Optatium Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Jeg jobber i skolen i dag, og kjenner at jeg kunne tenke meg flere muligheter i yrkeslivet. Jeg har derfor snust på muligheten for å ta en mastergrad i statsvitenskap fra høsten av. Vi skal i gang med prøverør i april, og vil derfor (hvis alt går bra) være i mammapern fra januar av. Dette gir meg ett år uten jobb hvor jeg har større mulighet til å gjennomføre en grad. Men samtidig bli selve oppgaveskrivingen mens jeg jobber, og det er klart det blir mye jobb... Har noen gjort dette før og kanskje sitter med noen erfaringer? Jeg har sendt henvendelse til Universitetet for å undersøke muligheten for deltid, men i utgangspunktet er dette en fulltidsutdannelse.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Jeg kjenner flere som har gjort det i hvert fall. Det du vil får du til! Lykke til Anonym poster: 1be6e8b49d6abf1ee08603f350a5c1de
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Vel, for meg hadde det ikke vært mulig. Er toppstudent i økonomi, men i permisjonen min hadde jeg ikke lyst til å lese (selvom jeg var påmeldt et fulltidsstudie). Ble til at jeg avsluttet 10 studiepoeng og droppet resten, hehe. Nyt babytiden, den kommer aldri tilbake! Når det gjelder å studere med barn synes jeg nå det er tøft nok. Tar mastergrad i økonomi og jobber 20% - og da er det altså nok å se til. Å skrive oppgave på siden av et fulltidsjobb går sikkert bra om man er singel uten barn, med barn blir det bare et unødvendig mas. Anonym poster: 8b04cd446dea21ec08c3a677817aabb5
Bambine33 Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Jeg holder på med en mastergrad, er i full jobb, men studiet er deltid, jeg hadde ikke hatt mulighet hvis ikke det var et deltidsstudie, en mastergrad krever ganske mye arbeid, det er iallfall min erfaring
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg holder også på med en masterstudie (deltid) i tillegg til full jobb og to barn. Det er tøft og det er ikke lett å få satt seg ned på kvelden med full konsentrasjon når arbeidsdagen er over, middag laget og spist, hus ryddet og klær vasket og ungene lagt. Jeg sitter fra kl 21 til 2230, det er for liten tid. Anonym poster: 8c6ec1da4a38f3bde26f98fbc5f3034c
Optatium Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2013 Mhm ja det blir jo tøft, skjønner det.. men det er litt sånn nå eller aldri, blir vel verre om noen år
SmellyCat Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Det blir travelt med det går. En venninne leverte nettopp master, gravid, i full jobb og med en 1,5 åring. Holy macaroni sier jeg til slikt! Når det er sagt planla jeg selv å skrive master i permisjon, i allefall begynne, men det fungerte ikke med en unge som ikke sov om natta. Tok den etterpå, det går helt fint det også.
Liv & Røre Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Jeg er på 1.året i mitt masterstudie mens jeg er i full jobb. Hittil har det gått greit, men er innforstått med at det blir tøffere til neste år når oppgaven skal skrives. Leker derfor med tanken på å bruke lengre enn normert tid for å unngå stress. I hvert fall med tanke på at jeg har 4 barn og pusser opp hus samtidig.
Optatium Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2013 Det gir meg litt trøst å høre at noen får det til Får se om det ikke ordner seg
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Da ville jeg heller spart skikkelig med penger slik at du kun studere mens du kun jobbet deltid. Man vet heller aldri hvordan barnet er det 1. året. Noen får rolige "sovebarn" andre har kolikk eller andre svært krevende utfordringer. Anonym poster: 58ee3e372d0c5eb1cbc38af35aa3e2e1
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 #5 her. Alt går. Min anbefaling er at du lager helt klare avtaler med deg selv og familien. Dager med undervisning har jeg satt av hele kveldene også, dette for å få sortert papirer, satt ting i system og lest, samtidig som jeg nyter gleden av å være på skolen. Mannen henter barn og legger de disse dagene. Ellers leser og skriver jeg hver dag mellom kl 21-2230. Ingen tv titting eller tlf samtaler. Heller ikke nettbruk, det må jeg gjøre før eller etter denne tiden. I helgene bruker jeg enten hele lørdagen eller søndag, avh av andre avtaler Så kommer det innimellom lesing i tillegg. Anonym poster: 8c6ec1da4a38f3bde26f98fbc5f3034c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Mannen min har jobbet som avdelings overlege fultid og tat MBA på LBS på deltid. Det tok ca 1.5år og han var borte ca 2.hver helg og innimellom så var han også borte i opptil en uke, som i NY, Moskva og Dubai. Jeg er glad det endelig er over, det var tøft mens det stod på, men han hadde angret om han aldri hadde gjennomført det! Så go for it Anonym poster: 553f9e34cd91476e4aa7d9c59d201e76
Optatium Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2013 Takk for tipsene Har nok ikke mulighet til å spare opp slik at jeg jobber deltid, vi skal ha prøverør og det koster jo sitt, i tillegg til at vi har et hus vi pusser opp. Men en master på deltid og noen klare rammer hadde kanskje vært lurt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #15 Skrevet 7. januar 2013 Jeg tar master i statsvitenskap 2. året nå. Det er hardt... hardt arbeid. Det krever enormt med tid. Det å skrive er en ting, men alt som skal leses er noe helt annet. Ut i fra mitt ståsted ville jeg ikke klart det du vil prøve på. I permisjonen var jeg helt kaputt pga søvnmangel (noe vi fortsatt sliter med her i gården). Bare tanken på å lese noe som helt var helt latterlig når alle kreftene jeg hadde gikk med til å få den enkleste hverdag til å gå rundt. Hvis du vil prøve ønsker jeg deg lykke til, virkelig :-) Men deltidstudier ville jeg virkelig vurdert! Anonym poster: 11e6f58511da4cb6d159000ae5c4b53a
Optatium Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 9. januar 2013 Ano: ja jeg ser den.. jeg vet jo ingenting om hvordan permisjonen vil bli, kan jo hende den blir et mareritt :S tror nok jeg kommer til å melde meg opp, også får jeg søke utsettelser og da det derfra
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #17 Skrevet 9. januar 2013 Jeg angrer på at jeg ikke studerte i permisjonen. Men jeg hadde en rolig baby da Det vet man aldri på forhånd. Anonym poster: 25fa9b717ed2f41ec8fd163c56f9660a
Optatium Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 10. januar 2013 Takker for alle svar Har i grunn bestemt meg for å kjøre på, det verste som skjer er at jeg melder meg opp og ikke klarer det. Snakket med en kollega som gjorde akkurat det samme i permisjon, og som jobbet fullt etterpå. Hun sa det gikk greit med litt disiplin og at hun ikke angret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå