Sydamen Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Jeg synes det er vanskelig å finne rett mengde klær på min 10 uker gamle.. Hun har saueskinn i bunn og en dyne, hun har tynn ull innerst og hel dress i merinoull utenpå. Vi bor i Bergen så vinteren er mild, ligger på rundt 5 grader nå om dagen. Hun virker ikke klam i nakken eller kald. Hva er vanlig å bruke når det varmere? Jeg har en dynedress hun passer inni om noen uker, bruke den og kutte ut saueskinn/dyne? Råd mottas med glede!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Synes det høres akkurat passe ut, jeg. Hva er dynedress? Er det det samme som bobledress? Blir ofte litt stivt og vel varmt i så fall. Anonym poster: 869a344e98e41ebc6c877add049f8cf4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Min datter er også 10 uker og jeg synes også det er vanskelig å kle på henne i vogna. Har saueskinnspose, deretter ull innerst på kroppen, bomull over der og en fleecedress. Opplever at bobledress inni saueskinnspose er for mye, den brukes stort sett i bilsetet. Anonym poster: 3f10d646217eb5594db800a1e2377c39
MamaLadyBug Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 jeg synes du skal fortsette å kle henne som du gjør jeg. Skinnet i bunn isolerer vogna og det er ingen grunn til å ta det bort. For meg virker det veldig rart å bytte ut skinn og dyne med en dynedress. Jeg ville ikke tro det er bedre for babyen. Lettere å regulere ved varme/kulde om du har skinn og dyne. Blir det kaldere har du over ett ullpledd og blir det varmere kan du bytte ut den hele ulldressen med en en lettere dress av fleece. Mine babyer har aldri brukt dresser bortsett fra slike "bamsedresser" og myke dresser av fleece og ull. De får ingen bevelgelsesfrihet, det blir stivt og klamt og det blir bare klønete og slitsomt når dressen må av og på, av og på....
MamaLadyBug Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 også må jeg bare legge til et lite ps til #4. Babyer/barn generelt bør ikke ha på seg bobledress i bilsetet. Det blir for stor avstand mellom kropp og belte.. Dersom dere krasjer vil babyen kunne lett skli ut av setet. Bruk en kjørepose hvor beltet kan festes innenfor posen eller varm opp bilen i forkant og bær barnet ut i setet med ett varmt pledd over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå