Gå til innhold

Og dette ønsker folk å utsette seg for ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt bukplastikk, og mange sier det kan sammemlignes med keisersnitt mtp smertene etterpå.

Men fytti katta så vondt !!! Skjønner ikke at det ses på som en lett løsning for mange.

Anonym poster: abad78e4fa2c3d0a3c802ad1ed3fc074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som tok bukplastikk, og hun sa at dag 2 og 3 etter operasjonen angret hun som en hund og hadde mest lyst til å legge seg ned og dø... Men i dag sier hun at det er det lureste hun har gjort, og hun er SÅ fornøyd :)

Skrevet

Så godt å høre. Er på dag 2 nå, og det er j... vondt.

Anonym poster: abad78e4fa2c3d0a3c802ad1ed3fc074

Skrevet

Har hatt ks men ikke bukplastikk. Hadde veldig lite smerter etterpå og tar gjerne bukplastikk hvis det ikke er " verre" en ks. Så som alt annet er det helt umulig å si hvor vondt man synes ting er..

Skrevet

Jeg fikk haste-ks med sistemann, og tenkte etterpå at jeg viiiirkelig ikke skjønner de som ønsker ks fordi de mener smertene er mindre. Jeg hadde en lang og tung fødsel med nr1, ble klipt og hadde problemer med å sitte dagene etter, men smertene og hjelpeløsheten etter KS var for meg mye verre! Så ville aldri valgt det som en "enkel" løsning...

Skrevet

Jeg har hatt to keisersnitt. Ett hastesnitt og ett planlagt. Ikke fordi det var en lettvind løsning, men fordi jeg måtte!

Med nr 1 så dro jeg hjem fra sykehuset dag 3 og med nr 2 så dro jeg hjem dag 2. Hadde ikke noe særlig med smerter og var oppegående. Men alle er forskjellige.

Anonym poster: abf4551cf9b26fd1be91659f3e1c10da

Skrevet

for å si det sånn, jeg foretrekker smerter etter keisersnitt enn ødelagt underliv og ødelagt unge fordi ungen sitter i sete og er nesten 5 kilo stor.

Anonym poster: ca6748b354a908e2102380ef2bccfa04

Skrevet

Smerte er individuelt, det noen synes er invalidiserende vondt takler andre bra.

Noen takler hodepine greit, andre blir helt satt ut. Noen synes tannverk er verre en magevondt, mens andre heller tar tannverk en vondt i magen.

Jeg har tatt keisersnitt og det var ikke behagelig, men langt fra så vondt som jeg var forberedt på. Venninnen min som hadde keisersnitt året før meg var helt invalid, klarte ikke reise seg fra sengen uten at noen tok henne i armene og dro henne opp, klarte ikke skifte på babyen, klarte ikke snu seg i sengen, ingenting. Tok over to uker før hun kunne ta seg av babyen på egenhånd.

Jeg var forberedt på å oppleve noe av det samme, men jeg var ute av sengen dagen etter snittet. Badet babyen selv allerede på sykehuset, ammet i alle stillinger, snudde meg i sengen, reiste meg, spiste ved kjøkkenbordet, dusjet osv fra dagen etter snittet. Fra dag tre tok jeg bare paracet som smertestillende og 4-5 dager etter snittet brukte jeg ikke smertestillende i det hele tatt.

Så ting oppleves absolutt forskjellig.

Anonym poster: 5ace513b3caecd1e3c25876aac4dde4b

Gjest Ingen skal få!
Skrevet (endret)

Jeg hadde mer vondt etter fødsel enn keisersnitt....

Litt som deg anonym. Var pigg fra jeg våknet. Etter fødsel slet jeg med å gå lenge..

Endret av Ingen skal få!
Skrevet

Jeg hadde ingen smerter etter mitt keisersnitt, ble irritert på legene fordi jeg ikke fikk stelle meg selv etter oppvåkningen eller på morgenen etter (keisersnittet ble tatt midt på natten).

Jeg hadde overhode ingen smerter (det var kun litt ømt når jeg gikk, kjentes ut som såret strakk seg), og hadde egentlig ikke behov for noe smertestillende (jordmoren satte smertestillende uansett).

Jeg kjenner flere som ikke klarte å komme seg ut av sengen på egenhånd før det var gått noen dager, og endel som hadde komplikasjoner. En kan ikke si på forhånd hvordan det vil bli, folk er forskjellige.

Anonym poster: 6acb649b014c52a9c7d1be76f471ae4e

Skrevet

Jeg tenkte annerledes når det gjelder smertene etter lignende operasjon.

Jeg ELSKET smertene! Jeg hadde arr på ca 50-60 cm og tok en paracet en gang i blant, max 4 stk pr døgn.

Endelig hadde jeg fått lagt meg under kniven og fikset på det jeg hadde ønsket i mange år. Nå var jeg snart "normal" igjen tenkte jeg!

Anonym poster: d835cf7b0903df7aa991cd0fcc09936e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...