Gå til innhold

AltSÅ? Blindtarmbetennelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er av den litt mer hysteriske typen når det kommer til at jeg blir syk (sikkert fordi han er livredd for å måtte gjøre ting selv, haha..bare tuller). Han mener jeg har fått blindtarmbetennelse (hatt det selv)..jeg er nå litt mer usikker.

Har vært øm/hatt vondt i høyre siden av magen et par dager, ubehagelig når jeg setter meg ned, reiser meg opp, strekker meg ut etc, og det er ømt når jeg trykker på siden av magen. Minner litt om en sprukket cyste, bare lenger opp, om dere skjønner. Greia er at jeg har ikke vært kvalm bortsett fra litt nedsatt matlyst. Er ikke det et veldig typisk tegn? Å være kvalm? Og jeg klarer jo å gjøre ting, og himla vondt er det ikke...

Anonym poster: 76621fcde4a9ed7eb26a8e77fad12f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får feber og blir dårlig ved en blindtarmbetenellse har jeg hørt. Kan godt være cyste.

Skrevet

Et typisk tegn på blindtarmbetennelse er at det er slippømt på et punkt som ligger 1/3 av avstanden fra øverste apissen på hoftekammen mot navlen.

Er du usikker bør du kontakte lege

Skrevet

Dette står på lommelegen

Blindtarmbetennelse fører til smerter i magen. De begynner som regel midt i magen, men flytter seg til nedre høyre del av magen i løpet av noen timer. Smertene blir verre ved bevegelser, hoste og pressing.

Matlysten forsvinner og du kan føle deg syk. Kvalme er vanlig, og noen kaster opp. Feber eller nestenfeber er også vanlig. I typiske tilfeller ligger temperaturen mellom 37,8 - 38,0 grader.

Skrevet

Tusen takk for svar..ja, slippømt er det. Ser det ann jeg :P Blir det verre må jeg jo bare ringe legen.

Ha en super tirsdag alle sammen :D

Anonym poster: 76621fcde4a9ed7eb26a8e77fad12f00

Skrevet

Det er ikke hysteri og tenke at dette kan være blindtarmbetennelse. Jeg hadde tatt kontakt med et legekontor/daglegevakt på dagtid, og ikke ventet til kvelden.

Skrevet

Ved blindtarmsbetennelse hadde jeg enorme smerter, verre enn fødsel å rier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...