Gå til innhold

Svigermor som inviterer seg selv hele tiden, jeg som er urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor er alene, har lite nettverk og sliter litt psykisk. Hun er en ganske spesiell person som kan bli litt slitsom i lengden. Hun er negativ og snakker veldig mye, er bastant og tror hun vet alt. Hun har ikke jobbet eller hatt noen mann på årevis. Hun er rundt 50 år så ikke gammel heller.

Jeg og mannen min har 3 barn, yngste er baby så vi har nok å henge fingrene i. Minst en gang i uka kommer hun på besøk og blir sittende her i 4-5 timer. Hun skriver sms om at hun kommer, spør aldri om det passer for oss den dagen. Ikke alltid det frister med besøk i timesvis;/ Noen ganger kommer hun 2 ganger i uka, feks mandag og torsdag/fredag og sitter fra kl 3 til kl 7-8..

Jeg har begynt å finne på unnskyldninger når hun vil komme, sier jeg ikke er helt i form osv. I går kveld sendte hun mld kl 11 på kvelden (!) og sa hun kom på besøk i dag. Kjente jeg ble irritert over at hun bare tar oss som en selvfølge på denne måten og skrev at jeg ikke var helt i form. Så ringer hun mannen min og spør han om det er noe galt med helsa mi siden jeg alltid er syk..uff. Vi har tidligere sagt at det blir litt mye besøk av og til og da ble det en himla ballade, hun er nemlig nærtagende i tillegg. Vrir på det vi sier.

i tillegg sender hun sms til mannen min hele tiden, om alt mulig tull. Og ringer på de merkeligste tidspunkter, gjerne på en lørdagskveld kl 9 bare for å sladre om naboene.. faller henne ikke inn at vi trenger litt tid sammen også når barna er lagt.

Vi kan faktisk ikke leve livet for henne:( Hun har stort sett bare kontakt med familie, hun har et par venninner men de er opptatt med sitt. Hun har gått til psykolog før men kuttet ut for hun trenger det ikke må vite..

Noen råd?

Anonym poster: 3989b472d0ebc4e159b634e240dd4ac0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kanskje dere kan invitere svigermor over, slik at hun ikke må invitere seg selv hele tiden?

Noen er bare slitsomme og tar aldri et hint, men kanskje kunne dere snakket med henne og si at det er utrolig koselig å være med henne, men at dere trenger litt mere tid for dere selv i en travel hverdag. Kanskje dere kunne blitt enige om en fast dag i uken hun kunne komme over?

Hun kunne ikke bli medlem i en type aktivitet eller forening, for å treffe litt nye venner?

Anonym poster: 941b9f471e13936f0c826c8a2dcb0296

Skrevet

Får jo aldri tid til å invitere henne over, eller lyst når hun holder på som hun gjør. Vi har snakket med henne før men hun bare "glemmer" det etterhvert. Aktiviteter og foreninger og sånt er hun ikke interessert i. Det eneste som interesserer henne er å se på tv.

Synes det er litt slitsom å måtte treffe henne hver uke igrunnen:/

Sikkert slemt av meg men hun er ikke så lett å være rundt alltid.

Skrevet

Nå kom akkurat mannen hjem fra jobb, så ringer telefonen hans og gjett 5 ganger hvem det er?? Jeg blir gal.. og hun ringer om igjen og om igjen om han ikke svarer.

Skrevet

La ho komme når ho vil og vær heller glad for at du har en svigermor som bryr seg

Anonym poster: 45f295bf6729f3c24fa693d62c22bd1a

Skrevet

Kan ikke mannen din besøke henne en dag i uken, så slipper du forhåpentligvis ha henne på besøk flere ganger i uken. Dersom din mann selv synes der er "plagsomt" må han nesten snakke med henne, og si at det ikke er greit at hun skal sitte flere timer hos dere i uken.

Anonym poster: 2f2cb0bd8fed29f73fe7b676c15e29e9

Skrevet

Hørtes veldig lurt ut med en fast dag i uka!

Anonym poster: ff8ab087d9911c139e640be6fcc5646e

Skrevet

Fysj..har mannen din en mor som bryr seg og har lyst til å tilbringe tid med han? Og seriøst...ringer hun han også????

Mammaer altså......

Skrevet

Hun er en ganske spesiell person som sagt, så hun tar litt energien fra oss. Mannen min synes hun er slitsom, ikke bare jeg. Hun sender han feks 10 meldinger på rad i løpet av kort tid, er det normalt??

Hadde dere kjent henne ville dere nok ikke hatt henne så ofte på besøk heller. Men lett for dere å si.

Skrevet

Mener dere at en skal måtte ha besøk i timesvis når en ikke orker det? Er ikke alle som er like sosiale og utadvendte. En fast dag i uken hadde jeg ikke taklet, liker å planlegge dagene etter dagsform og humør.

Skrevet

Fysj..har mannen din en mor som bryr seg og har lyst til å tilbringe tid med han? Og seriøst...ringer hun han også????

Mammaer altså......

Nu vel. Håper ikke jeg blir en sånn mamma som plager den voksne sønnen min og familien hans med å komme ubedt på besøk og bli i timesvis, ringe ustanselig og bombardere ham med SMS.

Jeg digger både mamma og svigermor, men begeistringen hadde nok dalt en del om de var såpass innpåslitne.

Anonym poster: 355ee4c0e73e978d606c03f4e62133a2

Skrevet

Min svigermor er veldig lik, men heldigvis så bor hun veldig langt unna!! Slik at hun kommer ikke på besøk mer enn kanskje en gang hver andre måned. I tillegg har hun både en hund hun elsker over alt på jord, og jobber en liten stillingsbrøk og har et par hobbyer på fritida. Hun kan også ringe oss 5 ganger på rad om vi ikke svarer, selv om vi er på jobb. Når hun kommer så slenger hun seg helst på sofaen og glor på tv. Vil gjerne passe datteren vår men det får hun ikke lov til fordi hun glemmer å gi henne mat, hun bare setter jenta foran tv'n i timevis og jenta er helt fortvila og utslitt når jeg kommer hjem fra jobb, så vi må heller sende henne i barnehagen... Og når svigermor først gir henne mat så blir det fryktelig usunt... Utrolig slitsomt med en svigermor som har null selvinnsikt og som er fryktelig usikker på seg selv...

Skjønner kjempegodt at du blir sliten av å få besøk av en så negativ og sur dame 4-8 timer hver eneste uke, det er mannen din som må prate med henne om dette.

Anonym poster: 43dcb2f99be4f4e64b1c66c3a79a6c16

Skrevet

Høres slitsomt ut. Jeg tror jeg ville sagt neste gang hun inviterer seg selv at det passer ikke så godt i dag, men kom gjerne søndag. Eller noe slikt. Det går an å sette grenser uten å ta Den Store Samtalen. Da blir det mange små oppdragende SMSer i stedet. En annen gang kan jo mannen din si at han gjerne vil komme til henne i stedet osv og at det holder meg en gang i uka. Noen ganger kan dere kanskje møtes ute - si at kom gjerne, men vi skal ut og leke med ungene, heng deg på.

Dere får aldri tid til å invietre henne fordi hun inviterer seg selv, og hun inviterer kanskje seg selv fordi ingen inviterer henne. Familie kan vøre kinkig men jeg tror at det om du skal få noe nytt resultat må du selv endre på hvordan du forholder deg til henne. Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for litt forståelse til dere siste som har svart:)

Jeg har ikke noe imot at hun kommer hit av og til, men hvorfor kan hun ikke spørre hvilken dag det passer oss også? Hvis jeg skal besøke noen selv spør jeg jo når det passer for dem. Og hvis en bare svipper innom trenger en jo ikke sitte hele dagen.. blir jo utslitt av å ha besøk i så mange timer, så må en varte opp og lage middag til en ekstra osv.

Skrevet

Mammaer altså......

Nu vel. Håper ikke jeg blir en sånn mamma som plager den voksne sønnen min og familien hans med å komme ubedt på besøk og bli i timesvis, ringe ustanselig og bombardere ham med SMS.

Jeg digger både mamma og svigermor, men begeistringen hadde nok dalt en del om de var såpass innpåslitne.

Anonym poster: 355ee4c0e73e978d606c03f4e62133a2

Amen til det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...