Gå til innhold

1 åring og nattmat


Anbefalte innlegg

Skrevet

1 åringen våkner fortsatt om natten og skriker etter melk! Og da mener jeg skriker.. Godtar ikke vann, ikke byssing og trøst. Sluker flaska og sovner på et blunk. Dette skjer 0-3 ganger pr natt, som regel 2..

 

Han spiser stor grøtbolle til frokost, brødskive og frukt til lunsj, middagsglass pluss smaker vår middag til middag, stor grøtbolle til kvelds. Godt med vann til alle måltider.

 

Første oppvåkning er mellom 23 og 02 et sted. Skjønner jo at han ikke har behov for nattmat, men hvordan stopper man dette da?

 

Viser forresten ingen interesse for flaska på dagen (Nan).

 

Anonym poster: 746e873919d49b799a66c3973ad52523

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Spe ut Nan-blandingen gradvis. Til den blir så tynn at den kan erstattes med lunka vann. Så lar du det lunkne vannet bli kaldere. Til slutt tilbyr du bare vanlig vann fra kranen på flaska. Rydd også underveis vekk "ammesituasjonen" som han/hun er vant til. Gi f eks Nan uten å ta barnet opp av senga, stå ved babysenga og hold flaska.

Skrevet

Ja, stemmer også for å spe ut melken. Du kan også prøve å gi hjemmelaget grøt i stedet, eller ha middagen som siste måltid før leggetid. Da holder han seg kanskje mett litt lengre?

 

Ellers går det seg nok til etterhvert - synes det blir så mye pes omkring rutinene til disse små. Om vektoppgangen er fin er det ikke noe som tyder på at barnet ikke selv klarer å styre matinntaket sitt.

 

Anonym poster: 4cd15d76080b3f9c14cf9a1487f284f2

Skrevet

Spe ut Nan-blandingen gradvis. Til den blir så tynn at den kan erstattes med lunka vann. Så lar du det lunkne vannet bli kaldere. Til slutt tilbyr du bare vanlig vann fra kranen på flaska. Rydd også underveis vekk "ammesituasjonen" som han/hun er vant til. Gi f eks Nan uten å ta barnet opp av senga, stå ved babysenga og hold flaska.

 

Så lurt!! Det skal jeg prøve - takk :)

 

Anonym poster: 746e873919d49b799a66c3973ad52523

Skrevet

Ja, stemmer også for å spe ut melken. Du kan også prøve å gi hjemmelaget grøt i stedet, eller ha middagen som siste måltid før leggetid. Da holder han seg kanskje mett litt lengre?

 

Ellers går det seg nok til etterhvert - synes det blir så mye pes omkring rutinene til disse små. Om vektoppgangen er fin er det ikke noe som tyder på at barnet ikke selv klarer å styre matinntaket sitt.

 

Anonym poster: 4cd15d76080b3f9c14cf9a1487f284f2

 

Her skjønte jeg ikke helt hva du mente, hvordan blir han lettere med middagen som siste måltid? Er vel bedre med grøt i tillegg til kvelds?

 

Skulle også ønske dette gikk seg til, men han er 1 år og jeg må få orden på dette før jeg begynner å jobbe, kan ikke være oppe med han 2-3 ganger om natta da.

 

Anonym poster: 746e873919d49b799a66c3973ad52523

Skrevet

Ja, stemmer også for å spe ut melken. Du kan også prøve å gi hjemmelaget grøt i stedet, eller ha middagen som siste måltid før leggetid. Da holder han seg kanskje mett litt lengre?

 

Ellers går det seg nok til etterhvert - synes det blir så mye pes omkring rutinene til disse små. Om vektoppgangen er fin er det ikke noe som tyder på at barnet ikke selv klarer å styre matinntaket sitt.

 

Anonym poster: 4cd15d76080b3f9c14cf9a1487f284f2

 

Her skjønte jeg ikke helt hva du mente, hvordan blir han lettere med middagen som siste måltid? Er vel bedre med grøt i tillegg til kvelds?

 

Skulle også ønske dette gikk seg til, men han er 1 år og jeg må få orden på dette før jeg begynner å jobbe, kan ikke være oppe med han 2-3 ganger om natta da.

 

Anonym poster: 746e873919d49b799a66c3973ad52523

 

Blir Mettere, ikke lettere..

 

Anonym poster: 746e873919d49b799a66c3973ad52523

Skrevet

Ja, stemmer også for å spe ut melken. Du kan også prøve å gi hjemmelaget grøt i stedet, eller ha middagen som siste måltid før leggetid. Da holder han seg kanskje mett litt lengre?

 

Ellers går det seg nok til etterhvert - synes det blir så mye pes omkring rutinene til disse små. Om vektoppgangen er fin er det ikke noe som tyder på at barnet ikke selv klarer å styre matinntaket sitt.

 

Anonym poster: 4cd15d76080b3f9c14cf9a1487f284f2

 

Her skjønte jeg ikke helt hva du mente, hvordan blir han lettere med middagen som siste måltid? Er vel bedre med grøt i tillegg til kvelds?

 

Skulle også ønske dette gikk seg til, men han er 1 år og jeg må få orden på dette før jeg begynner å jobbe, kan ikke være oppe med han 2-3 ganger om natta da.

 

Anonym poster: 746e873919d49b799a66c3973ad52523

 

Skjønner godt at du vil ha styr på dette, men det er ikke sikkert at å slutte med nattmat ordner det. Min eldste ble ammet en gang på natt ved seks måneder, og ble avvent uten problem. En måned etter begynte han å våkne mye på natta. Han våknet mellom 3 og 10 ganger per natt frem til han var to år. Det viste seg at det var tenner som plaget han. Jada, jeg og mannen var vrak både på jobb og hjemme.

 

Skrevet

Slik er det her også. Han er 14 mnd nå og er akkurat slik du beskriver. Slitsomt ettersom vi begge jobber 100% og dette er nr 3. Men skal også prøve trikset med å spe ut nan. :-)

 

Skrevet

Her slutta poden med nattmat når han var 6-7 mnd men begynte ikke å sove natta gjennom før 6-7 uker etter det. De er vanedyr og vante med å våkne.. Her tynnet vi ut MME-flaska og gav flaske i vippestol i stedenfor i fanget. Da ble det mindre kos og babyen gadd ikke å våkne mer :) Han la godt på seg og fikk mer enn nok mat på dagtid.

 

Anonym poster: 5a255128872bd3993f12e618cbed4e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...