Gå til innhold

Dere som ammer/ammet, stemmer denne teorien for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mor blir tynn ganske raskt etter fødsel, av ammingen, så er babyen stor. Altså, den tar all næringen fra mor slik at den blir stor og mor tynn.

Har mor fortsatt mye av babykiloene på seg en stund etter fødsel så har hun en liten/spinkel baby som ikke tar så mye næring fra mor.

Stemmer dette på dere?

Her stemmer det ganske bra. Babyen min er stor, og jeg er mye tynnere enn før jeg ble gravid. Spiser som en hest for å holde på vekta, men raser ned likevel.

Anonym poster: 90b49fd705400cd3eedfa86df2240e85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Stemmer vel ganske bra...

Anonym poster: cabe569dbc890a9985c733c2888a4ee5

Skrevet

Næh. Her ammet jeg gutten 12-15 t i døgnet pga enormt suttebehov og smokke/flaskenekt. Han doblet vekta når han var 8 uker gammel og ble veldig stor veldig fort, likevel har jeg aldri kommer meg tilbake til utgangsvekta før jeg ble gravid (ligger 2-3 kilo over).

Anonym poster: b93c55f436283818b4ff3de76dc4c15e

Skrevet

jeg gikk ikke fort ned med mine to, første var bitte liten og er fortsatt, andre mann var stor... så stemmer ikke helt for min del:)

Anonym poster: a89a11f1e828aeb755c6b05e2f394566

Skrevet

Vel, jeg hadde en lett og nett baby. Og ble selv lett og nett da jeg ammet.

Anonym poster: 64f5b1bdccb88a7385bea79d989edbb9

Skrevet

Jeg kjenner bare 1 person som har blitt slank av amming,de andre har fortsatt vært overvektige etter de er ferdige å amme...

Anonym poster: 5e01c87ab24d2d88e3c95b68f01eb0b6

Skrevet

Min var helt gjennomsnitlig, jeg gikk også ned mange kilo mer enn startvekt. Men sleit med matlysta og amma mye.

Anonym poster: d55b52b391b8687bfc52745f7af34306

Skrevet

Stemmer ikke her. Med førstemann rant de 32 kiloene jeg la på meg av og jeg ble tynn og flatmaget på et par uker. Gutten var stor og drakk mye.

Med andre og tredjemann 6 og 8 år senere gikk det ganske mye tregere til tross for at jeg la på meg mindre enn med førstemann. De var også store og drakk mye.

Skrevet

Jeg raste ned i vekt, gikk ned all babyvekten, og 10kg i tillegg. Var den beste slankekuren for meg hvertfall..

Babyen veide lite, og var under gjennomsnittet.. Mulig han fikk alle næringstoffer og vekt av meg siden han var liten og trengte det..

Anonym poster: 3679387e11597cf59a92bd4e9388c03a

Skrevet

Har en god venninne hvis baby er liten og tynn. Hun har ikke klart å gå ned noe babyvekt ennå. Men masse snøvær og sprengkulde har jo også mye å si da hun ikke får gått så mye turer osv.

Anonym poster: b93c55f436283818b4ff3de76dc4c15e

Skrevet

Stemmer ikke for meg. Jentene la på seg ja, men jeg gikk ikke ned før jeg sluttet å amme. Gikk ned litt selvfølgelig, men ikke mer enn par tre kilo.

Hadde gjennomsnittlige barn, ingen av de har vært store.

Skrevet

Jeg har hatt store barn som hadde god appetitt, og la selv på meg etter fødselen.

Anonym poster: 7bb799766628f1b691896dd07a3e6ab0

Skrevet

Stemmer ikke for meg. Førstemann var en liten(stor) plugg som la på seg 1/2 kg i uka periodevis. Gikk noe ned etter fødsel, men stoppet opp og la heller på meg. Kiloene satt klistret så lenge jeg ammet. Hadde forresten skikkelig fløtemelk i puppen.

Nr.2 er ikke fullt så stor, men har diet ofte og mye(tror jeg), uten at vekta har rikket seg riktig vei. Gikk ned rett etter fødsel til startvekt som var litt høy.

Anonym poster: d99ce774b16149d61151e5a276a82dbf

Skrevet

Jeg gikk opp etter fødselen, men barnet spiste mye og la på seg over gjennomsnittet.

Anonym poster: b763b99755c414010383b2c858050927

Skrevet

Jeg ble tynn og baby en liten bolle, så stemte bra her :P Men hun jevnet seg ut etterhvert og det gjorde vel jeg også til vanlig slank.

Anonym poster: 70895dfb08443c04598726d99b809421

Skrevet

Jeg veide 7 kg mindre da jeg kom hjem fra sykehuset med babyen (riktignok var jeg der 14 dafer) enn da jeg ble gravid. Baby veide 2 kg. stemmer altså ikke for min del.

Anonym poster: 0db9ded2424a0d6abb49f0088a3daec0

Skrevet

Ungen min spiste som en hest og jeg raste ned i vekt, men ungen min var liten. Hun har aldri vært sett på som en stor unge.

Anonym poster: b55526d253bf30b1c1b470a7d94ffa4c

Skrevet

Nei, faktisk omvendt for meg. Stor baby da jeg absolutt ikke gikk ned i vekt, og tynn ble jeg med den minste av barna, gikk ned 13 kg uten å tenke over matinntak.

Anonym poster: c66e8733638832435feb8e9a3f971964

Skrevet (endret)

Nei. Stemmer ikke på meg. Ammet, og ammet og ammet den første sønnen min. Han la fort på seg og gikk fra å være relativt lett ved fødsel (3200g) til etter 2-3 måneder å være den største og tyngste babyen i barselgruppen. Det var ni guttebabyer i gruppen, og han lå høyt på vektkurvene. Vekten min derimot stod bom stille, 4-5 kilo for mye ifht før fødsel. Jeg gikk lange turer med vogna hver dag og ammet svært mye. Tror vekta ble stående pga veldig dårlig søvn og stress fordi ungen var så urolig. Spiste ikke usunt, men var veldig sulten, så mulig jeg spiste for mye. Men søvn har mye å si for vekta! Datteren min var en rolig baby som sov mye og ville ha mye mindre morsmelk enn sin bror. Vekta mi raste ikke ned da heller, men det gikk litt raskere enn gangen før.

Endret av fidelia
Skrevet

Stemmer ikke for mitt vedkommende nei. Jeg har prøvd begge deler, fått en stor baby, og fått en liten baby. Var tilbake til normalvekt innen en uke etter fødselen med begge to:)

Skrevet

Stemmer ikke her. Brukte klær fra før graviditeten 6 uker etter fødselen, men gutten var ikke spesielt stor. Må sies at jeg ikke hadde lagt på meg så fryktelig mye, det spiller vel en rolle det også. Kunne spise akkurat hva jeg ville så lenge jeg fullammet, det var nesten nifst.

Baksiden av medaljen var at jeg la på meg igjen når han var 7-8 mndr og jeg ikke ammet så mye lenger. Lei av permisjon og stresset med mobil baby, spiste mye rart, og vips! Måtte ta et skikkelig tak for å gå ned igjen.

Anonym poster: e5e29883a976bfad41d43f5ede713249

Skrevet

Gikk fort ned når jeg ammet. Kunne spise hva som helst og fortsatt gå ned i vekt. Babyen var gj.snittelig og fulgte kurven sin.

Skrevet

Nope, ikke hos meg. Jeg har gått opp under amminga (går ikke opp i graviditeten, så kroppen min er litt snål) - og alle ungene har lagt godt på seg.

Skrevet

Når mor blir tynn ganske raskt etter fødsel, av ammingen, så er babyen stor. Altså, den tar all næringen fra mor slik at den blir stor og mor tynn.

Har mor fortsatt mye av babykiloene på seg en stund etter fødsel så har hun en liten/spinkel baby som ikke tar så mye næring fra mor.

Stemmer dette på dere?

Her stemmer det ganske bra. Babyen min er stor, og jeg er mye tynnere enn før jeg ble gravid. Spiser som en hest for å holde på vekta, men raser ned likevel.

Anonym poster: 90b49fd705400cd3eedfa86df2240e85

Stemmer for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...