Gå til innhold

Teppe under sofabordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JAAAA, så klart du har rett her :) da vi måtte bytte ut vårt og vi var noen dager uten så begynte min mann og klage, han savnet lunheten teppe skapte ;)

Så klart du må ha teppe.

Da vi kjøpte nytt nå, så gikk jeg innom Living, skulle se om de hadde tilbud på noen tepper. Jeg ville ikke ha et lyst eller langhåret, da vi har 2små barn. Fikk ett stort flott i mørkebrunt 100% ull, som passer fint inn i stua vår til 500kr :)

Anonym poster: 84c0114024c19372b6fbaddda1df1fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi har teppe. Jeg synes fravær av teppe er like nakent som en vegg uten bilder. :)

Skrevet

Vi har ikke teppe. Ikke duk heller. Men veldig hjemmekoselig her for det :) (orker ikke ha teppe pga katta)

Anonym poster: bcfd1082c038250d5bbd4698a9c9240f

Skrevet

Ja det har jeg alltid hatt, blir så mye koseligere og ikke minst varmere. her er det veldig gulvkaldt, så har både teppe under salongbord, midt på stue gulvet, i gangen og et langt på kjøkkenet langsmed benken. slipper å bruke tøfler hele tiden da ;)

Skrevet

Vi har et naturhvitt (!) pebblesteppe i ull under stuebordet. Med impregnering og litt obs på hva jr på to får spise i stuen går det helt fint! Hadde flossteppe før, og det så forsåvidt greit ut helt til jeg satt meg ned og gravde mellom trådene. Da røyk det fort ut for å si det sånn ;)

Skrevet

He he, mannen har kjøpt teppe som han vil ha under sofaen. Hva da med gulvvask, støvsuging og matsøl (jeg berger morgenen med å la eldste spise frokost foran barne tv..) sier jeg da. Også er vi i gang. Vi blir aaaaaaaldri enige om hvordan vi skal ha det hjemme, og derfor er det mye halve prosjekter og rare kombinasjoner..

Du kjøper et teppe med helt korte "hår". På de kan du lett gni med klut/tue dersom det søles yoghurt eller annen matsøl. Du kan også kjøpe teppevaskemiddel på sprayflaske for litt verre flekker som har ligget en stund, men alltid lurt å ta sølet tvert. Det gjelder jo på alt. Hvis du ikke gidder å dra frem støvsugeren så ofte, så kan du ha en håndstøvsuger i nærheten, det duger på brødsmuler. Gulvvask: Fjern teppet en gang i kvartalet for å vaske under, ellers vasker du rundt det.

Enkelt :P

Skrevet

Er det noen som har varmekabler i gulvene tepper? Har hørt at det ille er bra, for da brenner man varmekablene istykker pga varmen. Noen som har opplevd dette?

Har lyst på teppe, men tør ikke pga nettopp det..

Anonym poster: b5e4133ba8a6bd21d81ed4668f7c72db

Skrevet

Vi har tre gulvtepper på stua. Har to sofasalonger og et spisebord. Det blir koseligere og mer lunt og ikke minst så fungerer de som lyddempere! Blir mindre gjenklang med mye tekstiler i et rom.

Skrevet

Har ikkje no, men har tenkt å kjøpe snart. Har vore praktisk utan i småbarnstida, men synes det ser lunare ut med teppe.

Skrevet

Vil egentlig ha teppe da jeg er enig i at det virker lunere, men jeg synes tepper er sånn i veien for alt. Dessuten er det støvmagnet og blir lett skittent og flekkete. Jeg synes tepper egentlig er ganske uhygenisk... Har teppe på lekerommet, da det er gulvkaldt der, og tre av soverommene har vegg til vegg teppe, men jeg hater de. Uansett hvor gode de er å gå på føler jeg meg skitten når jeg tråkker på de.

Jeg har lett etter fine tepper til å ha under sofabordet i mange år, men jeg synes liksom ikke jeg finner noen fine, men for er par måneder siden fant jeg er superlekkert ett som jeg vurderer å kjøpe. Men jeg får meg liksom ikke til det...

Skrevet

Er det noen som har varmekabler i gulvene tepper? Har hørt at det ille er bra, for da brenner man varmekablene istykker pga varmen. Noen som har opplevd dette?

Har lyst på teppe, men tør ikke pga nettopp det..

Anonym poster: b5e4133ba8a6bd21d81ed4668f7c72db

Så lenge teppet ikke er lukket med gummiert bunn så går det fint å ha teppe gulv med kabler. Teppet må puste.

Skrevet

Jeg har selvfølgelig teppe under bordet! Syns at det hadde blitt rart hvis ikke.

Skrevet

Ingen tepper, veldig lite duker (kun en løper på spisestua) og gardiner på bare noen av vinduene :) Høres sikkert veldig rart ut, men vi liker rene flater som er enkle å holde rene. I de vinduene vi ikke har gardiner har vi downlights som skaper en veldig fin stemning mot en ekstremt bred vinduskarm.

Skrevet

Ja, har teppe :) Synes det er mye koseligere slik.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Som så mange andre skriver så syns jeg også det ser lunere, varmere og koseligere ut med tepper under, så har jeg teppe under stuebordet og kjøkkenbordet ;)

Blir mye jobb med støvsuging og vasking/rensing av teppene, men men.. Har korthåret teppe under kjøkkenbordet, og flossteppe under stuebordet.

Det er så gulvkaldt her, så det luner veldig å ha et teppe under bordene :)

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hadde ingen tepper i huset, tenkte vi ikke skulle ha det..

En kaaaald vintersdag, kjøpte vi teppe. Mye lunere med sofaen og koseligere. Vi gikk til innkjøp av flere tepper!

Skrevet

He he, mannen har kjøpt teppe som han vil ha under sofaen. Hva da med gulvvask, støvsuging og matsøl (jeg berger morgenen med å la eldste spise frokost foran barne tv..) sier jeg da. Også er vi i gang. Vi blir aaaaaaaldri enige om hvordan vi skal ha det hjemme, og derfor er det mye halve prosjekter og rare kombinasjoner..

Du kjøper et teppe med helt korte "hår". På de kan du lett gni med klut/tue dersom det søles yoghurt eller annen matsøl. Du kan også kjøpe teppevaskemiddel på sprayflaske for litt verre flekker som har ligget en stund, men alltid lurt å ta sølet tvert. Det gjelder jo på alt. Hvis du ikke gidder å dra frem støvsugeren så ofte, så kan du ha en håndstøvsuger i nærheten, det duger på brødsmuler. Gulvvask: Fjern teppet en gang i kvartalet for å vaske under, ellers vasker du rundt det.

Enkelt, men likevel så vanskelig..

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Har ikke et eneste teppe i hele huset.

Har fine tregulv som er lune å trå på og varmekabler der vi har fliser (bad, gang og vaskerom).

Syns det blir mye styr med tepper og ryer, liker rene og ryddige flater.

Skrevet

Har teppe under bordet. Godt å føttene på, ser finere ut og ikke så nakent.

Vi har det veldig gulvkaldt i leiligheten, bor i murblokk 1 etg så har ingen under som varmer opp gulvet vårt.

Anonym poster: 2326643273c370e5fae7153adc6df828

Skrevet

? Hva som er vanskelig?

Skrevet

? Hva som er vanskelig?

Å finne arbeidslysten..

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

.Ja, vi har et flatvevd et. Enkelt å vaske bort flekker og griseri med høytrykkspyler- viktig når en har unger. Har et nydelig teppe på loftstua jeg kunne tenkt meg ta ned i stua, men det blir npr ungene blir større :-)

Skrevet

Vi har ikke teppe. Men har tenkt på det, men finner ingen tepper jeg synes passer inn. VI har heller ikke gardiner, og bruker sjeldent duk;)

Anonym poster: b01e115c1bb4d73a3df10d5f19836cf0

Skrevet

Tepper under alle bord så nær som kjøkenbordet her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...