Gå til innhold

Er de med Infeksjonstyrt astma i risikogruppa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 6,5 år som har Infeksjonstyrt astma, er hun da i risikogruppen med tanke på influensa og vaksine? Vi bruker astmaspray når hun blir forkjøla ol. Noen som vet om hun bør vaksineres?

Anonym poster: b75b2a9c81f6964055bf53df2ddf01aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle med astma er i risikogruppen.

Virker som jenta di har mild infeksjonsutløst astma, altså at hun blir tett når hun eks blir forkjølet.

Er noe du må ta opp med legen din.

Har et barn med alvorlig astma og det er ikke vaksinert

Skrevet

Da har nok legen rett. Han ville vaksinere henne på fredag, men jeg var litt paranoid etter å ha lest her inne og sa jeg ville bruke helgen til å tenke på. Vi har time i dag uansett og nå haster det med å bestemme seg. Fant denne linken http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,4547:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:66335::1:5800:8:::0:0 og her også anbefaler de vaksine til alle med astma også de med lett astma, så egentlig så er svaret gitt.

Skrevet

Bare husk alle bivirkninger som kan komme av vaksinen og vaksinen er ikke 100%, og barne kan bli veldig sykt av vaksinen.

Min barn med astma er snart på ngdomssklen og aldri vært vaksinert og aldri hatt influensa og har alvorlig astma men vi har sagt nei til vaksine i samråd med lege

Skrevet
Bare husk alle bivirkninger som kan komme av vaksinen og vaksinen er ikke 100%, og barne kan bli veldig sykt av vaksinen. Min barn med astma er snart på ngdomssklen og aldri vært vaksinert og aldri hatt influensa og har alvorlig astma men vi har sagt nei til vaksine i samråd med lege

Nå vet ikke jeg om du er generelt mot vaksiner, men fhi skriver på sine sider at det er veldig lite bivirkninger med denne vaksinen som blir brukt i år og at de har 60 års erfaring med denne vaksinen. Årets influensavaksine kan ikke sammenlignes med pandemivaksinen som inneholdt diverse tilsetningstoffer. Jeg vet om et barn som døde i fjor av vanlig influensa. Han var i utgangspunktet helt frisk og det er skremmende. Tenk om jeg skulle miste barnet mitt pga. prinsipper og konspirasjonsteorier. Jeg blir mer og mer overbevist jo mer jeg leser at vaksine er det rette. Men kom gjerne med motarrgumenter fordi jeg ønsker å ta med begge sider av saken før endelig avgjørelse.

Skrevet

Takker for linkene, men alle disse linkene går kun til steder som omtaler pandemivaksinen mot svineinfluensa. Den blir ikke gitt lenger. Det vi vurderer er vanlig influensavaksine. Riktignok beskytter vanlig influensavaksine nå også mot svineinfluensa, men den inneholder jo ikke alle disse skumle tilsettningene som svineinfluensavaksinen gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...