Gå til innhold

Sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke jeg skulle skrive et slik innlegg, men gjør det allikevel.

Når dere mener sex så betyr det automatisk å føre penis inn og ut av vagina? Eller kan dere kalle det sex om dere gjøre andre ting for å tilfredsstille hverandre. Tenker i forhold til den tråden der mange ikke klarte å ha sex med mannen lang tid etter fødsel fordi det var smertefullt. Da tenker jeg det kanskje går an å være litt kreativ?

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

For meg er sex alt innen tilfredsstilling (enda ike opplevd noen tilfredstilling ved kyssing/klining, om det hender, såfår jeg endre på denbetegnelsen)

Her var vi heldige etter fødsel, vi hadde sex 3 og 2,5 uker etter fødsel, da var blødningene over, ingen smerter etter sting eller noe :)

Men etter fødselen med tvillingene gikk det nesten 2 mnd, jeg var psykisk utslitt, gråt mye og sov mye.. Kan ikke si det fristet å skulle ha noe sexuell omgang, men samboeren hadde ikke lyst på sex da han heller, er nok ikke noe opphissende med en samboer som gråter så fort man prøver å gi henne en klem ;)

Men, når det glelder de som ikke har noe form for sex i flere uker etter fødsel, de kan jeg faktisk forstå, de har nytt, stort ansvar, fødselen er ikke like lett for alle, noen får fødselsdepresjon osv.. Alle har sitt å gå gjennom i forbindelse med fødsel og det å ha en baby i hus igjen, hvordan det takles er forskjellig for alle, så lenge man har god komunikasjon med partneren, så kan forholdet fint overleve uker uten sex, så lenge det står klart at det vil komme igang igjen, men når det drøyer flere mnd, så tenker jeg det kanskje ligger mer i hjernen enn noe annet? At man rett og slett blir vandt til "et liv uten sex", mens man da for skyggelapper for at partneren venter.. Bare en tanke..

Skrevet

Er enige med deg. Sex er ikkje berre inn og ut ;)

Skrevet

Greit at du mener man skal være kreative, og at BJ osv er sex..

MEN er det virkelig ikke lov å være overhodet forelsket i det nyfødte barnet sitt??? Ren forelskelse er en slik rus at alt annet blir uviktig hos meg - JA SEX OGSÅ. Mener du da at jeg skal bryte bånd til babyen for at mannen skal ha sitt?

Han kan da vel fikse slikt selv hvis det røyner på vil jeg tro..

Nei, disse første ukene er mine og barnets uker der vi bruker tid på å bli kjent og undre seg over underet som er kommet ut. Mannen min er heldigvis lik :) Vi har resten av livet til puling.

Anonym poster: 8d549088770316d0d40b1fc4b5a147fd

Skrevet

Jeg tenker ikke i løpet av de første ukene. Man skal få ha barseltiden uten sex og være ferdig med blødningene. Har man en kolikkbaby, hatt en veldig hard fødsel eller mentale problemer så må man ta hensyn til det selvsagt.

Ser ikke helt at sex med mannen vil si at en bryter bånd med den nyfødte. De er da ikke konkurrenter?

Skrevet

Jeg tenker ikke i løpet av de første ukene. Man skal få ha barseltiden uten sex og være ferdig med blødningene. Har man en kolikkbaby, hatt en veldig hard fødsel eller mentale problemer så må man ta hensyn til det selvsagt.

Ser ikke helt at sex med mannen vil si at en bryter bånd med den nyfødte. De er da ikke konkurrenter?

Forelskelsen min jeg får til barna mine ved fødsel er så sterk - og uten seksuelle tanker vel og merke - at det gjør meg overhodet ikke i stand til å tenke godt om sex i starten. :)

Jeg vil tro fler har det slik.

Skrevet
Jeg tenker ikke i løpet av de første ukene. Man skal få ha barseltiden uten sex og være ferdig med blødningene. Har man en kolikkbaby, hatt en veldig hard fødsel eller mentale problemer så må man ta hensyn til det selvsagt. Ser ikke helt at sex med mannen vil si at en bryter bånd med den nyfødte. De er da ikke konkurrenter?
Forelskelsen min jeg får til barna mine ved fødsel er så sterk - og uten seksuelle tanker vel og merke - at det gjør meg overhodet ikke i stand til å tenke godt om sex i starten. :) Jeg vil tro fler har det slik. Anonym poster: 8d549088770316d0d40b1fc4b5a147fd

Ok, det stemmer sikkert det. For meg er det to forskjellige følelser. Den overveldende kjærligheten til barna mine er ikke på samme måte som for mannen. For min del lar det seg lett kombinere. Føler kanskje enda sterkere for mannen da.

Skrevet
Jeg tenker ikke i løpet av de første ukene. Man skal få ha barseltiden uten sex og være ferdig med blødningene. Har man en kolikkbaby, hatt en veldig hard fødsel eller mentale problemer så må man ta hensyn til det selvsagt. Ser ikke helt at sex med mannen vil si at en bryter bånd med den nyfødte. De er da ikke konkurrenter?
Forelskelsen min jeg får til barna mine ved fødsel er så sterk - og uten seksuelle tanker vel og merke - at det gjør meg overhodet ikke i stand til å tenke godt om sex i starten. :) Jeg vil tro fler har det slik. Anonym poster: 8d549088770316d0d40b1fc4b5a147fd

Ok, det stemmer sikkert det. For meg er det to forskjellige følelser. Den overveldende kjærligheten til barna mine er ikke på samme måte som for mannen. For min del lar det seg lett kombinere. Føler kanskje enda sterkere for mannen da.

Ja jeg har absolutt sterkere følelser for mannen denne tiden, uten tvil, men de er ikke av det seksuelle slaget. Det er vel samholdet, det vi har skapt sammen og vennskapet som blir sterkere tror jeg. De følelsene som gjør at vi er sikre på å holde sammen livet ut.

Skrevet

For meg er sex alt som innebærer nakenhet og det å tilfredsstille hverandre på denne måten.

Er derfor jeg ikke skjønner dem som kan si at de "ikke har hatt sex" dersom de har utført oralsex, hatt analsex eller onanert hverandre osv. Noen mener jo dette ikke engang er utroskap, og det forstår jeg ikke.

Dessuten begynner det seksuelle lenge før den rent fysiske handlingen også- man kan ha telefonsex, nettsex osv. Og jeg mener at alle disse tingene skal forbeholdes den man er sammen med, og at noe annet iallefall grenser til utroskap.

Utover det er jeg enig med deg at det ikke er noen "konkurranse" mellom barn og far, og for meg har det å se min mann som den flotte faren han er, gjort at jeg føler sterkere for ham på alle måter. Også seksuelt sett. Han er blitt mer MANN i mine øyne.

Samtidig må man jo finne seg i at sex havner litt i bakleksa i de første ukene med baby i hus. Det betyr ikke at man ikke har lyst, ikke elsker hverandre osv, men at noe annet er viktigere i en periode av livet. Er det ekte kjærlighet, tåler man den perioden.

Blir den perioden altfor lang, kan jeg derimot godt forstå at man blir fortvilet, for sex er jo en del av et normalt, godt forhold.

Skrevet

Jo, det er mer enn bare ut og inn. Men når jeg ikke hadde ut og inn med mannen min fem måneder etter første var født (på grunn av det meste av det som er nevnt i tråden her), så mente jeg at vi ikke hadde hatt sex på fem måneder. Det var liksom viktig for meg å få poengtert. Riktignok ikke ovenfor andre jeg kjenner enn mannen, men likevel :).

Merkelig, egentlig..

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

For meg er sex inn og ut ;)

Alt som innebærer kun hender og munn, det kaller jeg mer å surre/rote/fikle.

Men alt av intimitet, alt fra seksuell berøring til samleie er utroskap, så tja.. Kanskje jeg skal redefinere begrepet litt :P

Gjest Skofantomet
Skrevet

For meg er sex inn og ut ;)

Alt som innebærer kun hender og munn, det kaller jeg mer å surre/rote/fikle.

Men alt av intimitet, alt fra seksuell berøring til samleie er utroskap, så tja.. Kanskje jeg skal redefinere begrepet litt :P

Haha, surre! "Skal vi stikke inn på rommet og surre litt?" :D

Skrevet
For meg er sex inn og ut ;) Alt som innebærer kun hender og munn, det kaller jeg mer å surre/rote/fikle. Men alt av intimitet, alt fra seksuell berøring til samleie er utroskap, så tja.. Kanskje jeg skal redefinere begrepet litt :P

Ja, kanskje du skulle det :) Jeg tenker i alle fall at jeg har hatt sex om vi er intime på den måten.

Skrevet

Jeg er litt enig med sommerfuggel i vinterland. Sex for meg er vel helst inn og ut. Men det kan også ha sammenheng med at jeg aldri bare suger samboeren på sofaen til det går for han, så er det ikke mer. Eller at jeg runker han så er det slutt. Vi har alltid sex med han inni meg, alltid!!

Utroskap for meg er heller ikke bare sex, det er noe man gjør med andre som man ikke kan fortelle partneren uten at det får en negativ reaksjon/konsekvens. Det kan være økonomi, samtaleemner, intimitet osv. Kort fortalt da :)

Skrevet

Det er jo forskjellig typer sex.. Men skal jeg si til noen at "jeg har hatt sex i dag" vil det si penetrering ja...

Anonym poster: 4c4ae0cf81529646eec87d8fbe289550

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...