Gå til innhold

Mann som ikke takler å bli avvist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er så dårlig til å takle avvisninger når det gjelder sex. Han blir ikke sur og sint, men virker trist og nedstemt. Hvis han får høre at det ikke passer, så kan han virke skikkelig nedfor i lang tid. Stille og innesluttet, ser nesten ut som han skal til å grine noen ganger. Han var frampå i morges men jeg sa nei og stod opp. Da ble han liggende med hodet under dyna en god stund før han stod opp, og sa nesten ikke et ord. Da jeg dro for å levere på skolen, så han ut som en begravelse der han satt. I kveld virker han fortsatt temmelig stille. Når jeg spør, sier han bare at det ikke er noe spesielt. Trenger kanskje ikke være derfor, men jeg har sett det før og tror det er en sammenheng. Vet ikke hvor lenge jeg gidder å ha det sånn.

Anonym poster: dca981bc2894bfcc950f93f8010fcecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig turn-off. Hadde min mann begynt sånn, hadde det endt opp med at vi aldri hadde sex!

Anonym poster: a0e18c32411df4d0c78c7fe3751b8789

Skrevet

Da får du bare legge deg på rygg å gi mannen det han vil ha...

Anonym poster: 59b1eeaebbf00229d4c81df710f9dfda

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Man må tåle å få et nei innimellom!

Men om det er mer nei enn ja, da hadde jeg sikkert blitt lei meg også.

Vet ikke hvilken kategori du faller innunder, jeg?

Skrevet

Kommer helt an på hvordan du avviser ham også og hvor ofte? Vet du hvilke erfaringer han har fra før - kan hende han har blitt avvist på fæle måter tidligere og derfor får sånne reaksjoner nå.

Du får prøve å trygge ham. Ta det opp i en setting hvor sex ikke er aktuelt der og da. Si at det at du av og til ikke vil ha sex med ham ikke betyr at du ikke tenner på ham, men at det enten er fordi det virkelig ikke passer eller fordi du der og da ikke har lyst på sex selv - men det har ikke med ham å gjøre, du synes fremdeles han er kjekk osv.

Men når du skriver at du ikke vet hvor lenge du "gidder" å ha det slik så får jeg egentlig følelsen av at du er litt ferdig med forholdet - kanskje det er det han egentlig fanger opp?

Anonym poster: 9290fa0c6e945590d2c3bbdc220ff559

Skrevet

Da får du bare legge deg på rygg å gi mannen det han vil ha...

Anonym poster: 59b1eeaebbf00229d4c81df710f9dfda

Bra holdning gitt...

Skrevet

Kan jo være grunnen til at du mener det ikke passer.

Skrevet

Sier som hun over her, hvor ofte avviser du ham, og hvorfor?

Det er veldig fortvilende å være sammen med en som ikke vil ha sex med en, og det går utover selvtilliten, så om du sier nei hele tiden skjønner jeg jo at han blir lei seg.

Når det er sagt, man må tåle å få et nei _av og til_.

Anonym poster: a1074af154f9e875e91b55acd51f1490

Skrevet

Det er ikke sånn at jeg sier nei hver eneste gang nei, hvis det er det du hinter om.

Skrevet

Her i hjemmet er det et jævlig mas etter to dager og tafsing og styr. Er befriende når mannen reiser bort på jobb da slipper jeg mas heletiden.

Min man har en tendens til å bli snurt og mase mer når det blir nei.

Anonym poster: 696f2d3bc0873652d8670c630c31e504

Skrevet

Kanskje på tide med en liten prat sammen, uten å være anklagende?

Kanskje han f.eks er frustert over at du aldri tar initiativ? (jeg bare gjetter)

Kanskje det er noe annet i livet hans som er vanskelig?

Kommunikasjon er nøkkelordet.

Anonym poster: ee3877fcfa51474c3da3dfd1602b2072

Skrevet

Kanskje på tide med en liten prat sammen, uten å være anklagende?

Kanskje han f.eks er frustert over at du aldri tar initiativ? (jeg bare gjetter)

Kanskje det er noe annet i livet hans som er vanskelig?

Kommunikasjon er nøkkelordet.

Anonym poster: ee3877fcfa51474c3da3dfd1602b2072

Kommer ikke langt med det dessverre. Han sier bare at det ikke er noe spesielt som plager ham når jeg spør.

Skrevet

Ser at du konsekvent unnlater å besvare alle spørsmål om hvordan og hvor ofte du avviser ham.

Anonym poster: 89ea63829fc378eb2fca9e4de7f05dd4

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Du får ta det opp med han, alle former for å avvise spm ditt får du bare slå hardt ned på.Si at du starter å finne det slitsomt at det er slik hver gang, og nå ønsker du at dere finner en løsning på det her.

Om det er at du avviser han mer enn du "innvilger", så kan det jo være han er lei av å bli avvist så ofte? Kanskje du ikke legger merke til at du avviser han mer for tiden? Kanskje avvisingen din kan virke på han som om noe er galt i forholdet, eller du får det til å virke som om han gjør noe galt? Elelr kanskje han bare synes det er dårlig gjort at du ikke "ligger på rygg" hver gang han ønsker? Men dette finner du ikke ut av ved å sitte her inne å snakke om det, du må gå 100% inn for å finne ut av det, og nekt å gi opp før dere begge vet det..

Skrevet

Ser at du konsekvent unnlater å besvare alle spørsmål om hvordan og hvor ofte du avviser ham.

Det blir nok dessverre ganske ofte. Men det er mye fordi han spør veldig ofte. Jeg har bare ikke lyst hver gang. Og han har dessuten en egen evne til å velge seg ut de tidspunktene når det passer dårligst, fordi jeg er trøtt, skal se noe på TV eller lignende

Skrevet

Det blir nok dessverre ganske ofte. Men det er mye fordi han spør veldig ofte. Jeg har bare ikke lyst hver gang. Og han har dessuten en egen evne til å velge seg ut de tidspunktene når det passer dårligst, fordi jeg er trøtt, skal se noe på TV eller lignende

Jeg har glatt myyyye heller sex med mannen eller "ser noe på TV eller lignende"...

Hvis tv-programmer og lignende er viktigere enn å opprettholde nærheten i forholdet til mannen så har du jo egentlig svaret.

Hvis du ofte avviser ham pga tv-programmer, nett-tid osv. så forstår jeg mannen godt - da forteller du ham egentlig hver eneste gang (som du selv sier er ofte) at andre ting er mye viktigere for deg enn han som mann.

Bare sånn for nysgjerrighetens skyld - tar du noen gang initiativ ift sex med ham??

Skrevet

Som jeg akkurat sa, så spør han veldig ofte. Da er det heller ikke noe særlig rom for at jeg kan "ta initiativ"

Skrevet

Som jeg akkurat sa, så spør han veldig ofte. Da er det heller ikke noe særlig rom for at jeg kan "ta initiativ"

Men det er da du må snu det og faktisk vise ham at du har lyst på ham en gang i blant også uten at han spør - da trenger han ikke spørre så ofte.

Og jeg mener fremdeles at når tv o.l. stadig er dine unnskyldnigner så forstår jeg at mannen din føler seg avvist. Ut fra svarene dine her virker det som om det er hele forholdet det er noe galt med. Hva gjør du for at mannen skal føle at du tenner på ham?

Jeg får inntrykk av at du viser lite vilje til å snu situasjonen, men mer opptatt av å vise at alt er hans skyld. Hvordan ville du ha likt det om situasjonen var motsatt, du ønsket sex og nærhet med mannen, men han ville mye heller se på tv, surfe på nettet eller gjøre andre ting. Når du prøvde igjen så fikk du vite at du spurte for ofte. Ville ikke du også ha følt deg veldig avvist etter hvert?

Skrevet

Spør han hver dag da? Hvis ikke, synes jeg ikke det er for ofte, men der er vi jo forskjellige. Synes litt synd på ham, det er tydelig at han tar det veldig tungt når du ikke har lyst. Dette må da gå ut over forholdet deres ellers også? Hvis du elsker mannen din, synes jeg du skal strekke deg langt for å møte hans behov.

Skrevet

Det er ganske likt her oss hos, og det ER faktisk veldig vanskelig å finne rom for å ta initiativ når mannen spør HELE tiden. For jeg kjenner jo etter når han spør, om jeg kanskje kan klare å finne et ørlite snev av lyst, sånn at jeg kan si ja. Da rekker jo aldri denne lysten å bygge seg opp såpass at jeg kommer på å ta initiativet selv, siden den alltid blir "brukt" med en gang den såvidt har begynt å dukke opp.

Noen ganger tenker jeg at nå skal jeg ta initiativet til å gjøre noe for han, selv om jeg ikke har lyst på sex selv, så snart barna er i seng. Men det hjelper jo ikke når han hopper på meg nesten før jeg har kommet ned trappen fra soverommene. Han gir meg absolutt ingen sjanse til å ta initiativ!

Anonym poster: 03596829471473d16c16aae82f024a34

Skrevet
Det er ganske likt her oss hos, og det ER faktisk veldig vanskelig å finne rom for å ta initiativ når mannen spør HELE tiden. For jeg kjenner jo etter når han spør, om jeg kanskje kan klare å finne et ørlite snev av lyst, sånn at jeg kan si ja. Da rekker jo aldri denne lysten å bygge seg opp såpass at jeg kommer på å ta initiativet selv, siden den alltid blir "brukt" med en gang den såvidt har begynt å dukke opp. Noen ganger tenker jeg at nå skal jeg ta initiativet til å gjøre noe for han, selv om jeg ikke har lyst på sex selv, så snart barna er i seng. Men det hjelper jo ikke når han hopper på meg nesten før jeg har kommet ned trappen fra soverommene. Han gir meg absolutt ingen sjanse til å ta initiativ! Anonym poster: 03596829471473d16c16aae82f024a34

Lysten kommer vel om du bare gir deg hen? Her er det ingen som avviser med mindre en har en god grunn. Et tv program er ingen god grunn, det kan tas opp.

Skrevet

Her i hjemmet er det et jævlig mas etter to dager og tafsing og styr. Er befriende når mannen reiser bort på jobb da slipper jeg mas heletiden.

Min man har en tendens til å bli snurt og mase mer når det blir nei.

Anonym poster: 696f2d3bc0873652d8670c630c31e504

Min å! Skikkelig turn-off, og jeg blir veldig sliten av det.

Anonym poster: 39fcb9cd87bfa23666b8b2cd2baf782e

Skrevet

Da forstår jeg ham veldig godt. Blir selv avvist 9 av 10 ganger jeg prøver (mannen prøver aldri). Nå har jeg begynt å føle meg stygg, dårlig i senga, uattraktiv og udugelig. Fordi han aldri begjærer kroppen min og aldri har lyst på meg. Har vi først sex, så er han helt fraværende mens vi holder på.

Mener du at en som hele tiden blir avvist av sin kjære skal hoppe av glede og smile 24/7?

Anonym poster: ef98cbeca7770255af0538feaf25d519

Skrevet

Du velger TV (???) fremfor sex med mannen? Og begrunner nei'et ditt med at du heller vil se TV? Og du lurer på hvorfor han er lei seg? Seriøst?

Anonym poster: ef98cbeca7770255af0538feaf25d519

Skrevet
Det er ganske likt her oss hos, og det ER faktisk veldig vanskelig å finne rom for å ta initiativ når mannen spør HELE tiden. For jeg kjenner jo etter når han spør, om jeg kanskje kan klare å finne et ørlite snev av lyst, sånn at jeg kan si ja. Da rekker jo aldri denne lysten å bygge seg opp såpass at jeg kommer på å ta initiativet selv, siden den alltid blir "brukt" med en gang den såvidt har begynt å dukke opp. Noen ganger tenker jeg at nå skal jeg ta initiativet til å gjøre noe for han, selv om jeg ikke har lyst på sex selv, så snart barna er i seng. Men det hjelper jo ikke når han hopper på meg nesten før jeg har kommet ned trappen fra soverommene. Han gir meg absolutt ingen sjanse til å ta initiativ! Anonym poster: 03596829471473d16c16aae82f024a34

Lysten kommer vel om du bare gir deg hen? Her er det ingen som avviser med mindre en har en god grunn. Et tv program er ingen god grunn, det kan tas opp.

Det er jo det jeg kjenner etter da, om det er noen mulighet for at jeg kan få lyst hvis vi først setter i gang. Men føler jeg bare motvilje i utgangspunktet, så blir den bare større om jeg gjør det likevel. Og da blir det enda lenger til neste gang jeg får lyst. Jeg har prøvd mange ganger, da dette har vært en stadig kilde til konflikt i vårt forhold.

Anonym poster: 03596829471473d16c16aae82f024a34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...