Gå til innhold

Gran Canaria sommer 2013

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal to uker på Bahia Feliz til sommeren juli/august,- med all inclusive..(ja, begge ukene, tror det kostet drøye 2500 mer for to uker, mot en uke MED og en uke UTEN all-inclusive...), men skal ikke bare være der, og vi har lagt inn i budsjettet at vi skal kjøpe mat andre steder i tillegg. Vi skal leie bil minimum 7 av 14 dager, men lurer på,- HVA kan vi gjøre og se? Vi vet jo av en del badeland, dyreparker osv.:Men jeg tenkte også på fine, barnevennlige strender (altså, uten for mye bølger og strømninger), vulkankrater(???), landsbyer osv.....Som ikke nødvendigvis det er mulig og OGSÅ komme til med arrangerte turer fra reisebyrået :)

Anyone?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia, ser det var dårlig med svar her :) Har vært et par ganger i Bahia Feliz, ellers en del i Puerto Rico og på Playa del Ingles. En liten bakdel med Bahia Feliz er at det ligger litt isolert på en måte, utenfor byene. Men området med hotell er kjempeflott når det er sagt. Har ikke vært der med barn, men kan tenke meg at det er helt perfekt, iallefall når man har muligheten til å reise litt rundt. Avstandene på Gran Canaria er ikke de helt store heller, med bil tar det ca 10 min inn til Playa del Ingles og 20-30 min til Puerto Rico, alt etter trafikken.

Mange skryter av papegøyeparken Palmitos park. Har aldri vært der selv, men virker bra. Ellers finner du Sioux City ikke så langt fra Playa. Dette er en westernby som er bygd opp uti ørkenen, har vært brukt i flere filminnspillinger. Der kan man gå rundt og kikke i bygningene, med levende skuespillere rundt. Vi fikk også kjempegod grillmat og show innbygd i billetten. Vil evt anbefale å legge besøket der på sent på dagen/kveld, da det som sagt er midt i ørkenen, og veldig varmt midt på dagen. Hør med reisearrangøren om billetter.

Når det gjelder strender, så er det ingen skikkelig strand i Bahia, nærmeste blir vel i Playa. Der kan det til tider være litt store bølger for små barn. Jeg liker veldig godt Playa de Amadores, som ligger et lite stykke forbi Puerto Rico. En ren og fin strand, med lite bølger og strømninger. Bak stranda ligger det også et minigolfanlegg dersom dere vil finne på noe mer.

Ellers er det fine båtturer fra havna i Puerto Rico, ta gjerne båt eller kjør til Puerto de Mogan, en kjempeflott liten fiskerlandsby med sjarmerende små hus og gater. Her er det også et marked som er verdt å få med seg en gang i uka, husker ikke hvilken dag, men det vet guidene.

For shopping, ta en tur til Las Palmas, fin liten storby med bra butikker. Skal være en fin strand der også, men der har jeg ikke verdt. Ellers ligger shoppingsenteret Atlantico et lite stykke fra Bahia, der er også et bra utvalg butikker.

Ellers vet jeg reisearrangørene tilbyr grotteturer og turer rundt øya, har ikke prøvd noen de da...

På ettermiddag/tidli kveld kan det være fint å ta en tur til sanddynene i Maspalomas (ligger i "enden" av Playa i motsatt retning av Bahia) Eviglange sanddyner, herlig å ta en spasertur barføtt i skumringen.

Noe mer? Sikkert, er det jeg kommer på i farta, håper du ble litt klokere :)

Skrevet

Heia, ser det var dårlig med svar her :) Har vært et par ganger i Bahia Feliz, ellers en del i Puerto Rico og på Playa del Ingles. En liten bakdel med Bahia Feliz er at det ligger litt isolert på en måte, utenfor byene. Men området med hotell er kjempeflott når det er sagt. Har ikke vært der med barn, men kan tenke meg at det er helt perfekt, iallefall når man har muligheten til å reise litt rundt. Avstandene på Gran Canaria er ikke de helt store heller, med bil tar det ca 10 min inn til Playa del Ingles og 20-30 min til Puerto Rico, alt etter trafikken.

Mange skryter av papegøyeparken Palmitos park. Har aldri vært der selv, men virker bra. Ellers finner du Sioux City ikke så langt fra Playa. Dette er en westernby som er bygd opp uti ørkenen, har vært brukt i flere filminnspillinger. Der kan man gå rundt og kikke i bygningene, med levende skuespillere rundt. Vi fikk også kjempegod grillmat og show innbygd i billetten. Vil evt anbefale å legge besøket der på sent på dagen/kveld, da det som sagt er midt i ørkenen, og veldig varmt midt på dagen. Hør med reisearrangøren om billetter.

Når det gjelder strender, så er det ingen skikkelig strand i Bahia, nærmeste blir vel i Playa. Der kan det til tider være litt store bølger for små barn. Jeg liker veldig godt Playa de Amadores, som ligger et lite stykke forbi Puerto Rico. En ren og fin strand, med lite bølger og strømninger. Bak stranda ligger det også et minigolfanlegg dersom dere vil finne på noe mer.

Ellers er det fine båtturer fra havna i Puerto Rico, ta gjerne båt eller kjør til Puerto de Mogan, en kjempeflott liten fiskerlandsby med sjarmerende små hus og gater. Her er det også et marked som er verdt å få med seg en gang i uka, husker ikke hvilken dag, men det vet guidene.

For shopping, ta en tur til Las Palmas, fin liten storby med bra butikker. Skal være en fin strand der også, men der har jeg ikke verdt. Ellers ligger shoppingsenteret Atlantico et lite stykke fra Bahia, der er også et bra utvalg butikker.

Ellers vet jeg reisearrangørene tilbyr grotteturer og turer rundt øya, har ikke prøvd noen de da...

På ettermiddag/tidli kveld kan det være fint å ta en tur til sanddynene i Maspalomas (ligger i "enden" av Playa i motsatt retning av Bahia) Eviglange sanddyner, herlig å ta en spasertur barføtt i skumringen.

Noe mer? Sikkert, er det jeg kommer på i farta, håper du ble litt klokere :)

Tusen takk. Har printet ut dette nå:) VI tror at Amadoresstranden kan blir en liten favoritt de dagene vi vil tilbringe ved sjøen, og westernlandsbyen visste jeg egentlig om, men hadde helt glemt det. Takk for påminnelsen.DET er sikkert kult både for en hestegal 9årig jente og en gutt på snart 6 :) VI har vært i Bahia Feliz før, med barn. Bodde da på "hovedhotellet";- Orchidea tror jeg det het. Stappe fullt av engelskmenn,- ja, har du vært på enkelskdominert hotell, så vet du hva jeg mener...Derfor blir det leilighetskomplekset Playa Feliz denne gang.

Gleder meg skikkelig, men som sagt, man blir lei av og ligge på sosleng ved et basseng i 14dager. Iallefall blir VI det. Så vi skal prøve og planlegge litt ja..Delfinsafari er også noe som lokker. Takk igjen, for utfyllende svar.

Skrevet

Syns også det er greit å se litt og ikke bare ligge pal i 14 dager :) Bodde på Monte Feliz begge gangene vi var der. God tur, er bare "litt" misunnelig :)

Skrevet

Kjempefint i Palmitos Park. Gøyalt papegøyeshow og Delfinshow med mulighet for fotografering med dyra og privattid med delfinene før showet . Aqualand og tivoli i Maspalomas. Arrangerte båtturer.

Skrevet

Med to barn ligger man aldri pal da. Vi har iallefall den innstilling at så langt vi greier, så bestemmer barna på ferie. Det bades litt kan man si ;) og vi er også like slitne som barna på kveldene. Men skjønner hva du mener, og vi er helt enig. To uker "innesperret" på et vakkert, dog begrenset område blir kjedelig. ;) men etter at vi var to uker, mot en uke alle tdligere år, på tur i fjor, visste vi at vi ønsker og trenger to uker ferie SAMMEN. Derfor ble det sånn. Men vi har lest en del nå og med tipsene her inne, gleder jeg meg skikkelig. Takk alle sammen.

Skrevet

Vi var samme sted to uker i juni i fjor. Vi hadde all inclusive begge uker, men leide bil en uke så spiste jo litt mat andre steder og. Playa feliz virker som det roligste området med minst engelskmenn ja! Restauranten der er derimot mindre enn den på orquidea (og roligere!!!) men bedre matutvalg på det store hotellet. Vi byttet litt på hvor vi spiste.

Vil også anbefale amadores-stranda som den beste med barn. Her blir ikke sanden varm som på de andre strendene og det har faktisk utrolig mye å si!!

Ellers ligger det et stort fint kjøpesenter ca 10 min mot flyplassen fra bahia. Her er det desidert best å shoppe hvis ikke dere reiser til las Palmas da. Og shopping i las Palmas er egentlig bare stress med barn!

Anbefaler også palmitos park! Suix city er også greit å få med for ungene. Da vi var der var det litt daut fordi det var lavsesong, men det tar seg kanskje opp utover sommeren.

God tur!

Skrevet

Hehe, nei, å ligge pal var kanskje litt klønete formulert :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...