Gå til innhold

Sykepleierskolen. Realkompetanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har søkt på skolen med realkompetanse?

Jeg har fullført 3 år på vgs. Men mangler studiekompetansen.

Jeg har jobbet 3 år i hjemmesykepleien, vært hjemme med barn, er 28 år, samt at jeg jobber med helse nå. Men det er tannhelse.

Kan man komme inn på skolen med dette, teller dette som noe?

Anonym poster: 4ce35f47eeacbfad30439385dc68f1b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studiekompetanse er ett must for å komme inn på sykepleien, men flere på mitt kull hsr også kommet inn pga arbeidserfaring innenfor helse. Vet ikke om dette også gjelder deg siden du jobber med tannhelse, men helsefagarbridere kan søke etter å ha arbeidet i 5 år (tror det er 5)

Skrevet

du må ha 5 års(100%) arbeidserfaring, og minimun 4 i matte fra vgs for å få godkjent realkompetanse. så ut i fra hva du skriver mangler du 1 år med arbeid. så du kan jo søke deg inn neste år, eller ta realkompetansen først. via nks eller voksenopplæring på vgs.

Anonym poster: a501b00be5cc8001c8d984c341a6509c

Skrevet

Jeg har selv søkt meg inn på sykepleiestudiet med realkompetanse, av 280 søkere som hadde rett på plass kom jeg inn på de 165 plassene de hadde. Det eneste jeg gjorde var å sende inn søknad med alt av papirer og vente på opptak. Jeg er helsesekretær av yrke fra før og jobbet ved sykehus samt at jeg har jobbet i hjemmebaserte tjenester i litt over 2 år.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har jobbet 4 år som sekretær, 1 år fulltid i hjemmesykepleien og 2 år som ringevikar i hjemmesykepleien, så har vel nok år i arbeid da?

Hm... Kanskje jeg kan kontakte skolen å høre før jeg evt. søker?

Anonym poster: 4ce35f47eeacbfad30439385dc68f1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...