Hringariki Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Frøken på 12 uker har begynt å hylgråte ved puppen på kvelden. Virker sulten og klar for puppen helt til den er servert. Da vil hun ikke ta ordentlig tak, men hylgråter, spenner seg i bue bakover. Virker samtidig fortvilet sulten.. surver, tygger på hendene sine, gaper når jeg kiler henne rundt munnen o.s.v... Har mer enn nok melk, så det er ikke problemet. Begynner å bli rimelig slitsomt for liten og stor.På natt og om morgenen er det helt greit. Har ikke endret noe på kosten. Noen med triks på lur?
Miamimom Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Her fungerte det at pappaen gikk en liten bysserunde og kom og la henne til på nytt når hun hadde roet seg litt. Hendte det måtte gjøres to- tre ganger før hun tok puppen :-)
AnonymeAnine Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Kanskje melken din kommer tregere på kvelden enn ellers? Har du prøvd å få igang melka før du legger henne til? Med å massere brystene og/eller rulle på brystvortene. Om det ikke virker så kan det jo hende at du kan pumpe og gi flaske eller NAN på kveldene.
Hringariki Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2013 Kanskje melken din kommer tregere på kvelden enn ellers? Har du prøvd å få igang melka før du legger henne til? Med å massere brystene og/eller rulle på brystvortene. Om det ikke virker så kan det jo hende at du kan pumpe og gi flaske eller NAN på kveldene. Den kommer ikke tregere... Kommer nesten med èn gang, og når hun da slipper puppen blir det melk utover alt. Fortsetter jo å sprute fordi hun gråter. Har ikke helt turt å gi flaske, hørt de blir "bortskjemt" av det (slipper å anstrenge seg for å få melka og gidder dermed ikke ta puppen i neste omgang).. Men ja, er like før jeg prøver det - er blitt færre bæsjebleier også :/ Takk for svar!
Hringariki Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2013 Her fungerte det at pappaen gikk en liten bysserunde og kom og la henne til på nytt når hun hadde roet seg litt. Hendte det måtte gjøres to- tre ganger før hun tok puppen :-) Hei! Takk for svar! Dette har vi også prøvd, men uten hell.. :/
hol(L)y COW Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 Min hadde en slik periode, og da fant jeg ut etter masse googling at jeg nok hadde "dyttet" han mot brystet når jeg la han til. Da spente han seg og gikk i bue. Fikk puppevegring rett og slett. Og dess mer han hylte og nektet å ta brystet dess mer desperat ble jo jeg. Det kom seg når jeg bare la han ved siden av meg i senga og lot han finne frem litt mer selv uten å ta han mot meg eller brystet mot han... Skjønner du hva jeg mener?
Hringariki Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2013 Min hadde en slik periode, og da fant jeg ut etter masse googling at jeg nok hadde "dyttet" han mot brystet når jeg la han til. Da spente han seg og gikk i bue. Fikk puppevegring rett og slett. Og dess mer han hylte og nektet å ta brystet dess mer desperat ble jo jeg. Det kom seg når jeg bare la han ved siden av meg i senga og lot han finne frem litt mer selv uten å ta han mot meg eller brystet mot han... Skjønner du hva jeg mener? Ja! Dette kan det definitivt være noe i :-) Takk!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #8 Skrevet 8. januar 2013 Kan være at hun blir stresset av at melken kommer så fort også, travelt å svelge unna kanskje. Mine har også hylskreket ved puppen, pga magevondt, melken kommer for tregt, og som ei her over skriver: presset dem for hardt mot puppen. Man lærer så lenge man lever:) Anonym poster: 3dcaf8d658e94781f99d2369341c700a
Lille krøll Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 Min måtte bli raper bedre på dagen. Utrolig treig til å rape. Hadde litt vondt i magen. Det i kombinasjon med å være trøtt, litt sulten og melken rant over slik at hun fikk i seg enda mer luft gjorde at det ble hyling. Rapte mer nøye, la henne til puppen litt tidligere og melket ut litt slik at den verste utdrivnigsfasen gikk over så var disse dagene borte på 1 uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå