Gå til innhold

Permisjon


Høst72

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er litt usikker på når jeg skal regne permisjon fra. Har termin en onsdag (8. mai) og er usikker på om jeg skal starte permisjon onsdag 17. april eller torsdag 18. april. Noen som vet? Har ikke lest så nøye på NAV sine sider ennå... Har ett barn fra før, men det er 5 år siden forrige permisjon, og den gang hadde jeg termin en lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra 17. april. Du kan ta en kalender og telle deg 15 virkedager ( ikke tell helg) tilbake i tid fra termindatoen. Eller legge termindatoen inn i foreldrepengekalkulatoren til NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin dagen etter deg, og iflg Nav sine sider skal jeg starte permisjon 18. april.

Og så mener jeg å ha lest noe om at du skal varsle arbeidsgiver 3 mnd før, noe som blir nå ganske snart, men det fant jeg ikke da jeg var inne på Nav sine sider...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dager? trodde det var 14..fem år siden sist her å..rart hva man glemmer..men sikkert endringer. får lese litt..:) jeg har termin 4.mai, så blir 15april da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Varsle arbeidsgiver ja... Jo da.. Er nok lurt det, men syns vel igrunn arbeidsgiverene burde være såppas oppegående at de skjønner at en må ut i permisjon... Når man har igjen 3 måneder så er det vel liten tvil om at det er noen som vokser inni magen der og som snart skal ut. ;-) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for tips! Har sjekket ut på NAV sine sider, og det blir fra 17. april. Får snart sende inn søknad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...