Gå til innhold

Hjelp meg ang ny permisjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon med 80% lønn. Er gravid igjen og vil derfor gå rett ut i ny permisjon (evt litt sykmelding før termin).

 

Siden jeg nå har 80% lønn, får jeg da 80% av min nåværende 80% dersom jeg ønske lang permisjon igjen?

 

Takker for svar, råd og tips.

 

Anonym poster: 6e054aa9ddad88e787239068b672bfd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener faktisk at det er samme grunnlag på permisjon to som på nummer en! :) Har vært i samme situasjon som deg, og er 99% sikker på at det ikke var noe problem!

Lykke til! Koselig med to tette!

Skrevet

Dersom du går rett fra en permisjon til den neste vil grunnlaget i den første permisjonen også bli grunnlag for den neste.Dvs at om du velger 80% dekning i begge så vil du få 80% av 80% utbetalt i den andre permisjonen.

Skrevet

Det var da svært så rause Nav var i denne saken. :o

 

Anonym poster: 1d1d5436c8fb251628d42b87148aa697

Skrevet

Det var da svært så rause Nav var i denne saken. :o

 

Anonym poster: 1d1d5436c8fb251628d42b87148aa697

 

Ja, for det er NAV som har bestemt hvordan regelverket skal være.

 

Anonym poster: 8ea8f5a8982258ae09ad060652186354

Skrevet

Såklart ulike svar å få :P flere med erfaring? Skal snakke med nav, men får 5 forskjellige svar der også så ;)

 

Anonym poster: 6e054aa9ddad88e787239068b672bfd9

Skrevet

Ring 55553333 og trykk for foreldrepenger så får du snakke med noen som er spesialist på foreldrepenger, evt kan du prøve foreldrepenge chatten på nav.no Jeg vet jeg har rett, ville sakset fra nav om jeg kunne men aner ikke hvordan jeg gjør det fra telefon...

Skrevet

Ring 55553333 og trykk for foreldrepenger så får du snakke med noen som er spesialist på foreldrepenger, evt kan du prøve foreldrepenge chatten på nav.no Jeg vet jeg har rett, ville sakset fra nav om jeg kunne men aner ikke hvordan jeg gjør det fra telefon...

 

Du har rett! Er kun om man gjenopptar arbeidet at man kan nytt grunnlag or neste permisjon.

 

Anonym poster: 8ea8f5a8982258ae09ad060652186354

Skrevet

Dersom du går rett fra en permisjon til den neste vil grunnlaget i den første permisjonen også bli grunnlag for den neste.Dvs at om du velger 80% dekning i begge så vil du få 80% av 80% utbetalt i den andre permisjonen.

 

Jepp, du har helt rett.

Det er folketrygdloven paragraf 14-7 som sier at periodene skal anses som en sammenhengende periode og det skal IKKE foretas fastsettelse an nytt grunnlag.

 

Hvis du derimot rekker å jobbe litt i mellom så kan grunnlaget fastsettes på nytt.

 

Hilsen foreldrepengesaksbehandler

 

Anonym poster: 3f44c43b8be4f9483d3e7256f27c8137

Skrevet

Dersom du går rett fra en permisjon til den neste vil grunnlaget i den første permisjonen også bli grunnlag for den neste.Dvs at om du velger 80% dekning i begge så vil du få 80% av 80% utbetalt i den andre permisjonen.

 

Jepp, du har helt rett.

Det er folketrygdloven paragraf 14-7 som sier at periodene skal anses som en sammenhengende periode og det skal IKKE foretas fastsettelse an nytt grunnlag.

 

Hvis du derimot rekker å jobbe litt i mellom så kan grunnlaget fastsettes på nytt.

 

Hilsen foreldrepengesaksbehandler

 

Anonym poster: 3f44c43b8be4f9483d3e7256f27c8137

 

Så da får jeg 80 % av foreldrepengene som jeg har i dag (som er 80% av lønna jeg hadde før perm) ?

 

Kan jeg evt velge 100% neste perm og få det samme utbetalt som jeg har i dag? Eller tenker jeg feil?

 

Anonym poster: 6e054aa9ddad88e787239068b672bfd9

Skrevet

Du kan selvsagt velge 100% dekning i neste permisjon og da få utbetalt det samme som du har i nåværende permisjon...:)

Skrevet

Takk :)

 

Anonym poster: 6e054aa9ddad88e787239068b672bfd9

Skrevet

Dersom du går rett fra en permisjon til den neste vil grunnlaget i den første permisjonen også bli grunnlag for den neste.Dvs at om du velger 80% dekning i begge så vil du få 80% av 80% utbetalt i den andre permisjonen.

 

Jepp, du har helt rett.

Det er folketrygdloven paragraf 14-7 som sier at periodene skal anses som en sammenhengende periode og det skal IKKE foretas fastsettelse an nytt grunnlag.

 

Hvis du derimot rekker å jobbe litt i mellom så kan grunnlaget fastsettes på nytt.

 

Hilsen foreldrepengesaksbehandler

 

Anonym poster: 3f44c43b8be4f9483d3e7256f27c8137

 

Så da får jeg 80 % av foreldrepengene som jeg har i dag (som er 80% av lønna jeg hadde før perm) ?

 

Kan jeg evt velge 100% neste perm og få det samme utbetalt som jeg har i dag? Eller tenker jeg feil?

 

Anonym poster: 6e054aa9ddad88e787239068b672bfd9

 

Velger du 100% dekningsgrad får du utbetalt det samme som du gjør nå. Velger du 80% dekningsgrad får du 80% av der du får utbetalt i dag.

 

Anonym poster: 3f44c43b8be4f9483d3e7256f27c8137

Skrevet

Hva med en evt sykmelding?

80% lønn i nåværende perm. Samme beløp utbetalt om jeg skulle trenge en mnd sykmelding før ny perm feks?

 

Anonym poster: 6e054aa9ddad88e787239068b672bfd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...