Gå til innhold

Inspirert av den "vondt å føde" tråden..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kommer hodet ut under en rie og kroppen på neste? I mitt hode har det vært en rie der hodet kom ut, også har det vært over. Kan vel egentlig hende at jeg bare har koblet ut og ikke husker.. Jeg har hatt korte pressfaser, og første husker jeg vel egentlig ikke så mye av. Dette med at kroppen glir ut, det er helt fremmed for meg.

Denne skulle på anonym, men får kanskje noen svar her og :)

Endret av Ikkesåallerværst
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer helt an på hvor lang og effektiv utdrivingsfase du har. Jeg fikk kjenne på et mykt, lite hode med masse vått hår i åpningen, men det gikk hvertfall 30 minutter til før han var såpass langt ute at jordmor fikk nok tak til å dra ham ut. For meg var det sinnsykt vondt og brennende jo hardere jeg presset, så det tok lang tid. Hodet svuppet litt inn igjen hver gang jeg sluttet å presse og det var like brennende smertefullt hver gang hodet kom frem og sto i åpningen.

Etter en halvtime fikk jeg riestimulerende drypp for å overvinne instinktene mine om å holde igjen og 25 minutter etter det så var han endelig ute <3 Følte at jeg blødde flammer i en hel evighet. Men søstra mi presset vel 3 ganger fra hun fikk 10 cm åpning og til babyen var ute :P Hun fikk forøvrig epidural mens jeg ble nektet alt, så det er slett ikke alltid at epidural forlenger utdrivingsfasen :)

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Det er vel litt forskjellig?

Men er vel oftest at det skjer i to omganger? Kommer an på riene og hvor mye du har igjen og presse med.

Husker ikke for å være helt ærlig ;)

Skrevet

Her kom hele lillesøster i en og samme ri, men hun var liten, bare 2100g. Så kanskje det hadde noe å si, merket iallefall stor forskjell på den fødselen og da broren stod med hodet i åpningen mens jeg ventet på neste ri. Auch!!!

Skrevet

Husker ikke jeg, men mine to kom veldig kjapt ut da pressriene begynte ;) Mine var også litt mindre enn snittet da, rundt 2900 gram :)

Skrevet

Her kom urkvinnen frem da pressriene kom, så hodet var ute på første ri, og da fikk de dratt han ut samtidig.. Befriende!! :)

Skrevet

Her kom hodet ut i en ri, også satt skuldrene bom fast, så måtte tas med vakuum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...