Gå til innhold

Bakovervendt livmor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at det liksom er så komplisert å bli gravid med bakovervendt livmor? Det har ingen leger fortalt meg, og samtlige kvinner i slekten min har veldig bakovervendt livmor. De fleste av oss har også flere barn og alle har blitt gravide med en gang, nesten bare ved å ta på samboeren,uten hjelp eller vansker. Er bare nysgjerrig og det faktisk stemmer at det egentlig skal være vanskelig for oss å bli gravide? Noen som har erfart det motsatte av oss?

Anonym poster: a9e919042436ba4d4e38431ea9cec2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er visstnok bakovervendt.

Legen min sa til meg at det ikke hadde noe å si bortsett fra at det tok lenger tid før den kom opp over skambeinet.....

Med første var jeg ekstremt overvektig i tillegg, så regner det hadde mye av skylden. Da prøvde vi i 1.5 år.

Denne gangen satt spiren etter 2 måneder, er nå normalvektig :-)

Skrevet

Jeg har erfart det motsatte!

Har bakovervendt livmor. Alle de tre gangene vi bestemte oss for å få barn ble jeg gravid på forsøk Numero Uno.

PLUSS at jeg ble gravid en gang det ikke var meningen, og mannen min hoppet av i svingen (det endte dessverre med spontanabort, men det er jo irrelevant i denne sammenhengen).

Så det stemte ikke på meg ihvertfall! Be gravid bare jeg la meg ved siden av mannen i senga, liksom

Anonym poster: 8320d622b3722bffd4f8cb755da33361

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor, men ifølge gynekologen på klinikken for assistert befruktning hvor jeg har gått, så var det det mest normale blant kvinner?

Jeg visste ikke at jeg hadde det, men det er sikkert grader av hvor bakoverbøyd den er også.

Jeg tror ikke det var årsaken til min barnløshet og er nå gravid og da skal visstnok livmoren "reise seg" mer også.

Har lest både for og imot at det kan være noe mer vanskelig å bli gravid, men om det stemmer??

Lykke til! :)

Skrevet

Da har du jo blitt ganske kjapt gravid du også andre gangen :) Har hatt en interessant diskusjon med noen venninner, så tenkte jeg at det kunne være morsomt å spørre her inne og :) Jeg har jo en teori om at vi ned bakovervendt blir lettere gravide, ettersom spermen ikke renner like fort ut i gjen hos oss,hehe...sikkert ikke noe holdi den teorien altså, men lurer fordetom. Det med at magen viser seint, stemmer veldig på meg i hvertfall. Men det er bare deilig! Den blir tidsnok en utfordring alikevel :)

Anonym poster: 0ef8b4f01909f9f618c8dc7f0da1e3f5

Skrevet

Jeg har visst bakovervendt. Gynekologen min sa at det ikke hadde noe å si for befruktning. Jeg har blitt gravid tre ganger, alle på første forsøk.

Skrevet

Har mange av de som går lenge uten å få mage bakovervendt livmor?

Anonym poster: ff26e079d3f61e53307879c168f6680f

Skrevet

Sikkert ikke alle, men det er ofte grunnen til at magen lar vente på seg :) Min mage visste ikke før jeg var i søutten av 5 mnd med den eldste. Ble enorm de siste to mnd da :P

Skrevet

Jeg har erfart det motsatte!

Har bakovervendt livmor. Alle de tre gangene vi bestemte oss for å få barn ble jeg gravid på forsøk Numero Uno.

PLUSS at jeg ble gravid en gang det ikke var meningen, og mannen min hoppet av i svingen (det endte dessverre med spontanabort, men det er jo irrelevant i denne sammenhengen).

Så det stemte ikke på meg ihvertfall! Be gravid bare jeg la meg ved siden av mannen i senga liksom.

Anonym poster: 8320d622b3722bffd4f8cb755da33361

Anonym poster: 0ef8b4f01909f9f618c8dc7f0da1e3f5 Da har du jo erfart det samme som HI, ikke det motsatte av henne. Hun skrev vel også at hun ble lett gravid og at hun mente det ikke stemte at det var vanskeligere å bli det med bakovervendt livmor. Jeg ble også gravid av å være i nærheten av mannen min omtrent, så det ser jo ut til at vi med freaky livmor blir lettere gravide heller...hehe...

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor, ble gravid 3 ganger på litt over 2,5 år (en spontanabort). Alle tre gangene på prevensjon, byttet over til spiral (noe som heldigvis har funket til nå).

Anonym poster: 6dee4859591f269d93bb11d4eb28b4ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...