Gå til innhold

Ny karriere..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet vernepleier og har jobbet mye i geriatri, nå jobber jeg i barnehage. Jeg bor nå i utlandet og skal flytte tilbake til norge til sommeren. Jeg blir da alene med tre barn en stund, mens vi venter på at mannen skal få oppholdstillatelse. Jeg har sett en stund at det er vanskelig å få hverdagen til å "gå opp" når man jobber turnus, enda verre blir det når jeg er alene. I tillegg er jeg klar for litt forandring. Jeg har leddgikt og ryggplager, så en jobb som ikke er veldig fysisk hadde vært greit. Men jeg aner ikke hvilket studie jeg skal prøve meg på. Noen tips? Det fins mange studier som virker spennende, men jeg vet ikke hva folk jobber som etter studiene.( veldig greit me studier som sykepleie, da jobber man som sykepleier liksom).

Anonym poster: cff85d329061f45457768d2a3c8beba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avd. leder på kontor? Rådgiver på skole? Jobbe på NAV? Avd. på en arbeidsgård, dagsenter for psykisk utviklingshemmende? det er dagtid alt her...

Anonym poster: b4a7c06359fbfb5c43a4826dbb2b3cde

Skrevet

Hvis du er vernepleier i bunn vil jeg anbefale deg å se etter en videreutdanning. Da får du brukt det du kan og opparbeidet deg mer kompetanse som gir mer uttelling i lønn. Hvis du gjerne vil skifte beite for å si det slik så ville jeg også sett etter en utdanning som kan komme godt med i kombinasjon med den du har men som også kan «brukes» alene. feks jeg er sykepleier, men helsa mi gjør at videreutdanningene ikke er noe for meg, så hvis jeg skal utdanne meg mer så kan det hende jeg går for økonomi og ledelse.

Uansett, sjekk utdanning.no :-) og lykke til

Skrevet

Mener det er noen greie sider på nav.no du kan sjekke ut,bl.a. en hvor du kan ta en "interessetest" og deretter få tips til yrker som kan passe for deg.