Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Vi har hatt fire runder med oppkast på 1 1/2 mnd. Blir jo søren meg aldri kvitt det drittet, og nå er jeg lei. Og i kveld begynte 9 åringen jammen meg å klage på kvalme igjen :-( Så om han spyr igjen, tenkte jeg å holde han på rommet i hele morgen. Får jo gå på do da, med får mat og drikke på rommet. Har TV på rommet, masse blader, leker og DS. Vil nå bli kvitt dette her for godt. Er det slemt å holde han på rommet hele dagen, eller er det greit med tanke på å slippe enda en runde på resten av oss (vi er fem stk totalt)? Anonym poster: 2a87fd2f8b0d9119ba7a575406993c46
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Det synes jeg må være greit... Anonym poster: 9d455b590ba0f0aa7ae8a512f9559976
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Ta i alle fall vaksinen hvis dere er så angrepet. Anonym poster: 8b886f6962d1f7e3ebb4bc4dfbc7dd0b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Vaksine mot oppkast? Anonym poster: 268e22fd31c0fc42c0f656fc961ea18d
3 er nok! Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg synes det var slemt, jeg... Men jeg forstår jo at dere er fortvilede da
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 He he, ja hvis det finnes vaksine mot oppkast vil jeg også ta den! Noe jeg tror hjelper, er KLOR, i store mengder.... Jeg pleier å blande en sprayflaske med vann og klor, også vasker jeg over steder vi alle tar ofte på (dørklinker, kjøleskapshåndtaket, rekkverket osv). Har unngått smitte mange ganger pga dette (er jeg overbevist om) Anonym poster: bfebd88d7ae2d49d1c526252e29d295c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Hvis han er veldig dårlig, så hadde ikke jeg stengt ungen inn på et rom hele dagen. Da ville jeg hatt han nærme så jeg kunne fulgt med han.. Så det kommer ann på.. Og selvfølgelig om ungen vil det selv. Anonym poster: ab1bd7fbd611ee482d4f807ba8347810
Gjest Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Sprite sprite og atter sprite er tingen. Og pøs på med hvitløk. Har hjulpet her
♥Madam Mim♥ Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Jeg skjønner det er fortvilende, men pass nå endelig på at det er ok for barnet selv å være på rommet hele dagen selv!! Jeg er redd det vil bli oppfattet som straff for at han er kvalm når han må være på rommet sitt hele dagen. Kan du ikke isåfall kanskje kjøpe noe til han som han har lyst på som han kan drive med inne på rommet?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Ja, det finnes vaksine mot omganssyke (rotavirus vel å merke) http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/Nye+vaksiner+mot+omgangssyke+er+sikre+og+effektive.15450.cms Anonym poster: 8b886f6962d1f7e3ebb4bc4dfbc7dd0b
Gjest Skofantomet Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 Føler det blir litt slemt jeg men skjønner jo godt at dere vil bli kvitt helvetesskapet. Men jeg hadde ikke klart det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Lar han selvfølgelig ikke være alene om han er veldig dårlig. Men, blir det som de siste gangene, så er formen ganske grei. Snakket med han i kveld, og han syns det var helt greit, så lenge han får se på TV å spille så mye han vil :-) Hi Anonym poster: 268e22fd31c0fc42c0f656fc961ea18d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 nei, det synes jeg ikke er greit i det hele tatt! Skjønner godt du er lei, men sånn er det å ha barn. Man kan ikke stenge de inne på rommet fordi de er syke! Makan! Anonym poster: 8ff14dbfb837f3d5d3080d7397a55aec
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #14 Skrevet 7. januar 2013 Disse vaksinene gis jo kun til spedbarn. Lite hjelp i de da. Anonym poster: 268e22fd31c0fc42c0f656fc961ea18d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #15 Skrevet 7. januar 2013 Stenger han ikke akkurat inne på rommet. Han har blitt spurt og syns det er greit. Døra står oppe og han har rom vegg i vegg med stue og kjøkken. Hi Anonym poster: 268e22fd31c0fc42c0f656fc961ea18d
Heada Skrevet 7. januar 2013 #16 Skrevet 7. januar 2013 Han storkoser seg sikkert på rommet sitt alene. Hadde jeg gjort om jeg var han.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #17 Skrevet 7. januar 2013 Ja, han ble jo smørblid da jeg sa han kunne få ligge på senga å se på TV/film hele dagen. Virker ikke som han syns det er noe negativt i allefall. Hi Anonym poster: 268e22fd31c0fc42c0f656fc961ea18d
mamman til to gutter Skrevet 7. januar 2013 #18 Skrevet 7. januar 2013 Sprit er ikke nok mot omgangssyke! God håndvask og klor er mye mer effektivt. Og hvis han er fornøyd med å ligge på rommet, så hadde jeg latt han ligge der, men enda viktigere, hvis dere har to doer, hadde jeg latt han bruke den ene og alle andre den andre, det tror jeg er mye mer effektivt for forebygging av videre smitte. Uansett bør han ha et eget håndkle eller aller helst bør dere papir evt kluter dere kan bruke en gang til å tørke hendene på. Felles håndkle er en god smittekilde... Klor doen og håndtakene han tar i hver gang han har vært på do hvis dere bare har en do.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 7. januar 2013 #19 Skrevet 7. januar 2013 Ser ikke problemet, med døra åpen, så går det fint, singnerer også det med klor og vann blanding til å vaske av håndtak ol.. Så lenge han synes det er greit selv. Men samtidig ville jeg nok gitt beskjed, om han ike ønsker det lenger, finner det kjedelig å være alene, så kan han få slippe ut av rommet og være med dere, bare holde litt avstand..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #20 Skrevet 7. januar 2013 Det var voldsomt med omgangsyke! Er barna flinke nok med håndvask i hverdagen? Står tannbørstene deres tett i tett i et glass...? Har de blitt byttet etter en runde med omgangssyke eller står de og smitter hverandre jevnt og trutt...? Bare et tips Anonym poster: 93d4d34ec1401d447bb4359240402780
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #21 Skrevet 7. januar 2013 Ja, jeg syns også dette har vært i overkant mye. De er slurvete med håndvask. Hjemme minnet jo jeg på dem, men tror desverre de ikke er så nøye på skolen. Tar til meg tipsene deres, for nå vil jeg ikke ha det i hus på en stund. Hi Anonym poster: 268e22fd31c0fc42c0f656fc961ea18d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #22 Skrevet 7. januar 2013 Sprite sprite og atter sprite er tingen. Og pøs på med hvitløk. Har hjulpet her Sprit har ingen effekt på omgangssyke dessverre. Klor derimot...:-) Anonym poster: 35da68dd96aad6a2f1e7a52b251b38a5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #23 Skrevet 8. januar 2013 I grunn litt merkelig, da det vanligvis bygger opp imunitet etter gjenomgått sykdom. Kan det være dere har vært så uheldige at dere har to forskjellige omgangsyker rett etter hver andre? Det er så smitsomt at det nesten er umulig å vaske det ut. http://www.lommelegen.no/legesvar/hvordan-unng%C3%A5-smitte-ved-omgangssyke Anonym poster: bcda308ab093a0b23abd51a3119631ed
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #24 Skrevet 8. januar 2013 Man blir ikke imun mot omgangssyke. hehe Anonym poster: 09257e0512a274f24bb7c5af95fa6b68
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2013 #25 Skrevet 8. januar 2013 Man blir ikke imun mot omgangssyke. hehe Anonym poster: 09257e0512a274f24bb7c5af95fa6b68 Jo, les linken. "Motstandsdyktighet mot viruset utvikles mot den spesifikke undertypen og varer fra 4-6 måneder til 2-3 år." hehe... Anonym poster: bcda308ab093a0b23abd51a3119631ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå