Gå til innhold

Silikonpupp-erfaringsdamer..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kjempebra tråd synes jeg!

I og med at jeg selv skal til konsultasjon neste uke. og lurer på om jeg har vettet i behold... Har selvfølgelig mange spørsmål selv og har absolutt samme mål som deg. Det skal se helt naturlig ut, vil bare fylle en B cup. Fyller ikke en A nå, og magen er i front:P (den kan jeg alltids gjøre noe med selv heldigvis)

Ferdig med svangerskap og amming. Har veldig svingende følelser for dette. I det ene øyeblikket er jeg overveldet og helt overbevist om at dette skal jeg. Og i det neste så føler jeg at, nei, dette blir for dumt. Vil jeg virkelig gjøre en varig endring med kroppen min.? At jeg bare burde være fornøyd...

Så lurer jeg bare på ang antall ml eller gram ris du bruker i poser? Tror jeg må fylle på litt med ris jeg også;D

Men uansett, så ønsker jeg deg lykke til!

Anonym poster: 2b1224eb998019ea002e948aeb312d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar, jenter! :)

Og til deg, siste Anonym -så artig å høre om en i rimelig nøyaktig samme situasjon! Jeg har vært veldig usikker på dette valget i mange, mange år. Pendelen har gått fra ja til nei helt siden jeg var i begynnelsen av 20-årene.

Nå har jeg endelig bestemt meg! Nå vil også JEG føle meg som en dame! Nå vil også jeg kunne kjøpe tøy på dameavdelingen i butikkene.. Er smålei av å måtte ende opp med topper fra barneavdelingen fordi dametøyet bare henger i store lass bak på ryggen. Nå vil også jeg kle av meg og føle meg som en dame -ikke se meg i speilet og møte speilbildet av en som skal stå til konfirmasjon til våren.. Nå vil også JEG ha på meg kjoler som ikke bare ser ut som de er hektet fast i skuldrene, men som faktisk viser at jeg er dame. Jeg har lyst til å bruke store smykker og feminint tøy. Nå har det bare vært 'platte' overdeler for å ikke trekke oppmerksomhet mot brystpartiet og det som kunne ha vært der om jeg var annerledes skapt. Nå vil også jeg kunne ta på meg bikini på sommeren og kjenne at bikinitoppen tørker etter 30 minutter -ikke etter 2 timer fordi toppen er fylt av så mye skumgummi og vatt.. Jeg vil også kunne gå i motvind uten å frykte at den tomme BH'n jeg har på meg ikke 'klapper sammen' og avslører juksen.. ;) Og for ikke å snakke om hvor mye jeg gleder meg til å være naken under sex og føle meg som en fullkommen dame.. For den tanken og følelsen er der den også..

Jeg vil føle meg dame, vil være dame og vil ikke ha de hemningene jeg har lagt på meg selv fordi jeg er som jeg er.. Så jeg har bestemt meg! Og jeg gleder meg! Så utrolig mye! ..men denne avgjørelsen har det altså tatt meg +/- 15 år å komme frem til.

Ang risposer; nå foreslo legen 200, 250 eller 300 ml for meg. Da tar man i reneste Ingrid Espelig Hovig-stil og fyller en vanlig brødpose med eks 200 ml ris. Knyt igjen -la det være litt rom i posen slik at risen kan bevege seg litt. Klipp av overskytende pose og stapp en pose utenpå hver pupp nede i BH'n.. Enjoy! Legen ba meg gjøre dette med ulike størrelser og med ulikt tøy for å se hva jeg var mest komfortabel med. Det er et poeng at du ikke har på deg en BH med innlegg eller sånn i når du prøver. Det du har i posen skal jo illustrere det som potensielt faktisk kan bli din nye pupp.. :)

Lykke til til deg også!

Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662

Skrevet

Det høres ut som om du har tenkt nøye gjennom dette, HI. Jeg kan fortelle deg at jeg følte det på samme måte. Fra å føle meg ukvinnelig, være veldig selvbevisst på at jeg ikke hadde bryster og hemmende for sexlivet. Nå tenker jeg aldri på brystene mine lengre, jeg kan kjøpe de samme klærne som alle andre og er avslappet i forhold til å vise meg naken.

Jeg har aldri angret på at jeg gjorde det og har heller aldri fått behov for å gjøre masse andre kirurgiske inngrep. (Mange tror at man etter en operasjon begynner å lete etter andre problemområder med kroppen sin...)

Det er nå 16 år siden jeg første gang la inn silikon. I starten var jeg "veldig stolte" av de nye puppene mine og viste de frem ved å bruke mer tettsittende tøy. Etterhvert får man et mer avslappet og naturlig forhold til de og tenker ikke over at man har kjøpepupper. ;)

Anonym poster: 3dbe7bf44c36738179b912b9c2892100

Skrevet

Da skal jeg fylle opp med ris;)!

Er helt med på den med å føle seg som en dame! Og en ting jeg minner meg selv med er at jeg ikke gjør det for andre, kun for min egen del. Har ingen komplekser, men føler meg ikke vel i enkelte sammenhenger. Bher og bikinier er jo et mareritt feks.

Gleder meg til torsdag;)

Skrevet

Lykke til til torsdag #29! :)

Hvordan gjorde dere andre det med fravær, forresten?

Man kan vel ikke sykemeldes for dette?

Brukte dere feriedager de dagene dere ikke kunne jobbe?

Egenmelding..?

Må nødvendigvis være borte noen dager fra jobb..

Skrevet

Egenmelding..?

Jeg var i permisjon denne gangen. Første gang gikk jeg på skole og var hjemme en uke.

Anonym poster: 3dbe7bf44c36738179b912b9c2892100

Skrevet

Egenmelding..?

Hei igjen!

Løfter denne opp igjen;)

Nå har jeg vært til konsultasjon og har avtalt operasjon rett etter påske. Han anbefalte meg anatomisk innlegg under brystmuskelen på 250 g. Synes den var diger! Sikkert bare uvant!

Jeg kommer til å ta meg ei ferieuke. Kirurgen mente det sikkert ikke var nødvendig det heller, at jeg kommer meg raskt etter operasjon, men det vet man jo ikke med sikkerhet. Så jeg velger den løsninga. Operasjon tett opptil helg og neste uke fri. Så da får jeg to helger og en uke å komme meg på;)

Hilsen hun med risposene lenger oppi her! (Har forresten testa!)

Skrevet

Hei,

jeg kan fortelle min erfaring.

Jeg hadde normale pupper før jeg fikk barn, men amming og graviditet gjorde sitt. Puppene gikk fra 70E til 70B. Noe jeg ikke var så fornøyd med. Bestemte meg derfor for å ta sillikon.

Jeg er 163 cm høy og jeg veier 59 kg. Jeg la inn - hold deg fast - 425 i hver pupp - høyprofil!! Det høres fryktelig mye ut, og jeg ble litt irritert når jeg våknet opp fra narkosen, Jeg og legen hadde på forhånd blitt enige om 300 lavprofil. men han mente at det ikke var noe fint (de prøver seg frem under operasjonen.)

I dag, 14 mnd etter - er jeg så inderlig glad for at legen fikk velge. Jeg er super fornøyd med puppene mine. 70F. Det høres veldig stort ut, men når man går ned til 70 i omkrets, så er ikke F så stort. For å si det sånn, så passer jeg fint 80D også.

Jeg la under brystmuskelen. Hadde usannsynlig vondt i 2 uker. Klarte ikke å reise meg selv osv. Nå kjenner jeg ingenting til det overhodet. De er myke, fine og ikke vonde.

Skrevet

Hei, har ikke selv silikon, men min svigerinne har nettopp fått seg det. Hun er vel på lik høyde med deg, men noe fyldigere (kanskje 50-53 kg). Hun tok 300 i sine, og med mye klær ser det kjempebra ut, men når hun går i tynne gensere eller mindre klær, er det ingen tvil om at det er silikon. Hun har dråpeformet, og under muskelen. Det ser litt rart ut, synes jeg, falskt.

Men så er alle mennesker forskjellige, og kanskje det ser kjempebra ut på deg, spesielt siden han legen anbefalte det!

Anonym poster: 70eaf3589686d16a290caa335c1a1fe8

Skrevet

Hei, har ikke selv silikon, men min svigerinne har nettopp fått seg det. Hun er vel på lik høyde med deg, men noe fyldigere (kanskje 50-53 kg). Hun tok 300 i sine, og med mye klær ser det kjempebra ut, men når hun går i tynne gensere eller mindre klær, er det ingen tvil om at det er silikon. Hun har dråpeformet, og under muskelen. Det ser litt rart ut, synes jeg, falskt.

Men så er alle mennesker forskjellige, og kanskje det ser kjempebra ut på deg, spesielt siden han legen anbefalte det!

Anonym poster: 70eaf3589686d16a290caa335c1a1fe8

det tok mange, mange måneder før mine så nogenlunde normale ut. De første 6-8 mnd så er de hovne, rare og mindre pene. Det er ikke før det er gått et års tid at de begynner å se fine ut. Silikon kan uansett aldri se 100% naturlig ut, det er jo noe man bare må regne med når man tar det.

Skrevet

Jeg tok for et år siden. 300 ml. Jeg er 170 cm og 75 kg, altså mye kraftigere enn deg, og jeg syns puppene mine heller er for store enn for små. Jeg ville nok valgt 260 om jeg skulle gjort det igjen, men mine er veldig fine altså :) Tror ingen ville kunne sett at dette er silikon, men så har jeg jo litt fett å gjemme dem under. De er helt myke og ser og føles helt naturlige ut.

Anonym poster: 637c7e0bc75b0abb74f00e384d18d258

Skrevet

Jeg er 162, 50 kilo og la inn 180 g. Synes de ble litt store, men veldig fine, Kirurgen presset litt på og ville ha større, veldig glad jeg ikke lot meg lure. Hadde 65 AA fra før, 65D etter (husk at cupen i 65D er ikke større enn den i 75B...) Mine så helt naturlige ut, også naken, og kjentes naturlige ( i følge menn og noen venninner som fikk tafse, jeg har aldri tafset på ekte pupper faktisk...), men de står for mye rett opp når man ligger flatt på rygg, naturlig bryst flyter mer ut til siden og blir liksom litt flate.

Har forøvrig fjernet silikonen nå (etter 10 år), ble voksen og trengte den ikke lenger. Men glad jeg tok den gang, hjalp meg å få selvtillit, så jeg er helt uenig med de som sier man ikke kan operere seg til bedre selvtillit. Det kan man, hvis det er et spesifikt kompleks man har, og ikke et generelt dårlig selvbilde.

Masse lykke til, håper du blir fornøyd. Og håper virkelig du ikke går for 300, da er jeg ganske sikker på du vil se ut som en glamour modell...

Anonym poster: 9f8b43daf4a0be693b32f53e85324c30

• 2 uker senere...
Skrevet

Ååååå!! HI her!

Kjempefrusterert (med positivt fortegn), spent og usikker!

For hva i alle dager skal jeg velge?

Har vandret rundt i stua (unngått turer i butikken avnaturlige årsaker ;) ) med BH'n full av ris.. Og jeg føler meg utrolig nok svært komfortabel med 300.. men så leser jeg at det er fare for glamour-modell-looken med den størrelsen.. Med risposer i 3 dl-klassen, så var det iallefall ikke noe som lignet på glam -men det er kanskje annerledes når det faktiske innlegget er på plass under huden.. (Håper det -for om jeg betaler sp mye for å få noe som FAKTISK ligner 2 risposer i BH'n, så blir jeg skuffa! :P )

Tilbakemeldingene jeg har fått på 300 er at det så helt naturlig ut for min kropp. Som om det bare var puppene jeg aldri husket på å få i puberteten.. Skal posere, gå cat walk og kle meg i ulike antrekk foran flere i min omgangskrets for å få flest mulig tilbakemeldinger. Tror rett og slett jeg ikke tør å basere avgjørelsen på min synsing alene!

..for 300 kan være mye for en som er like høy og veier det samme, så kan kroppsbygningen være helt ulik på en annen og 300 et naturlig alternativ.. For jeg er slank og ikke så veldig høy, men gud-hjelpe-meg for en ryggtavle jeg har! ;) Jeg bruker helst 80 (A/B) i BH'er, mens venninner av meg som både er høyere og tyngre fint klarer seg med 70 -OG de får puste! Så det er kanskje på grunn av min svært kvadratiske form (like bred som hun er lang) at 300 ikke føles så halvgalt..?

Går det an å ta en prøveoperasjon, tro..? Eller om det går an å vekkes under operasjonen for å bivåne og evt gi bifall..? Det hadde vært noe, det! ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

HI her!

Ferdig operert! I går kveld! :D

Jeg prøvde og prøvde og prøøøvde med ris i alle

mulige slags varianter og det (ris)kokte ned til at jeg

følte at 250 ml ville være ideelt. Og med legens tanke

om at de fleste ofte ønsket seg LITT større, så tenkte jeg

at 275 måtte bli bra..

Den typen innlegg jeg skulle ha finnes ikke i 275, kun 265,

så da ble det det. 265 ml under brystmuskelen. Og jeg er

svært fornøydi dag og håper jeg er like fornøyd til helgen når

jeg skal se dem for første gang.

Legen var veldig enig i valg av størrelse. For som nevnt tidligere,

så har jeg en bred brystkasse selv om velt og høyde skulle

tilsi at jeg er smal.. Har en rimelig firkantet overkropp..

Så håper at min firkantede kropp tilsier at glamour-modellen

ikke popper opp når jeg tar av BH'n.. Legen VISSTE at jeg ville

at resultatet skulle bli så naturlig (som silikonpupper kan bli)

som mulig.. Så håper han hans verdering og erfaring taler til

min fordel! :)

Dett var dett, jenter!

Og andre med silikonønsker må gjerne bruke denne tråden til

spm (spes deg med risposene.. Kjente meg igjen i din situason, så er spent på veien din.. :) )

Lykkelig, men noe sår og øm hilsen fra en nyoperert.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...