Gå til innhold

Noen som vet angående ulønnet permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet mangel på barnehageplass kommer jeg til å søke om ulønnet permisjon fra arbeidsgiver fra slutten av mai og minst 6 måneder. Da jeg ikke vet om jeg får barnehageplass fra november eller januar, vet noen om det er mulig å utvide permisjonen når man er midt oppi den? Det vil si at om jeg et par måneder uti permisjonen finner ut at jeg vil ha 8 måneder og ikke 6 måneder.

Eller hva med det omvendte. Jeg søker om 8 måneder permisjon uten lønn og finner ut at jeg har lyst til å komme tilbake til jobb tidligere.

Noen som vet dette?

Anonym poster: e125a85a22ee0626087415a1014274fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter det jeg har lest har man krav på et års ulønnet permisjon direkte etter den lønnede permisjonen er over. Tror det kanskje er best å søke om 6 mnd og heller prøve å utvide etterhvert hvis du har behov for det. Jeg tror ikke arbeidsgiver må ta deg tilbake tidligere hvis du har søkt om 8 mnd og plutselig vil tilbake tidligere.. Kan jo være de har en vikar for deg osv..

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Du har rett på 1 år tror jeg da. Men sjekk arb. miljøloven!

Skrevet

Ja stemmer at det er ett år, men spørsmålet er om det går an å utvide permisjonen når man har startet den. Dersom man først tar ut 6 måneder kan ta 6 måneder i tillegg. Eller må man søke om hele permisjonen og kan ikke endre på denne?

Gjest Gullguttene
Skrevet

Hør med arbeidsgiver, de ønsker sikkert å finne en løsning som passer for alle parter. Du har krav på et år ulønnet i sammenheng med lønnet perm, men må si ifra en viss tid i forveien.

Skrevet

Du har rett på et år ulønnet. Du kan utvide den hvis du søker innen tre måneder før datoen du vil permisjonen skal starte (evt fortsette). Men om du har rett til å komme tilbake tidligere, vet jeg ikke.

Anonym poster: 9d20f910ad60dd0e468643f63d32f5c3

Gjest Gullguttene
Skrevet

Ja stemmer at det er ett år, men spørsmålet er om det går an å utvide permisjonen når man har startet den. Dersom man først tar ut 6 måneder kan ta 6 måneder i tillegg. Eller må man søke om hele permisjonen og kan ikke endre på denne?

Det bør du avklare med arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...