Gå til innhold

Når man er så lei at man griner

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør man da?

har en baby på 3 mndr som ikke roer seg ned, har gått å bysset i en evighet, har sunget til han, kost med han, skiftet på han..

han er bare urolig på puppen selv om det er 3 timer siden sist han spiste..

Han gråter og gråter og gråter og stopper faen meg aldri.. kanskje i et halvt minnut for å få tilbake pusten, også er det på'n igjen..

Jeg er så lei at jeg griner, jeg orker ikke mer... hvorfor koser folk seg med spedbarnstiden? jeg hater den, jeg har det helt jævlig.

er alene med babyen.. og ingen nære som kan hjelpe meg eller...

har bare lyst å legge babyen på gulvet å gå ut en tur for å hente meg inn igjen, men han skriker jo sånn at jeg ikke tørr det heller..

Anonym poster: c2380da389e732148f18fb0c7d94d796

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg tenkt på mange ganger. Jeg har også hatt en slik baby, og holdt på å klikke av og til. Men jeg var så heldig at jeg fikk avlastning halve natta av mannen. På dagtid kom svigermor og hjalp litt til. Denne kolikkperioden erklærte vi unntakstilstand, og helt basale behov var det vi konsentrerte oss om.

Jeg vet dessverre ikke hva du skal gjøre om du ikke har noen til å hjelpe deg. Men skaff deg øyreklokker så blir du ikke fullt så gal av selve (u)lyden.

Skrevet

ER han sånn alltid eller bare i kveld? Hvordan er han når han ligger i vogna? Hvis han er rolig når du kjøre bil eller triller tur, ville jeg gjort det, selv om det er svarte natta.

Anonym poster: 00b3e39dce4412fbd885db9331d2b692

Skrevet

Vet hvordan det er. Hva med å legge han i vogna gå en tur ut eller vugg han inne. Legg deg ned sammen med han og la han skrike inntil deg.

Kan være han har luft i magen legg hsn på ryggen og press bena hans mot magen.

Anonym poster: 436370beba45e2fb559c7b66b0bbd290

Skrevet

Kanskje han har kollik? Luftsmerter? Vondt noen plass ? Kan være mange grunner til at han gråter. Det viktigste oppi alt er at han trenger mamman sin , så pust rolig å gi han litt tid. Er du urolig blir han det også.

Anonym poster: aa85ec66554276517c3158fc945bf03f

Skrevet

Takk for svar !

han blir rolig i bil, men jeg har dessverre ikke førerkortet !

å jeg kan ikke gå ut å trille med han, fordi jeg har et barn til som bare er året som sover nå.

jeg er så sliten..

han har vært sånn i ca 2 uker nå til samme tid hver eneste dag...

jeg er så utslitt.... i tillegg har størstemann farrangen..

skulle gjort så mye for å sove litt nå,

eller for å ta meg en dusj...

Skrevet

Ta ham en tur til kiropraktor så fort som mulig, eller en manuell terapeut. Mange små som har problemer med nakke/rygg etter fødsel som blir slik. De kan også ofte hjelpes ift kolikk.

Sjekk ut home start i området du bor, kanskje de kan hjelpe deg også.

Anonym poster: 7e0d5c6fce0736c7503fde8f3df0583e

Skrevet

Takk for svar !

han blir rolig i bil, men jeg har dessverre ikke førerkortet !

å jeg kan ikke gå ut å trille med han, fordi jeg har et barn til som bare er året som sover nå.

jeg er så sliten..

han har vært sånn i ca 2 uker nå til samme tid hver eneste dag...

jeg er så utslitt.... i tillegg har størstemann farrangen..

skulle gjort så mye for å sove litt nå,

eller for å ta meg en dusj...

Ta han med deg en tur i dusjen.

Skrevet

Har du forsøkt med et varmt bad? Masasje? Har du elektrisk huske/ vugge? Eller kanskje vibrerende vippestol..? Huff... Er ikke lett når de små ikke har det bra, for da har ikke vi mammaer det bra heller... Klem

Skrevet

Stakkars!! Føler virkelig med deg! Hadde det sånn selv, men det varte i nesten hele 3 måneder med grining. Ingenting fungerte her.

Har du prøvd alt som kan prøves? Sukkervann? Massering? Liker han å bade? Prøv alt mulig som kan prøves. Har du familie eller venner du kan spørre om hjelp? Med tanke på litt avlastning imorgen, du trenger å få deg litt søvn.

Anonym poster: 969f81a8f6846f4addaa126947e17d74

Skrevet

Jeg har prøvd alt..

jeg har elketrisk gynge, og vibrerende vippestol,

jeg har prøvd sukkervann, og jeg har prøvd massasje,

når han bader så er han rolig i kanskje 1 minutt før det er på'n igjen...

har jeg tror jeg skal ringe til søstra mi i morgen å få hun til å hjelpe meg med størstemann hvertfall.

men siden jeg ammer så er det litt verre med avlastning fra mini..

jeg har ikke prøvd å dusje med han, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til uten at jeg mister han

Skrevet

Søsteren kan jo være hos deg og passe barna mens du sover. Du kan amme minien før du legger deg, sånn du får sovet i fred.

Skrevet

ja, det er sant, blir ikke mere en 3 timer det da.. men de 3 timene hadde hjulpet så utrolig mye! hadde gitt noen tusen lapper for å få sove litt..

håper bare hun ikke er på jobb i morgen, da tror jeg at jeg begynner å grave min egen grav jeg

Skrevet

Uff, det der hørtes ikke greit ut. Da mi var lita og grein som værst, la jeg henne faktisk fra meg ett minnutt fir å gå ut å få noe annet en skrik i hodet. Men det kommer litt an på hvordan du bor.

Lyden av føner har jeg hørt skal hjelpe. Da kan du ihvertfall få noen skrikefrie minutter.

Anonym poster: c45c039dab97a010c8a7d847c78fdc8b

Skrevet

har prøvd vannkrana, men ikke føner, det må jeg teste!

Skrevet

Det finnes jo apper med div lyder, som f.eks. appen baby sleep aid. Prøvd?

Hvis du ikke har noen andre til å hjelpe deg, da bør du kontakte helsestasjonen og be om råd, om det finnes noen som kan avlaste deg.

Skrevet

det har jeg ikke hørt om, det må jeg laste ned å prøve ! tusen takk for alle gode råd her ! håper jeg finner neon som kan hjelpe oss ..

jeg har tenkt å snakke med en helsesøster, men helsestasjonen her er åpen bare 1 gang i uka, så jeg må vente til mandag...

Skrevet

Så bra da er den åpen imorgen

Skrevet

Huff, føler virkelig med deg... Vet at jeg garantert ikke bor i nærheten sv deg (liten plass i finnmark) ellers skulle jeg hjulpet deg.. barna er i barnehage, og jeg er hjemmeværende pga kronisk sykdom.. så kunne hjulpet deg med å få litt søvn.. :/ håper søsteren din ikke skal jobbe i morgen !

Skrevet

Ta han med deg i dusjen, det er ikke noe problem så lenge du ikke bruker såpe eller noe:-) jeg har dusjet med min siden vi kom hjem fra sykehuset. Trøst deg med at dette er bare en periode! Og prøv alt. Noen liker høy metal musikk, noen liker støvsuger som står på osv osv..prøv å slå av lyset og åpnevinduet slik at det blir litt kjølig luft, det kan ofte være litt søvndyssende:-) Lykke til videre:-)

Skrevet

Hvor bor du da? Kanske noe her kan hjelpe deg?

Anonym poster: 1a2e71c1b3d3184b1879bb376a7571ed

Skrevet

Prøv de appene. de skal være effektive

Skrevet

Høres veldig kjent ut. Har du bæretøy? Småen roet seg som regel i meitai, hadde ikke overlevd de første månedene uten.

Skrevet

Hei, har du prøvd minifom forresten? Eller slå på kjøkkenvifta og stå foran den, det hjelper som regel en liten stund ihvertfall :)

Anonym poster: d842cf92ea0cffb52d42c45311400dc8

Skrevet

Bæresjal hjalp meg mye. Uerfaren som jeg var, tok det lang tid før jeg skjønte at han hadde vondt i magen.

Med sjal får de litt press på magen, og det er tydeligvis til hjelp. I tillegg til nærkontakt med mamma så klart.

Men håper du får avlastning så du får sove eller vært litt for deg sjøl og hvilt deg, det trenger du virkelig!

I tilfelle det er noe av dette du ikke allerede vet:

Prøv å amme litt i 'oppoverbakke' sånn at hodet hans er høyere enn restenav kroppen. Og ikke sånn at melka bare renner ned i munnen hans. Kanskje rape ham underveis?

Har du sterk utdrivingsrefleks, altså at det spruter fra puppen? Da blir det travelt for babyen å svelge unna, og da sluker han mer luft. Da kan det hjelpe å ta en liten pause og sprute i en klut eller kopp til det roer seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...