Gå til innhold

Er jeg for snill ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag opplevde jeg at jenta mi ble påkjørt av en bil.

Det som skjedde var at hun skulle gå over veien over til huset vart og gikk ut i veien siden bilene hadde stoppet. men da hun gikk ut i veien gikk hun mellom 2 biler så bilene i det andre kjøre felte såg henne ikke.

Dette var i et kryss og der hun gikk er det ikke gang felt.

det skjedde rett utenfor huset vårt, og han som traff henne hadde veldig lav fart så det gikk bra.

Dro på legekontoret så sykehuset og de sa at hun hadde flaks, siden hun slo hodet litt måtte vi vekke henne et par ganger i natt.

Han som kjørte på henne var en ung gutt, han kom med henne og sa fra om hva som skjedde pluss noen andre. slik jeg forsto det på vitner så hadde ikke han mulighet til og se henne så jeg bestemte der og da at jeg ikke kom til og gjøre noe med det.

Her har andre reagert og mener jeg bør ringe politiet og anmelde ham.

Fikk telefon nr til gutten og har snakket med ham og han er utrolig lei seg for det som skjedde og så tydelig at han fikk en støkk i seg, han kjørte ikke uforsiktig, men var på feil sted til feil tid kan man si.

Er jeg for snill her? skulle jeg ringt politie eller skal jeg la saken ligge.

Jenta mi har det fysisk fint, litt skremt ble hun naturlig nok.

Anonym poster: 78809486aea84653972eb353856120dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gjorde ikke noe galt, så hvorfor ødelegge for han?

Anonym poster: 192f6208fded7e9af2661b79369f03fe

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg ville latt det ligge. Sjåføren har tydeligvis skjønt alvoret, han har fått seg en støkk og han er lei seg. Det hadde vært nok for meg så jeg ville latt det ligge.

Skrevet

jeg ville ikke ringt politiet. Hvis han ikke kunne se datteren din og ikke var noe han kunne gjøre og ingen skade var skjedd ville jeg latt det ligge. Skjønner at noen kan reagere, men blir det mye bedre å anmelde det.

Han har jo flere vitner som sa han ikke hadde mulighet til å se noe..hvor langt kommer du.

Føler du det er noe du bør gjøre?

Anonym poster: bc372c3cb61a4bb2de2cea88e4a55e31

Skrevet

Hvor gammel er jenta?

Anonym poster: c520ae7a54565910f1bc143952568a16

Skrevet

Jeg har lært at alt av personskader om følge av bil skal meldes til politiet.

Husk at tilfelle det viser seg at hun har noen andre skader, som ikke er oppdatet nå, må du ha dokumentasjon i forhold til bilførerens forsikringsselskap.

Skrevet

Han virker jo som at han har innsett alvoret og tatt sin del av ansvaret her, og jentungen ser ut til å ha det bra.

Du vet jo også hvem han er og har vitner, dersom det skulle vise seg at hun har flere skader/senskader eller noe annet som feks muligens krever deltagelse fra forsikringsselskap etc.

Så jeg ville latt det ligge.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal gjøre så mye utav det. Han som kjørte har det sannsynligvis vondt med seg selv, og som du sier er han utrolig lei seg. Når han ikke har gjort noe feil, han har fulgt trafikkreglene og kjørt varsomt og aktsomt så er skyldfølelsen på en måte straff i seg selv (Ikke det at han trenger straff da). Både du, datteren din og sjåføren kan prise dere lykkelige over at det gikk så bra.

Skrevet

Jenta er 6 år. hun kom hjem med skole bussen.

Hun bruker aldri og krysse veien der hun gjorde.

Jeg føler han ikke hadde skyld i dette.

var mange som reagerte på valget mitt så begynte og spekulere litt selv.

Ser ikke noen grunn til og gjøre til at han kansje mister førerkort midlertidlig på grunn av dette.

Hadde han kjørt fort og hun gikk over gangfeltet så hadde det vært noe annet.

Greit og se at noen er enige med meg. :)

Anonym poster: 78809486aea84653972eb353856120dc

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg har lært at alt av personskader om følge av bil skal meldes til politiet.

Husk at tilfelle det viser seg at hun har noen andre skader, som ikke er oppdatet nå, må du ha dokumentasjon i forhold til bilførerens forsikringsselskap.

Det holder at man har vært hos lege og fått en sjekk. Da får man det på forsikringen dersom det skulle oppstå senskader som kan dokumenteres som følger av ulykken.

Skrevet

Følg din egen magefølelse på dette og ikke hør på hva alle andre måtte mene.

Slik jeg ser det har det hele vært et uhell, og han handlet helt riktig etter omstendighetene :-)

Skrevet

Om datteren din krysset veien uten å bruke gangfelt samt at hun var "gjemt" bak ander biler, så kan du faktisk ikke bebreide sjåføren. Du sier jo selv at han ikke hadde mulighet til å se henne, samt at han holdt lav fart (han var sikkert klar over at det kunne komme fotgjengere og tok sine forholdsregler, men det er ikke alltid man rekker å reagere fort nok for det).

Ser du skriver hun er 6 år og kom med skolebussen. Syns de er litt små til å krysse veier alene i den alderen, men om det er det eneste alternativet så må det bare bli sånn. Men om dere mener hun er gammel nok til å krysse trafikkert vei alene, så må dere faktisk også lære henne trafikkreglene. Se begge veier før man krysser veien og ikke gå over før det er HELT klart, osv.

Men godt det gikk så bra med henne ihvertfall, jeg skjønner veldig godt at dere fikk dere en støkk nå!

Anonym poster: c49fb7fab169e4dfca88f9e24e9eb570

Skrevet

trenger ikke politianmelde men det er jo viktig at hun blir sjekket av lege

Anonym poster: ec509642040c46fb4bb4a016b53a200f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...