Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Saken er: Jeg har 3barn. 8år, 3,5år og 2mnd. Jeg tør ikke å bruke hormoner fordi kroppen blir helt i villrede av den - og jeg har en sykdom i tillegg som gjør det vanskelig å bli gravid. Så vi bruker kondom som beskyttelse. Vi vil gjerne ha et barn til om 3-5år, men ikke nå. Men.. Inatt sprakk kondomen. Eller sprakk..?? Hele TUPPEN var fullstendig borte. Det så vi når han trakk seg ut. Han fikk panikk og.. ja... Altså, dette var ubeleilig. Saken nå, er at.. Det trenger ikke å være av betydning en gang, men med min PCOS - gjør det det svært vanskelig å bli gravid. Jeg brukte 3år på å bli gravid med nr2, og måtte også ha pergo med nr 2. Forut for han, tok jeg angrepille en gang, og man vet aldri - men jeg mistenker at den kanskje kunne ha forsterket effekten litt ved at vi måtte prøve så lenge. Jeg går ikke på noen piller eller noe - vi bruker kondom hele tiden.. Mannen vil jeg skal ta angrepillen nå - men jeg er så redd for at hvis jeg gjør det .. så kanskje jeg ikke vil få det siste barnet jeg/vi vil ha om noen år. Samtidig vil vi KANSKJE få 2 barn på 1år - HVIS jeg ble gravid av nattens.. Ja... Av nattens kosestund. Jeg vet ikke.. Ta angrepillen..? La være og håpe jeg ikke ble gravid eller la være og ta imot det som evt kommer..? Man angrer jo ikke på barna man får, vi skal jo ha et barn senere. Men.. med dette må vi skifte ut bil, gjøre om rom til unga, samboeren må jobbe mye mer. Vi har ikke akkurat verdens beste økonomi nå heller - men alt er relativt og alt går til slutt. Vi hadde håpet å kunne vente med dette i 3-4år frem i tid. Jeg vil ikke ta angrepille for å risikere at jeg kanskje ikke får det siste barnet jeg vil ha. Men, det passer heller ikke å få et barn til. Og, vi har jo beskyttet oss. Her var vi bare uheldige ettersom kondomen.. jah... Hva skal`n si da? Revnet totalt Det var borte ca 2cm av den (og hvor i helvete er den blitt av??!!?) Dette handler ikke om å bruke angrepille som prevensjon, dette handler kun om nødløsning. Men.. Jeg vet ikke..?? Jeg er så usikker, i så villrede. Jeg har enda noen timer på å bestemme meg - og kan kjøpe imrg og bli ferdig med det. Er ikke gått mer enn 15t nå siden det skjedde. Men den bør jo tas så fort som mulig også da.. Men, så er det dette... Kan denne angrepillen med hormoner i seg gjøre at kroppen min blir slik som sist?? Nr 1 og nr 3 var uplanlagte de luxe - var bare nr 2 vi prøvde lenge på - etter å ha tatt angrepillen ca 2mnd FØR vi begynte å prøve på nr2. Ågud, jeg vet ikke.. Kan noen komme med sitt synspunkt? Angrepille eller nei? Håpe at man ikke er gravid? Ta det som det kommer? Anonym poster: d66a7cfa2da670229cd843dde41aedd9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Ta det som det kommer du. Har du fått igjen mensen etter fødselen? Tror ikke at du er gravid.. Anonym poster: 058d67b557e434e52be0b3b745d3b181
litenmamma Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Vannskelig å gi råd om noe så personlig. Dette er det kun dere som kan ta en avgjørelse på, men utifra det du skriver så kanskje ta det som det kommer. Det virker kanskje som om du heller litt i den retningen? Hva ville du følt om et par år hvis det ikke lenger var mulig? Aner ikke om dette hjalp noe:) Uansett, lykke til og fortell hvordan det går
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Sannsynligvis ingen skade skjedd mtp at du har pcos og nylig har født. Ammer du er sannsynligheten enda mindre. Anonym poster: 007ae52633339b4df42bf7e3c4d7cb80
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg ammer heller ikke og har nettopp fått tilbake mensen.. Jeg hadde mensen i TO uker, fikk det den 12des og var ferdig den 26.des..! Det var lenge.. Ikke vet jeg hvorfor heller, men.. Og du nr #3.. Ja, JEG heller nok litt mer i den retningen. Men, mannen er jo også en del av.. Ja.. Jeg vil jo gjerne bli enig med han. Og han sier jo at det er greit for han at jeg ikke vil ta pillen, men han håper også at jeg ikke er gravid slik sett. Og det skjønner jeg. Men han sa at han blir jo glad for det han får, bare at det ikke passer nå. Nei, jeg syns dette er vanskelig. For det passer egentlig ikke. Men... Alt igjen er jo relativt. 2barn på 1år. Hvordan skal det evt kunne gå?! Litt skremmende å.. Ikke vite hva som evt vil skje om jeg ikke tar angrepillen. Her er det 50/50. Og mest sannsynlig er jeg ikke blitt gravid. Men, man kan jo ikke tenke at man sikkert ikke er blitt det, jeg må tenke litt mer på "enten er jeg det eller ikke - hva skal jeg velge". Og om ett par år så ville jeg angret sinnsykt på å ha tatt den angrepillen, hvis det igjen skulle vise seg å bli vanskelig. Hvis jeg må på så høy dose med pergo at vi får tvillinger/trillinger.. Altså, da er det jo bedre å få en unge nå - enn 3 senere Jeg takker uansett for at dere har svart - for det hjelper å få synset litt om dette.. Anonym poster: d66a7cfa2da670229cd843dde41aedd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå