Gå til innhold

Ut med 16.000 i tannlegeutgifter, alternativer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen (en god og anerkjent tannlege) som mente jeg måtte ha to kroner og diverse småting i tillegg. Regningen kommer til å komme på ca. 16.000 kr!

Jeg har gått regelmessig til tannlegen i alle år, men har skjøre tenner og en god del tannråte til tross for god hygiene.

Er så fortvilet da vi ikke akkurat har høy innekt i familien.

Har noen av dere dratt til utlandet for tannlege? Sverige?

Vet ikke om jeg tør dra til Polen eller andre land i Østeuropa, men jeg synes dette er en overpriset næring i Norge, og er fortvilet over å måtte punge ut så mye på en gang.

Har noen gode råd til meg?

Anonym poster: 92843aa6c51fce5d211bc78c7fd82fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hos tannlegen (en god og anerkjent tannlege) som mente jeg måtte ha to kroner og diverse småting i tillegg. Regningen kommer til å komme på ca. 16.000 kr!

Jeg har gått regelmessig til tannlegen i alle år, men har skjøre tenner og en god del tannråte til tross for god hygiene.

Er så fortvilet da vi ikke akkurat har høy innekt i familien.

Har noen av dere dratt til utlandet for tannlege? Sverige?

Vet ikke om jeg tør dra til Polen eller andre land i Østeuropa, men jeg synes dette er en overpriset næring i Norge, og er fortvilet over å måtte punge ut så mye på en gang.

Har noen gode råd til meg?

Jeg er russisk og har bare fått tannbehandling i Russland, bortsett fra 1 gang i Norge. Var misfornøyd med både priser (900 kr for en 5 minutters sjekk?? seriøst??) og behandlingen (tannlegen stresset og gjorde mer vondt enn han behøvde). Har aldri opplevd verken betennelser, feil eller andre lignende problemer da jeg behandlet tennene i Russland. Så jeg hadde dratt til et annet land for å behandle tennene, her i Norge er tannlege forbeholdt dem med sterke tenner og dem med masse penger.

Anonym poster: c6dab64f042422fbb57cb06b2a3682dd

Skrevet

http://www.eurodent.no/

Her vet jeg om flere som har dratt og BARE blitt fornøyd. Topp service, billig og kvalitet.

Anonym poster: 590f5ccd6b9835ec148a82a6fc96ad9c

Skrevet

I budapest altså.

Anonym poster: 590f5ccd6b9835ec148a82a6fc96ad9c

Skrevet

Hørt om flere som har reist til Budapest, de har vært kjempefornøyd :)

Anonym poster: 6425bc7447c962f10ab66971d0846b36

Skrevet

Takk for tips om Eurodent!

Ser at selv om jeg gjør det i Oslo kan jeg spare mye. Kan du få navnet på tannlegen/e dine venner anbefaler? Det kom ikke opp noen navn på de ansatte der, og jeg har klokkertro på personlige anbefalinger, dvs mennesker med gode skussmål, før de får rote inne i munnen min :-)

Andre tips? Noen som har en god svensk tannlege like over grensen?

Skrevet

Jeg har hørt at India skal være det beste stedet :P men hadde helt klart tatt en rask tur til Budapest for å spare noen tusen :)

Anonym poster: afe860be48e50ae29e80b9fbf5ad2c5e

Skrevet

Det vil nå fort koste litt om man skal begynne å reise også da. Både fly og hotell vil jo komme på noen kroner. Og om man har en del å gjøre så er det ikke sikkert alt kan gjøres på en gang, slik at man må reise flere ganger(om man ikke da tar deler av behandlinger der og resten her, om tannlegen her er villig til å fullføre arbeid som er påbegynt et annet sted da....)

Anonym poster: 337b4328d07a68b7f475e3d2eab21fa2

Skrevet

Tannreiser til Budapest. God behandling til lave priser og billig å reise ned ...

Anonym poster: 392b920411226f33d5729d64f0df91c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...