Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 de gjorde eg når eg ville ha nr 3 og, då tenkte eg at då ska eg seie meg fornøgde med 3.. men har lyst på 1 til eldste er 8, nest eldste er 6 og minste er 3 mnder... er de bare slik de er at enn har lyst på flere?? eller veit enn de når enn er ferdig med å få barn?? de eg savner er den spenningen med prøvinga. gleden ved positiv test, alle gledene i graviditeten ( eller plagene ) sparkene, spenningen når de nærmer seg fødselen, og fødselen og tiden på sjukehuset. og alt etter de selvfølglig.. flere som tenker slik ?? Anonym poster: 05e8fefd84bea78a8508a9acf3df7e91
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Kan svare deg om et halvt år, men ble glad av å lese innlegget ditt:-) Har to store barn, en på 9 år og en på snart 6 år. Er gravid med nr. 3 og har termin i juni. Føler dette blir en attpåklatt, og syns det er litt komisk å få det i en alder av 28 år;-) Men har tenkt innimellom at to tette nå hadde passet fint, samtidig kan jeg virkelig ikke se for meg å planlegge fire barn:-o Anonym poster: 0eaaeda674957ea4c1210fc6a3fcb19e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Jeg tenker at det er veldig lurt å ikke få flere barn enn man har tid, økonomi og energi til. Babyer kan være søte de, men de vokser faktisk opp til unger som skal ha hjelp med lekser hver dag, kjøres til og fra aktiviteter, som forelder skal man hjelpe til på flere dugnader i året, stå i pølsebua under fotballkampen, være hjelpetrener på håndballaget, styre tombolaen på 17. mai osv. Barna skal ha nintendo DS, smarttelefon, merkeklær og merkesko, tannregulering, moped og førerkort. Kanskje trenger de litt avlastning fra besteforeldre om de selv får kolikkbarn, kanskje kunne de hatt god hjelp av et kausjonistlån fra foreldrene til sinørste bolig. Jeg tenker at man må planlegge lengre frem enn at babyer er så innmari søte. Anonym poster: 6e0eafcfce3977debb94411551f5c91e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Kan svare deg om et halvt år, men ble glad av å lese innlegget ditt:-) Har to store barn, en på 9 år og en på snart 6 år. Er gravid med nr. 3 og har termin i juni. Føler dette blir en attpåklatt, og syns det er litt komisk å få det i en alder av 28 år;-) Men har tenkt innimellom at to tette nå hadde passet fint, samtidig kan jeg virkelig ikke se for meg å planlegge fire barn:-o Anonym poster: 0eaaeda674957ea4c1210fc6a3fcb19e ja eg og tenker en attpå klatt er 26 år no da.. so kan jo få barn i flere år enda da Anonym poster: 05e8fefd84bea78a8508a9acf3df7e91
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Min er et år nå og jeg har såååå lyst på eb til. Men vi må få orden på økononien, hadde jeg kunne betalt bort lånet mitt på 100.000 så hadde jeg blitt gravid m en gang. Anonym poster: 5f2655eb644ff62d72c962e15559cb3b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 Koselig med babyer, men det blir dyrt med mange barn, og ikke minst mye å følge opp. Synes ikke man bør få flere barn enn man har økonomi og tid til Anonym poster: 51dc309ca6edf807cc864fa37a690e8e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Hei! Du er ikke den eneste som tenker sånn. Har 3 selv, og minste jenta er 6 mnd gammel Vil gjerne ha en baby til før jeg gir meg. Mannen er heldigvis enig Anonym poster: d17379e849d785ec67f1ded3fc5f3522
maimora Skrevet 8. januar 2013 #8 Skrevet 8. januar 2013 Ja, jeg gjorde det etter nr 3, ble gravid igjen etter 6 måneder, nå venter vi vårt 4 barn, og jeg er heeelt sikker på at dette blir siste!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #9 Skrevet 8. januar 2013 Jeg er av de som alltid er babysyke og sikker kommer til å være det langt inn i bestemoralderen Jeg har fire barn og kunne godt tenkt meg båre en og to til.. Men man må jo sette en stopper en gang, de skal følges opp både tidsmessig og økonomisk og man må se sine begrensinger. Jeg valgte derfor å sterilisere meg etter nr fire, og er fornøyd med den avgjørelsen. Nå gleder jeg meg til barnebarna kommer For oss var det uaktuelt med en atpåkladd. Anonym poster: 3440c6d0138607590222c8773c177f7a
Honningmelon Skrevet 8. januar 2013 #10 Skrevet 8. januar 2013 Jeg har tre og føler meg absolutt ferdig med å få barn. Kan virkelig ikke tenke meg fler.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #11 Skrevet 8. januar 2013 når en har barn fra før så har en jo utstyr og klær i årene som kommer har 2 søsken barn som har 8 barn kvar da so kansje de er noe som ligger i slekten vår hehe.. eg er faktisk ganske "verpe" sjuk sjøl om eg nettopp har kalva men kansje noen berre har de slik at enn er bebysjuk hele tiden hi Anonym poster: 05e8fefd84bea78a8508a9acf3df7e91
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #12 Skrevet 8. januar 2013 Kjenner meg igjen i tankene dine. Har 3 barn selv på 7 år, snart 5 år og 9 mnd. Var sikker på at dette var den siste etter et slitsomt svangerskap, måtte mase på mannen for å få han med på å få nr 3 og for han er flere helt uaktuelt.. Jeg elsker babyer og småbarn, synes det er trist å tenke på at dette sannsynligvis er siste gang vi har baby i hus. Mannen min vil ikke ha flere. Huset og bilen er litt knapt for oss fra før, men det går greit med 3 barn. Med 4 barn måtte vi flyttet. Jeg blir også veldig dårlig når jeg er gravid. Tror alltid jeg vil ønske meg en baby til.. men fornuften sier meg at det holder med 3. De vokser jo opp og blir store også, babytida varer jo bare en liten stund. Anonym poster: dcf05bfd0b98707ac84d866e9cba46e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #13 Skrevet 8. januar 2013 Det er da enda godt vi er flere. Jeg er 25 år, har 3 barn på 6, 4 og 1 år. Men tenker stadig at jeg vil ha en til. En kollega av meg sa det, at om jeg ikke fikk den fjerde som jeg har så lyst på og vil ha så kommer jeg til å angre. Men jeg kommer nok ikke til å angre på et barn jeg har fått. Men det er jo galskap i vår tid jo. Fire barn... herregud. Da må man ha klare regler og grenser for hvpr mye man skal følge opp av fritidsaktiviteter o.l. mannen vil også ha en til. Vi har bil og bolig til det. Hmmmmm. Anonym poster: b86ad0a73f3c506f14282cff9bdc0bcf
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #14 Skrevet 8. januar 2013 Men det er jo galskap i vår tid jo. Fire barn... herregud. Da må man ha klare regler og grenser for hvpr mye man skal følge opp av fritidsaktiviteter o.l. mannen vil også ha en til. Vi har bil og bolig til det. Hmmmmm. Anonym poster: b86ad0a73f3c506f14282cff9bdc0bcf Er dette jeg mener. Hvorfor skal folk på død og liv få flere unger enn de har tid til å følge opp? Å få så mange barn at man må nekte dem fritidsaktiviteter og hobbyer de interesserer seg for og ønsker å bedrive, fordi man ikke har tid eller råd til å følge dem opp... Barna spiller fotballkamper uten at foreldrene har tid til å se på, barna har foreldre som aldri stiller opp på dugnader, som hjelpetrenere eller på 17. mai-bod fordi de har et ungekobbel å ta seg av... Jeg legger godt merke til hvilke barn hvis foreldre aldri kan kjøre til og fra trening, som aldri har tid til å være med på foreldremøter osv, og jeg er langt fra den eneste som legger merke til det... Anonym poster: 6e0eafcfce3977debb94411551f5c91e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #15 Skrevet 8. januar 2013 bra de ikke bare er meg da vi har ikke bil til en til da siden dei 2 første barna mine er med en mann ig de 3 barnet er med en ny mann, pluss at han også har eit barn som er med oss annakvar veke, så har vi 4 på en måte man de barnet er jo ikke mitt men mannen vil ikke ha flere sier han så de blir vel kun med tanken Anonym poster: 05e8fefd84bea78a8508a9acf3df7e91
:)novemberbarn:) Skrevet 8. januar 2013 #16 Skrevet 8. januar 2013 Jeg tenker at det er veldig lurt å ikke få flere barn enn man har tid, økonomi og energi til. Babyer kan være søte de, men de vokser faktisk opp til unger som skal ha hjelp med lekser hver dag, kjøres til og fra aktiviteter, som forelder skal man hjelpe til på flere dugnader i året, stå i pølsebua under fotballkampen, være hjelpetrener på håndballaget, styre tombolaen på 17. mai osv. Barna skal ha nintendo DS, smarttelefon, merkeklær og merkesko, tannregulering, moped og førerkort. Kanskje trenger de litt avlastning fra besteforeldre om de selv får kolikkbarn, kanskje kunne de hatt god hjelp av et kausjonistlån fra foreldrene til sinørste bolig. Jeg tenker at man må planlegge lengre frem enn at babyer er så innmari søte. Anonym poster: 6e0eafcfce3977debb94411551f5c91e
:)novemberbarn:) Skrevet 8. januar 2013 #17 Skrevet 8. januar 2013 Jeg er veldig enig med deg. Tror det er mange som ikke tenker over hva som kommer i ettertid, men bare på at babyer er så søte. Det koster både tid, energi og penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå