Gå til innhold

Overhørte en samtale i bhg mellom ansatt og mor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet hennes er sykt og det dreide seg mest trolig om svineinfluensa. Barnet hadde vært slapp og trøtt i bhg i dag. Mamman kunne ogsp fortelle at hele familien hadde vært helt slått ut i noen dager.

Hva pokker gjør et sykt barn i bhg!?

Anonym poster: 11f675a2743bda781a9b687f3bc6dcdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke sikkert barnet virket sykt i dag morges selv om det har virket slapt i barnehagen. Uansett klarer vell de ansatte å vurdere det selv uten at foreldre som lytter på andres samtaler skal blande seg.

Anonym poster: 9ba6c1fd5707ffe7e78def3a39054cc9

Skrevet

Da tenker jeg at det ikke er ditt problem, men at den ansatte faktisk sier i fra!!

Anonym poster: f3d5bf1a6efe4408bd587fd444d9d76a

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Skremmende at noen foreldre sender syke barn i bhg.. Her er jeg med omgangssjau nå, og sønnen vår skal ikke i bhg i morgen, enda han ikke har noe tegn på det selv, han kan jo være smittet, og da er han smitebærer, kan jo i noen tilfeller være smittebærer uten å bli syk selv også..

Skrevet

om det faktisk dreide seg om svineinfuensa, og den ansatte ikke tok det på alvor. er det et problem. jeg tenker at når det gjelder svineinfuelsa SKAL en være ekstra forsiktig. ikke alle barn i barnehager har tipp topp helse, noen har kanskje astma..osv...

skal ta det på alvor..

men det vil jo tiden vise... håper den ansatte var smart og gav beskjed...

nå vet ikke jeg hvor syk ungen faktisk var...

jeg forstår at du bryr deg når ungen din går i den bhg!!!

Anonym poster: 13b6f50abd8d1dec125df761b9a7b250

Skrevet

å herregud,slapp av da!

ha LITT tiltro til de ansatte og foreldrene!!

Dere vet at influensa kommer kastet på? den kan komme fra et minutt til det neste, så ikke tro det verste om alle rundt deg, verden blir så utrivelig da!

Anonym poster: 68041e8718c0805f82188c10f19cae72

Skrevet

er låv å reagere da... er jo skummelt med svininfuelsa og små barn... så skjønner godt at HI brydde seg om det hun hørte...

Anonym poster: 13b6f50abd8d1dec125df761b9a7b250

Skrevet

Influensa er ikke noe noen brygger på, du er frisk i ene øyeblikket og sykt i neste.

Og å være slapp og trøtt trenger ikke bety annet enn en natts dårlig søvn.

Vi kan ikke bli helt hysteriske pga influensaen, det er få som dør av den.

Og jeg regner med at alle barnehager gjør som oss (jobber i barnehage selv), vi er ekstra nøye med håndhygiene og desinfiserer hender etter vask samt desinfiserer håndtak og bord som forebygging daglig, noe som funket veldig bra forrige runde.

Skrevet

Mi jente er ofte litt slått ut, ingen feber, ikke spyr og ikke løs bæsj. Jeg kan ikke holde ungen hjemme hver gang hun er sliten.

nå har mitt barn en diagnose og derfor mange våken netter og det kan sikkert virke for andre foreldre som om hun er syk men hun er bare sliten

Hadde barnet hadd influensa svine eller vanlig så hadde det ikke bare vært litt sliten, det ville hatt feber og annet som viser dette.

Barnet kunne jo derimot være forkjølet men igjen man kan ikke holde ungen hjemme for dette så lenge formen er nogen lunde grei. Da ville noen foreldre omtrent aldri få sendt ungen i bhg.

Og det funker svært dårlig når man må jobbe.

Anonym poster: 64daf34200e12c7b2ce52703ee548165

Skrevet

Så om mor eller far er sykt skal resten av familien også holdes hjemme? Hysteri.

Skrevet

Høres mer ut som forkjølelse enn svineinfluensa synes jeg. Hadde ikke blitt bekymret over at en litt slapp og tufs unge er i barnehagen altså.

Sønnen min har hatt svineinfluensa og han ble ikke "litt slapp" for å si det sånn. Han lå rett ut med 40 i feber i en uke, veldig dårlig allmenntilstand og helt ute av stand til å være i barnehagen eller noe annet enn i vannrett posisjon.

Anonym poster: 47ac234bca25debc84d02681e02017fc

Gjest Morn du
Skrevet

Man er ikke hjemme når man ikke er syk selv, selv om det er familiemedlemmer hjemme som er syk. Tenk så mange som må være hjemme da.

Skrevet

Skriver under at ekte influensa (ikke sterk forkjølelse) kommer nokså brått på. De siste gangene jeg fikk, i 2005 og 2009 (mest trolig svineinfluensa), våknet jeg plutselig med 40 i feber, smerter i hele kroppen og følelsen av at jeg aldri hadde hatt det så dårlig før. 2005 var forøvrig mye verre enn siste runde.

Følte meg nesten som om jeg hadde blitt påkjørt, kunne gå fra p fryse halvt ihjel under dynen til å kaldsvette som en gris. Katten nektet å være i samme rom som meg.

Mannen slapp forøvrig unna i 05, men ikke i 09, da var alle sammen unntatt katten (dvs. far, mor og sønn på 7 mndr) sengeliggende en god stund.

Tok lang tid før vi ble helt friske igjen, ville vært forsiktig med å sende barna tilbake til bhg for tidlig, lett for å plukke noe annet når man er så utkjørt.

Anonym poster: ce38297d2a2e9e7c74c1480cff5c44a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...