milla_mamma Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Jeg fikk prøvesvar tilbake fra legen idag. Det sto at jeg var i gråsone når det kom til rubella virus, og at jeg må ta vaksine etter fødsel. Har googlet og funnet ut at rubella er røde hunder, og kan være svært skadelig for barnet om jeg skulle bli smittet. Er dette noe å bekymre seg for? Synes legen kunne ringt meg... Får panikk når man åpner brev på den måten! Er det flere som har fått påvist dette? Jobber i barnehage med barn fra asylmottak, mange av dem er ikke vaksinert, og for et år siden hadde vi et barn med meslinger.. Lurer på om dette kan være litt små farlig, eller om jeg overdriver.
Oktoberbabyen Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Jeg er heller ikke beskyttet mot rubella/røde hunder, men iflg lege og jordmor er det visst ikke noe å bekymre seg over. Eneste det har å si er visst at jeg må ta MMR vaksina på helsestasjonen når ungen skal dit på 6ukers kontroll. Men hvordan det blir med deg og asylmottakere er jeg usikker på, få en time hos legen og spør til du får svar. jeg kjenner godt igjen angsten din, jeg ble livredd og, men det er visst uhyre sjelden at noen får røde hunder i Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå