Gå til innhold

Ny karriere..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet vernepleier og har jobbet mye i geriatri, nå jobber jeg i barnehage. Jeg bor nå i utlandet og skal flytte tilbake til norge til sommeren. Jeg blir da alene med tre barn en stund, mens vi venter på at mannen skal få oppholdstillatelse. Jeg har sett en stund at det er vanskelig å få hverdagen til å "gå opp" når man jobber turnus, enda verre blir det når jeg er alene. I tillegg er jeg klar for litt forandring. Jeg har leddgikt og ryggplager, så en jobb som ikke er veldig fysisk hadde vært greit. Men jeg aner ikke hvilket studie jeg skal prøve meg på. Noen tips? Det fins mange studier som virker spennende, men jeg vet ikke hva folk jobber som etter studiene.( veldig greit me studier som sykepleie, da jobber man som sykepleier liksom).

Anonym poster: cff85d329061f45457768d2a3c8beba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avd. leder på kontor? Rådgiver på skole? Jobbe på NAV? Avd. på en arbeidsgård, dagsenter for psykisk utviklingshemmende? det er dagtid alt her...

Anonym poster: b4a7c06359fbfb5c43a4826dbb2b3cde

Skrevet

Hvis du er vernepleier i bunn vil jeg anbefale deg å se etter en videreutdanning. Da får du brukt det du kan og opparbeidet deg mer kompetanse som gir mer uttelling i lønn. Hvis du gjerne vil skifte beite for å si det slik så ville jeg også sett etter en utdanning som kan komme godt med i kombinasjon med den du har men som også kan «brukes» alene. feks jeg er sykepleier, men helsa mi gjør at videreutdanningene ikke er noe for meg, så hvis jeg skal utdanne meg mer så kan det hende jeg går for økonomi og ledelse.

Uansett, sjekk utdanning.no :-) og lykke til

Skrevet

Mener det er noen greie sider på nav.no du kan sjekke ut,bl.a. en hvor du kan ta en "interessetest" og deretter få tips til yrker som kan passe for deg.

Jeg vil også anbefale deg å tenke litt utradisjonelt! Du behøver ikke gå for typiske kvinnedominerte yrker innen helsevesenet! Kanskje har du en helt annen interesse eller egenskap som kan brukes i en helt annen type jobb? God til å holde oversikt, interessert i biler, erfaring fra landbruket, god til å prate med folk, en god hobbyfotograf, f.eks.? Yrker i mannsdominerte bransjer er gjerne bedre betalt (dessverre) og faktisk også mindre turnus og upraktiske arbeidstider.

Anonym poster: ead26a727f1db0d722dee2e570a3e30b

Skrevet

Jeg er utdannet vernepleier og har jobbet mye i geriatri, nå jobber jeg i barnehage. Jeg bor nå i utlandet og skal flytte tilbake til norge til sommeren. Jeg blir da alene med tre barn en stund, mens vi venter på at mannen skal få oppholdstillatelse. Jeg har sett en stund at det er vanskelig å få hverdagen til å "gå opp" når man jobber turnus, enda verre blir det når jeg er alene. I tillegg er jeg klar for litt forandring. Jeg har leddgikt og ryggplager, så en jobb som ikke er veldig fysisk hadde vært greit. Men jeg aner ikke hvilket studie jeg skal prøve meg på. Noen tips? Det fins mange studier som virker spennende, men jeg vet ikke hva folk jobber som etter studiene.( veldig greit me studier som sykepleie, da jobber man som sykepleier liksom).

Anonym poster: cff85d329061f45457768d2a3c8beba1

Du har jo en veldig anvendelig grunnudanning så ville videreutdannet meg. Hva med spesialpedagog i skolen? Da har du flott arbeidstid og fine ferier;)

Anonym poster: 357c2132f9e2cd207783be2950621358

Skrevet

Som vernepleier kan du få deg jobb med saksbehandling i forhold til funksjonshemmede i kommune. Det finnes også utallige boenheter, dagsentre osv som har vernepleiere som ledere.

Dersom du vil bygge videre på det du har og satse på en slik jobb, så hadde jeg valgt å finne et studie innenfor administrasjon. Tror det er noe som heter helseadm nå?

Lykke til!

Anonym poster: 54965a06636b6a4c83c8a6698b4bcace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...