Gjest amandine Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Hvordan skal jeg få gått på tur eller jogget når jeg er mørkredd, da?? Tør jo ikke ha musikk på øret for da hører jeg ikke hva som skjer rundt meg, og det er leeenge til lyse vårkvelder, dessuten vil jeg gjerne være i bedre form før våren kommer.... Pysa!!!
Gjest Siklerotte Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Du kan få komme til besøk til meg og så kan vi jogge sammen i mørket - det er vel ingen som kan skremme oss da! Det må vel være noen du kan dra med deg ut i mørket, som har samme mål som deg, eller som bare liker å jogge?
Gjest Ziva Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 H14 hodelykt Da lyser du opp din vei ganske så kraftig.
Iiiiik Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Hodelykt er lurt! Eller å gjøre som mormor og Marte, de øvde seg jo på å være ute. Kanskje ikke for sent for deg heller når det funket for mormor?
frk Nilsen Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Kom å jogg sammen med meg Har lysløype og trenger noen som drar meg ut!
Gjest Kira bjeffer Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Mine beste tips er enten å få deg en tredemølle eller en stor hund
Studine mevik Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Mine beste tips er enten å få deg en tredemølle eller en stor hund Da hadde jeg stemt for stor hund
Frenzia Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Hvis stor hund er ensbetydende med å måtte ut i mørket, så skal jeg aldri skaffe meg stor hund... Skaff deg heller en batteridreven arbeidslampe på 500-1000 watt, så tør ingen å nærme seg når du er ute og rusler på deg finformen. De fleste nøttkæiser må jo da skjønne at det blir det månelyst av. Styrketrening får du jo også på kjøpet.
Gjest sug lut Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Jeg skal være den kjipe og si - ikke ta sjanser, Amandine, noen ganger skjer forferdelige ting og de skal ikke skje med deg. Finn noen å jogge med, om du skal på steder som er småekle.
stjertløvetann Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Mine beste tips er enten å få deg en tredemølle eller en stor hund Jeg er over gjennomsnittet mørkeredd, og hunden relativt liten, men gud bedre som jeg koste meg på seine kveldsturer med musikk på øret i trygg forvissing (skrives det virkelig sånn??) om at bikkja reagerer på alle skumle lyder og bevegelser jeg eventuelt måtte misse, og at den deretter flekker tenner og skremmer Fanden På Flatmark.. Naivt kanskje, men det funka for meg
Gjest Ziva Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 De minste hundene er de verste å få i leggen. De store rekker høyere opp men de små biter godt i fra seg de også.
Gjest amandine Skrevet 8. januar 2013 #12 Skrevet 8. januar 2013 H14 hodelykt Da lyser du opp din vei ganske så kraftig. Hodelykt er skummelt. Da ser man ingenting utenfor lyskjeglen. Er jeg paranoid?
Gjest amandine Skrevet 8. januar 2013 #13 Skrevet 8. januar 2013 Kanskje jeg kan låne en hund fra noen. Orker ikke tanken på å ha hund selv, det er så høy luftfuktighet her jeg bor at den hadde stinket våt bikkje 24/7..
weihnachtmarkblomstre Skrevet 8. januar 2013 #14 Skrevet 8. januar 2013 Kanskje jeg kan låne en hund fra noen. Orker ikke tanken på å ha hund selv, det er så høy luftfuktighet her jeg bor at den hadde stinket våt bikkje 24/7.. Lånehund er en knakande god ide! Kjenner en som har det, og alle parter er veldig fornøyde, annbefales (under forutsetning av at du liker hund så klart).
Gjest Ziva Skrevet 8. januar 2013 #15 Skrevet 8. januar 2013 H14 hodelykt Da lyser du opp din vei ganske så kraftig. Hodelykt er skummelt. Da ser man ingenting utenfor lyskjeglen. Er jeg paranoid? En smule Men nå skal ikke jeg nøre oppunder. Gubben er så mørkeredd at han ikke går ut og skrur av agregatet på hytta når det er mørkt (midt inni skogen). Da lar han det gå til det slokner av seg selv, eller at superkvinnen går ut i tussmørket uten lykt og skrur det av. H14 er en lykt som er så kraftig at du blender andre hvis du lyser de rett i øynene. Den er noe av det kraftigste du får av hodelykter (i normal str). Hva med pepperspray og voldsalarm? Tror jeg hadde leid meg en Mike Tyson og jogget med han et par ganger i uken.
Gjest amandine Skrevet 8. januar 2013 #16 Skrevet 8. januar 2013 Midt i skogen finnes jeg ikke redd, det er verre i tettbygde strøk:-)
Gjest Ziva Skrevet 8. januar 2013 #17 Skrevet 8. januar 2013 Jeg føler meg tryggere midt i på svarte natta i skogen, enn på kvelden i Oslo.
ms.Pond Skrevet 8. januar 2013 #18 Skrevet 8. januar 2013 (endret) H14 hodelykt Da lyser du opp din vei ganske så kraftig. Hodelykt er skummelt. Da ser man ingenting utenfor lyskjeglen. Er jeg paranoid? Jeg er helt enig, hodelykt er skikkelig guffent! Man mister fullstendig nattesynet, og hvis batteriet går tomt (ja, det har skjedd), så er det bare flaks som gjør at man finner veien hjem igjen. Huttetu, aldri mer! Men det blir kanskje noe annet i disse nymoderne dager med led-lykter og langtlevende småbatterier som passer i lomma Endret 8. januar 2013 av mama foodie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå