Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Og når har du termin? Jeg fødte der sist og har fått plass nå også. Bare 9 uker foreløpig (termin i august), men gleder meg til å komme tilbake dit. Hadde en kjempefin fødsel og et herlig barselopphold.
Maia'n Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Fint å høre om gode opplevelser derfra. Jeg skal føde på ABC i august jeg og. Tror termin er 17. august. Fødte på Riksen sist. Veldig fornøyd med det også, men ser frem til å prøve noe annet.
Superduperfin Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Fødte der i 2012 og var SUPERFORNØYD! Kan rett og slett ikke få fullrost avdelingen nok. Fantastiske jordmødre og en utrolig god stemning. Gled dere:)
Queenmee Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Godt ålese. Jeg ønsker meg nemlig vannfødsel, og har ett sterkt ønske om å føde på ABC da jeg vil gjøre det litt "kjent" rundt meg i forhold til musikk o.l. Noen tips til søknaden? Og laget du det personlig rundt deg? Hvordan var fødsel uten smertestillende?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2013 Det er bare å sende en mail og si at man ønsker en naturlig fødsel, og at man har hørt mye bra om avdelingen! Sist søkte jeg etter uke 20, tror jeg, men fikk plass. Vann var ikke noe for meg, jeg fant ingen behagelig stilling. Men de har jo store føderom med stort badekar inne på rommet etc. Mange føder i vann der. Jeg fikk akupunktur, ellers ingen smertelindring. Det gikk bra, jeg fødte de to første med bare litt lystgass (som jeg ble dårlig av). Og skulle det skje noe, er jo vanlig fødeavdeling bare en dør unna!
Maia'n Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Jeg fødte i vann på Riksen sist uten smertestillende. Det var vondt..noe det vel er uansett, men en rolig og god stemning i rommet. Fødselen gikk raskt og etterpå var jeg full av energi. Epidural medfører jo ofte lenger varighet på fødselen og da blir ofte mor mer sliten både fysisk og psykisk så vidt jeg har skjønt. Når man har bestemt seg for å ikke bruke smertestillende så er de ansatte flinke til å motivere når man lurer på om man vil angre på valget Vannfødsel var veldig fint fordi alt var så rent. Barnet var rent da det kom på brystet og jeg ble naturlig ren og skyldt av da jeg gikk ut av badet.
Queenmee Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Kjenner at jeg gleder meg til å skrive søknaden etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå