Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Vi skal ha ett treningsrom i det nye huset vi pusser opp, og ser oss derfor om etter en skikkelig tredemølle å bruke på dette rommet. Noen erfaringer/tips/innspill? Anonym poster: c365b82afd8f2579f641e376d80fe0b3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 De fleste jeg kjenner som har kjøpt treningssykkel eller tredemøllle har endt opp med at de aldri bruker den. Er dere skikkelig motivert for dette? Trener dere i dag? Anonym poster: bcbcc67cb7d905c43c9598b4c7bc4641
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Vi trener i dag ja Mannen på landslaget innen kampsport, å jeg konkurerer på elitenivå selv, innen en annen gren. Grunnen til at vi ønsker å lage ett treningsrom er fordi det går med alt for mye tid til kjøring til/fra trening. Dermed kunne vi hatt største delen av treningen hjemmefra med ett velfungerende treningsrom. Blir selvsagt andre aparater enn bare tredemølle der også. Anonym poster: c365b82afd8f2579f641e376d80fe0b3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Hvis mannen din driver med kampsport regner jeg med at det vil være mest aktuelt for ham å kjøre ganse harde korte økter og holde høyt tempo ganske ofte. Da er det vitig å ha en mølle som går fort nok. Trener du til maraton eller bare ønsker å forbrenne mest mulig fett er det vitigere at mølla kan brues lenge sammenhengende. Mange møller har en maksfart på 18-20 km/t. Det blir sansynlig vis for sakte for dere. Sats heller på en mølle som går i 25 km/t og slipp iritasjoner senere. Ellers er en helling på 12% som er ganse vanlig, lite. Den bør være på minst 15%, gjerne mer. Da kan den også brukes til å få en god "gåøkt" innimellom som avvesling fra løping og i tilfelle skader. En del møller krever at motoren kjøler seg ned hver time. Det er veldig ugreit om dere trener mer enn en time eller rett etter hverandre. Noen møller er harde. Det øker faren for belastningsskader.. Det er også mye mer behaglig å løpe på en mølle som er bred og lang enn på en liten en. Hvor mange programmer og innstillinger det er på mølla er etter min mening ike så vitig bare du enelt an stille fart og helling mens du løper. jøp den mølla dere virklig ønser dere. Det er mye bedre å legge i noen tusen ekstra enn stadig å ergre seg over noe. Anonym poster: 178e08016491e06b4f5136fb36db481c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 En ting til. Hvis dere planlegger å ha en TV- sjerm å se på mens dere løper så pass på at den laveste av dere ser godt over konsollen. Noen er ganse høye. Anonym poster: 178e08016491e06b4f5136fb36db481c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå