Gå til innhold

Hva syns dere om guttenavnet Storm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har valgt det hvis det blir gutt på oss :) Men ble litt demotivert nå når jeg hører det er så mange som heter det. Jaja, samme det egentlig, viktigere at vi liker navnet enn at det er så sjeldent... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Liker generelt ikke navn som er henta fra tv-serier. Storm er for meg enten 1) et vanlig substantiv (er heller ikke fan av navn som Lykke, Lerke osv) eller 2) et navn fra Hotell Cæsar / Blånissene.

Skrevet
Liker generelt ikke navn som er henta fra tv-serier. Storm er for meg enten 1) et vanlig substantiv (er heller ikke fan av navn som Lykke, Lerke osv) eller 2) et navn fra Hotell Cæsar / Blånissene.

Jeg har aldri sett på hverken hotell Cæcar eller Blånissene så for oss er det ikke derfra...

HI

Anonym poster: 3b0e375ac8b4c2b1391f4938d65b0e02

Skrevet

Jeg liker det (men har aldri sett hotel Cæsar, da)

Anonym poster: 5f41fc5b84da9cae84f69cdb28efa39b

Skrevet

Heller aldri sett hverken Hotel Cæsar eller blånissene, men har alltid likt navnet, fra lenge før hverken blånissene eller Cæsar var oppfunnet.

Gjest Antarctica
Skrevet

..eh, javel. Hvorfor fins det navnetrender da, hvis alle fant opp kruttet helt av seg selv? Storm var uansett et substantiv også før blånissecæsarene.

Skrevet

Er da vel ingen som kaller opp en unge etter kleint barne-TV eller dårlige såpeserier. Hvem har sagt noe om å finne opp kruttet? Bare fordi du tydeligvis er så fantasiløs at du må se på TV for å finne navn, og tror alle andre også må det? At det også er et substantiv er jeg enig i, jeg bare anser ikke det som negativt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, jeg får ALLE navn fra tv, ungene mine heter Juni, August og Nancy Drew ;-)

Å påstå at et typisk motenavn, som også brukes på 2-3 nasjonale tv-kanaler i meget populære programmer, er suget av eget bryst- vel, det er i beste fall optimistisk.

Skrevet

Storm står i navnebøker og i navneregisteret.. Morfaren min heter det, og må da si han e betydelig eldre enn han i Cæsar og i blånissene. Og så usaklig uansett. I Cæsar er det ei som heter Julie. Oh my GOOOD, er navnet da ødelagt??!!!! :o

Anonym poster: 71b58e6ff17099989bcef8a282c4a738

Skrevet

Storm står i navnebøker og i navneregisteret.. Morfaren min heter det, og må da si han e betydelig eldre enn han i Cæsar og i blånissene. Og så usaklig uansett. I Cæsar er det ei som heter Julie. Oh my GOOOD, er navnet da ødelagt??!!!! :o

Nemlig. Ingen har påstått at navnet Storm er "suget fra eget bryst" (???), bare at man ikke har det fra Pashla sine yndlingsserier.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvorfor er det slik at navnet Storm alltid kommer i en sammenheng med Cæsar? Hvis jeg sier at jeg har ei datter som heter Monica, blir jeg da tatt for å ha navnet i fra friends? Eller en sønn som heter Emil så MÅ det være i fra Emil i Lønneberget? Skjønner bare ikke helt den der..

Skrevet

liker ikke...synes ikke det høres ut som et navn...heller ikke at det passer på et lite barn...storm er noe stort og dramatisk, ikke noe jeg assosierer med barn...

Skrevet
liker ikke...synes ikke det høres ut som et navn...heller ikke at det passer på et lite barn...storm er noe stort og dramatisk, ikke noe jeg assosierer med barn...

Hadde du sett min sønns raserianfall, ville du skiftet mening:)

Anonym poster: 62994ca97db8a893b512c3d50e747bd7

Skrevet
Hadde du sett min sønns raserianfall, ville du skiftet mening:) Anonym poster: 62994ca97db8a893b512c3d50e747bd7

Haha må være kloningen av min sønn det da ;)

Anonym poster: 3b0e375ac8b4c2b1391f4938d65b0e02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...