Gå til innhold

Har man ansvaret for at post blir mottatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min har fått ett inkassovarsel. Nå er jeg ikke den eneste som bruker den, men likevel. De som bruker den pleier da alltid å gjøre opp for seg.

Jeg undrer meg over at jeg ikke har fått noen regning først. Inkassodama påstår at man er ansvarlig for å ha mottatt post og at de har sendt regning. (jeg trodde den da måtte være sendt rekomandert hvis man skulle være sikker på at post skulle være mottatt).

Synes hele saken er ubehagelig. Jeg har aldri fått noe inkassovarsel i hele mitt liv. Betaler alle mine regninger til forfall.

Noen som vet? Hjemmel?

Anonym poster: 3d06875f4e695cc7c9551640b457c83c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tro at man har ansvar for at posten kommer, en vet jo stort sett hvilke regninger som skal komme. Det hadde ført til endel problemer om alle skulle skylde på ikke mottatt post.

Anonym poster: 9650b5a3e039344a1a5dccc685f6ebbd

Skrevet

Bilen din har fått post? Var det adressert til deg? Hva gjelder det? Lån, forsikring? Da visste du jo at det var på tide å betale vel?

Er det bot o.l for de som har lånt bilen er det jo de som må betale.

Skrevet

Om det er regninger du vet kommer så er du ansvarlig for og ta kontakt med de som skulle sende den slik at du får betalt.

Skrevet

Bilen din har fått inkassovarsel????

"Kjære Opel Gundersen, vi kan ikke se å ha mottatt.........."

Fnis!

Anonym poster: f1cb9048f36211fde8d563bcffb522cf

Skrevet

Samboeren fikk inkassovarsel uten å ha fått advarsel først. Da sendte han et brev med lover og paragrafer hvor det sto at han måtte ha advarsel før han fikk inkasso. Da sletta de det ;)

Skrevet

Det er vel selvsagt jeg som har fått inkassovarselet, men det er på grunnlag av hvor bilen min har vært. (en som glemte å betale for bensin - var til og med inne på stasjonen for å handle andre ting, så ikke noe lureri).

Har nå funnet ut at de til alt overmål har bankkorttransaksjonen - derfor er det ren latskap at de ikke går etter den som lånte bilen i stedet for meg.

Skal nok ta rotta på dem, men det er så mye bryderi med sånt!

Er det noen som har en lovparagraf ifht mottatt post osv så blir jeg veldig glad! Har sjekket inkassoloven, men klarte ikke å finne noe der.

Anonym poster: 3d06875f4e695cc7c9551640b457c83c

Skrevet

Hvorfor ikke bare betale og bli ferdig? Det er en varsel og ikke inkasso

Anonym poster: 489ef63675fef1da109a6549b9de2a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...