Gå til innhold

Farsrollen anno 2013?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg ble relativt overrasket over å lese noen av svarene i denne tråden: http://www.klikk.no/...kvinne-og-barn/

Hva tenker dere om farsrollen i 2013? Har den virkelig ikke forandret seg de siste 30 årene?

Hvor viktig er far når barnet er lite? Kan virkelig ikke far være en like god omsorgsperson som mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det kan han absolutt. Men per i dag hører det mer til unntakene enn reglen. Men det viktigste for kvaliteten på jobben som blir gjort er at ingen blir tvunget inn i omsorgsrollen. Slik det er nå så er det ikke mange fedre som ønsker å være "mor".

Skrevet

Må si meg enig med Elsker livet, det er ikke mange fedre som frivillig legger karrieren på hylla for og bli pappa på heltid slik mødre gjør, det er og slik enda at er det noen pappaer som gjør det så blir de sett litt rart på av andre.

Skrevet

Jeg må vel si at i 99% av alle foreldrepar jeg kjenner/har sett, så ER det en forskjell på mor og far. Og det er vel sånn det er fra naturens side? Det er ihvertfall veldig få (om noen) par jeg har sett hvor det er HELT likt. Mors- og farsinstinstinkt er vel forskjellig?

Anonym poster: c3f35b9c95af2a2e2bfc8c9763ff81eb

Skrevet

Hvor mange fedre ofrer lønn, karriere og pensjonspenger for å være hjemmeværende med barn eller jobbe deltid? Nesten ingen. Mens MANGE mødre gjør det. Er ikke dette i seg selv et tegn på at mødre er mer uegoistiske, sånn generelt?

Anonym poster: 5037c87db4b628cbc18ceac4b1f38ac4

Skrevet
Hvor mange fedre ofrer lønn, karriere og pensjonspenger for å være hjemmeværende med barn eller jobbe deltid? Nesten ingen. Mens MANGE mødre gjør det. Er ikke dette i seg selv et tegn på at mødre er mer uegoistiske, sånn generelt? Anonym poster: 5037c87db4b628cbc18ceac4b1f38ac4

Jeg vet ikke om det har med egoisme å gjøre sånn egentlig. Er vel heller behov som ligger i oss. Vi alle ønsker å få tilfredsstilt våre behov. Hos oss er jeg uten tvil mer egoistisk enn mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...