Gå til innhold

Fan så komplisert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på en annen kant av landet for der resten av familien bor, så derfor ser jeg dem toppen en gang i året om jeg er heldig.

Søsteren min, som jeg forguder, fikk baby i sommer som jeg kun har sett bilder av. Nå skal babyen døpes. Vi kan ikke reise alle sammen. Men mannen mener jeg og yngste kan reise. Eldste er 17 år og skal til faren sin den helgen det er snakk om. Jeg føler det er helt feil og velge å ta bare det ene barnet med meg, vet jo at den eldste også har lyst til å reise.

Så er det dette med å bo. Moren min bor en times kjøretur fra flyplassen og fra søsteren min som bor i denne byen. Jeg har ikke lyst til å dra til moren min. Flyet landet kl 21.30. Og da blir det veldig sent før 7 åringen er i seng. Dersom vi drar til moren min føler jeg meg forpliktet til å oppsøke faren min, noe jeg ikke har lyst til. Foreldrene mine er skilt og han er en særdeles vrang mann. Pga en bagatell, jeg var ikke enig med han i noe han lagde stor sak om, så har han sluttet å ringe meg. Sist jeg ringt la han på fordi jeg sa jeg nektet å bli utskjelt pga denne uenigheten hans.Siden har jeg ikke snakket med han. Det er heller ikke mulig og reise hverken til denne byen eller til moren min uten at set vil komme faren min for ørene og så har vi en ny konflikt.

Drar vi til moren min får jeg ikke møtt søsteren min og babyen før søndag under dåpen. Ikke kan jeg bo hos søsteren heller, for der skal venninnen hennes som er fadder bo. Drar vi til moren min blir vi sittende der og kommer oss ingen vei. Får nemlig ikke låne bilen hennes. Har kjørt skadefritt i Oslotrafikken i 16 år, men det hjelper lite i denne saken. Sist jeg var der, i forbindelse med begravelse, leide jeg meg bil. Må ha muligheten til å komme meg litt rundt.

Hotell er jo et alternativ. Men vet egentlig ikke helt om søsteren har tid til å møtes pga alle forberedelsene til dåpen. Redd jeg vil være i veien og at hun vil føle seg forpliktet til å møtes.

Egentlig er det vel best og være hjemme. Eller hva tror dere? Jeg får dårlig samvittighet for at jeg ikke kommer i dåpen.

Anonym poster: d1dfbe6405519c3b2425c59128becd89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke bare du dra?

Anonym poster: 671efea62d4c7c23e30914e5e37455eb

Skrevet

Jeg synes du overdriver alt sammen. Mitt forslag; Du drar til di mor. Du driter i å ta kontakt med din far, om han tar kontakt med deg så sier du det som det er, at du ikke gidder konfliktene hans. Du lærer deg å ta buss, eventuelt tar taxi, om du skal noe sted.

Du spør 17 åringen om h*n kan spørre sin far om h*n får dra i dåp, om det er det h*n ønsker. Eventuelt besøke sin far helga etter/to helger på rad for å gjøre opp for en tapt helg.

Anonym poster: 792e1c221617e72eb1bfa7fb0a3e5eef

Skrevet

Spør søsteren din om hun har mulighet til å møte deg og så tar du og 7-åringen inn på hotell. Du kan jo stille litt tidligere på dåpsdagen for å hjelpe til også.

Selv om du selvfølgelig ønsker mer kontakt med søsteren din så tror jeg det viktigste for henne nå er at du kommer og bare er der. Hvis du ikke stiller kan det bli litt sårt.

Jeg hadde unngått alt som har med overnatting med mor og alt som kan skape konflikter med far. Du møter dem vel i dåpen, men da kan du ha en eller annen god unnskyldning om at det passet best med hotell på dere denne gangen, men at dere kan møtes neste gang....

Anonym poster: 1ea155124af659e8adf411e4ca36eb2b

Skrevet

Hadde gjort slik som hun i nummer # 3 svarer. Og vil forresten 17 åringen være med i dåpen? Bestemmer selv om hn vil til faren eller ei i den aldern uansett :)

Skrevet

Her syntes også jeg at du lager unødvendige problemer. Jeg er enig med nr. 3. og i tillegg hører du med 17 åringen om han kan være med. Det er en helg det er snakk om? Lei bil nå også da vel?

Skrevet

Jeg synes du overdramatiserer noe veldig.

Mitt forslag er at du reiser til mammaen din og sitter sammen med henne en dag eller to, det er vel ikke så ofte du ser henne heller?

Pappaen din synes jeg du kan drite i så lenge han ikke kan oppføre seg som folk.

Så var det søsteren din, mitt valg hadde vært å bli en dag ekstra etter barnedåpen, f.eks kommet på fredag eller lørdag og blitt til mandag kveld. Da kan du tilbringe mandagen med søsteren etter at hun er ferdig med å forberede dåp og roen har senket seg.

Er det helt umulig for deg å ta fri på mandag og må hjem på søndag kveld spør du søsteren din om hun trenger hjelp på forhånd, du kan reiste til henne på lørdag (med taxi eller buss) og hjelpe med å dekke bord, bake kake eller hva hun nå setter deg til.

Anonym poster: c4a4319b0ab7b6ec32dca3923703cd60

Skrevet

Jeg ville reist, sovet på hotell og hørt med søsteren om hun hadde anledning til å treffe meg før dåpen, med et åpent sinn om hun takker ja eller nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...