første barselgruppe. Jeg svettet og følte at jeg håndterte jenta mi klønete og hun hylte. Men de andre i barselgruppen viste seg å være veldig søte og hyggelige og vi har gått mange turer i løpet av permisjonstiden.

Lykke til!

Anonym poster: 4eac34ac8e66b176f525c433f43e9194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...