Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Hvor lang tid brukte dere? Jobbet dere noe ved siden av? Jeg skal snart til på vg3, og vil gjerne høre andre sine erfaringer. Mener på jeg har lest om helsesekretærer her inne tidligere... Anonym poster: 51c71742478106cd988be078c8d11d8f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Hvor lang tid brukte dere? Jobbet dere noe ved siden av? Jeg skal snart til på vg3, og vil gjerne høre andre sine erfaringer. Mener på jeg har lest om helsesekretærer her inne tidligere... Anonym poster: 51c71742478106cd988be078c8d11d8f Ett lite tips: det er veldig vanskelig å få jobb son helsesekretær. I Oslo er det vel lettest å få jobb, men ellers nesten umulig. Vi var 14 i klassen, 4 har fått jobb og vi var ferdig i juni 2012. Vil bare "advare" deg. Hadde jeg vist det hadde jeg tatt en annen retning. Men uansett lykke til Anonym poster: 2f2d1bb0166cf3afcb3c83b8d632ada2
♥Madam Mim♥ Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Jeg er helsesekretær, men tok vanlig vgs. Her er det umulig å få jobb. Utdanning kastet ut av vinduet rett og slett. Angrer på at jeg ikke tok noe annet...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Jeg tok det på voksenopplæring, ca 4 mnd. Da hadde jeg lab og skiftestue også. Skole på dagen, lab/skiftestue/jobb på kvelden Du må ha lab og skfitestue for å i det hele tatt kunne få autorisasjon, men det vet du sikkert. Jeg fikk jobb dagen før jeg gikk opp til eksamen. Så for meg var det lett. Og av de jeg "hang" med i klassen har alle fått jobb. Vil ikke si utdannelsen er bortkakstet, jeg jobber som konsulent i staten nå, og hadde nok ikke fått det om jeg ikke hadde hatt noe å vise til av "samme type jobb". Pasientkontakt, telefonkontakt, dataarbeid, journalføring osv. Anonym poster: 7138c41d44b5c3545a4756f2594fbd11
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Velg heller en annen utdanning. Her selv gått legesekretær. I min klasse var det nesten ingen som fikk jobb. De fleste gikk videre på høyere utdanning. Dette inkl meg selv, som ble sykepleier i stedet. Angrer ikke på det! For da har man sikret seg jobb! Hadde null problem å få jobb selv. jobben ventet på meg etter bestått bacheloroppgave derfor råder jeg deg til å heller satse på noe sånt isteden for å bruke tid og penger på en utdannelse som nesten ikke har stillinger ledige.... I lengden lønner det seg med høyere utdannelse da feks legesekretær og apotekteknikere er utdannelse som gir dårlige jobbmuligheter. Uansett skjønner jeg ikke at du kan ta siste året via nettskole, da vi hadde en dag i uka med laboratorie og øving på prosedyrer. Hvordan skal du lære deg det via internett?? Anonym poster: e16eca9ec4a37941a926db21ae90d25d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Takk for svar alle sammen:) Praksisplass og praksis er ikke noe problem å få, jeg skal ha to måneder praksis før jeg går oppi eksamen. Så den delen er grei. Jeg har gått vg1 og vg2 på nki.no, og har klart det ved å jobbe 100% ved siden av. Men vg3 er et mye tøffere år, så jeg tviler på det blir aktuelt å jobbe mer enn kanskje 50%. Har ikke mulighet til å slutte helt å jobbe, så høyere studie er dessverre ikke aktuelt før barna er fløyet ut av redet om mange mange år... HI Anonym poster: 51c71742478106cd988be078c8d11d8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå