Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 ..er dere her? Jeg har time for konsultasjon veldig snart. Og grugleder meg masse! Har noen erfart at BMI'en kan sette en stopper for operasjonen? Jeg er rimelig slank (undervektig ifløge BMI..), men sliter med å legge på meg. Er derfor litt nervøs for at legen setter en stopper kun med tanke på vekta.. Går det an..? Og; hviken støtte-BH/topp brukte du etter operasjon? Gode/dårlige erfaringer med dette 6-ukers-plagget tas imot med takk! (Og for the record; 35 år, ferdig med barn, velgjennomtenkt avgjørelse og AA/AAA-cup..) Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 ..noen..? :/ Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
DaTuMa Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Bh kjøper du på klinikken. Jeg gjorde ihvertfall det da jeg tok prisreduksjon.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg er her:) Har ingen egen erfaring ang BMI, det eneste jeg vet at den klinikken jeg ble operert på, ikke ville operere hvis de hadde mistanke om spiseforstyrrelser. Min lege spurte om jeg hadde hatt stabil vekt de siste årene, mulig at det var en måte å sjekke meg på. Så ikke bekymre deg for det:) Når det gjelder BH, så brukte jeg kun den jeg fikk av klinikken de første ukene. Jeg prøvde å finne BHer i butikker her jeg bor, slik at jeg kunne bytte på litt, men fant ingen som passet. BHen skal vel blant annet ha "hvert sitt rom" til hver pupp, hvis du skjønner hva jeg mener, og jeg fant ingen sportsBHer som hadde det. Så jeg valgte å gå med den samme, vasket den etter noen dager innimellom, og gledet meg heller veldig til å gå med litt finere BHer etterhvert:) nå bruker jeg forøvrig kun BHer fra Victoria Secret, fordi det dessverre ikke finnes så mange stilige bøylefrie BHer på markedet. Jeg vet at man kan bruke BH med bøyle etter noen måneder, men jeg tar ingen sjanser og er så fornøyd med de fra VS, at jeg kun bruker de:) Lykke lykke til, og bare spør hvis du lurer på noe mer:) Anonym poster: 6e9938826e2ebc18f15fe6b3067a5766
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Aaah! Tusen takk! Hadde ikke tenkt på at de kanskje hadde BH tilgjengelig på klinikken! Så for meg at jeg måtte ut og stresse med handling av denslags også.. Og takk for svar ang vekt! Ingen spiseforstyrrelse her -bare kroppen som 'sliter' med å finne idealvekta etter 2 fødsler.. Og har landa på lavere vekt enn utgangspunktet etter begge gangene.. Takk for svar! ) Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Hei. Jeg var litt undervektig da jeg fikk satt inn første gang og fikk ingen problemer med å få operasjon. Det eneste legen sjekket var om jeg hadde nok fett over/rundt brystet og det hadde jeg. Visst ikke så må de legge protesen under brystmuskelaturen. Jeg fikk også med bh fra klinikken som jeg brukte hele tiden. Vasket den noen ganger. Helt greit. Jeg har hatt silikon siden jeg var 25. Fikk nå byttet ut de gamle etter at min andre sønn var blitt 11 mnd. (Den ene protesen ble hard etter amming) Lykke til. Anonym poster: 3dbe7bf44c36738179b912b9c2892100
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #8 Skrevet 7. januar 2013 Jeg var forøvrig også en AA cup, altså null, nada pupp. Anonym #7 Anonym poster: 3dbe7bf44c36738179b912b9c2892100
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Takk for svar! Ser for meg at det ikke er noen annen mulighet enn å legge innlegget under brystmuskelen her. Uheldig i forhold til smerter, men er vel det som forhåpentligvis ser penest og mest naturlig ut. Er ikke ute etter 'meloner' -ønsker meg bare et par helt, vanlige pupper.. ..når du hadde 0-pupp som meg -ble det seende rimelig naturlig ut eller er det lett å tenke at det er silikonpupper du har..? Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #10 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har under brystmuskelen, måtte det da jeg ikke hadde noen pupper i det hele tatt etter amming (bare litt løst skinn). Mine pupper ser nå veldig naturlig ut med klær på, ser jo at det er silikon når jeg er naken, siden de er mye rundere enn vanlige pupper. Men jeg elsker det! Jeg har bare 260g i hver pupp, fikk ikke mere siden jeg hadde så lite hud å legge under. Fikk beskjed fra klinikken hvor jeg skulle kjøpe bh for å bruke rett etter operasjonen. En sånn med knepping foran. Kunne ikke hatt en annen for man har ikke sjans å ta opp armene for å ta av og på bh-en etter operasjonen. Anonym poster: dab131c5e9e255bd173c3063b3223c7d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #11 Skrevet 7. januar 2013 Takk for svar! Hva er din cup-str nå da, da? Regner ikke med å få på plass så all verdens mye jeg, heller.. Drømmen er vel 'bare' å få seg en B-cup! Men dere som har lagt inn silikon -hørte dere kun på legen og legens anbefalinger eller fikk dere gitt uttrykk for det dere ønsket også? Og ble det tatt hensyn til..? Jeg tenker at dersom jeg nå faktisk mest sannsynlig kommer til å gjøre dette, så vil jeg jo at det skal ende opp med pupper, da.. Dersom legen sier at jeg bare kan ha plass til en 'valnøtt' inni skinnet, så tror jeg at jeg heller avstår.. Jeg går ikke gjennom dette bare for å få bare litt større mikroutvekster på brystplata.. Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #12 Skrevet 7. januar 2013 Takk for svar! Ser for meg at det ikke er noen annen mulighet enn å legge innlegget under brystmuskelen her. Uheldig i forhold til smerter, men er vel det som forhåpentligvis ser penest og mest naturlig ut. Er ikke ute etter 'meloner' -ønsker meg bare et par helt, vanlige pupper.. ..når du hadde 0-pupp som meg -ble det seende rimelig naturlig ut eller er det lett å tenke at det er silikonpupper du har..? Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662 Jeg er nett og kun 159 cm høy. Første gang jeg la inn silikon la jeg kun inn 190 ml og det passet perfekt for meg. Med klær var det ingen som kunne tro at jeg hadde silikon. Jeg har i tillegg traktbryst (litt innsunken brystkasse). Pga dette så kan man se at jeg har silikonbryster når jeg er naken. Når jeg nå, 20 år etter, la inn nye så var brystene utvidet pga amming og jeg hadde lagt på meg noen ekstra kg. (veier nå 49) Legen byttet da til 260 ml og det ser helt naturlig ut til min kropp. Anonym poster: 3dbe7bf44c36738179b912b9c2892100
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 Takk for svar! Hva er din cup-str nå da, da? Regner ikke med å få på plass så all verdens mye jeg, heller.. Drømmen er vel 'bare' å få seg en B-cup! Men dere som har lagt inn silikon -hørte dere kun på legen og legens anbefalinger eller fikk dere gitt uttrykk for det dere ønsket også? Og ble det tatt hensyn til..? Jeg tenker at dersom jeg nå faktisk mest sannsynlig kommer til å gjøre dette, så vil jeg jo at det skal ende opp med pupper, da.. Dersom legen sier at jeg bare kan ha plass til en 'valnøtt' inni skinnet, så tror jeg at jeg heller avstår.. Jeg går ikke gjennom dette bare for å få bare litt større mikroutvekster på brystplata.. Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662 Jeg hadde en liten B-cup etter 1. operasjon. Nå en ordinær B-cup. Jeg var veldig opptatt av at jeg ønsket bryster som passet min kropp og ønsket ikke at "alle skulle se" at jeg hadde silikonbryster. Legen var veldig lydhør for det. Jeg tror ikke du trenger være redd for å ikke få synlig resultat. Pass bare på å ikke få for store. Snakke med legen, de vet hva som vil se penest ut på deg. Jeg valgte en svært erfaren lege begge gangene. Anbefaler deg å bruke litt ekstra penger slik at du er sikret et godt resultat. Anonym poster: 3dbe7bf44c36738179b912b9c2892100
FrkKværner Skrevet 7. januar 2013 #14 Skrevet 7. januar 2013 Jeg tok silikon selv når jeg car 20 år. veide på den tiden 52kg og var 178 høy, jeg var også undervektig i følge BMI. Jeg har også flere venninner som hadde lav BMI som fikk lagt inn proteser, det var ikke noe problem. så sant de ikke mistenker anoreksi ol tror jeg nok det skal gå greit altså se bare hvor mye linni mester har lagt inn, hun er jo syl tynn. Jeg brukte den bhe jeg fikk med fra klinikken i flere uker. Brukte også en bikini overdel en liten periode etterpå, fordi det var det eneste jeg hadde uten bh spiler:) gikk fint det:) jeg hadde en AA cup før operasjonen, og fikk en B-C cup etterpå å de var og er fortsatt såpass faste at jeg ikke trenger store støtten på de:D bare å sende meg pm om du skulle lure på noe mer:D lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #15 Skrevet 7. januar 2013 Åååå! Takk, jenter! Det hjelper å høre dette! Støtter bare oppunder den oppfatningen jeg har om at dette er riktig for meg.. ..jeg er veldig av den oppfatningen av at puppene skal passe til meg og min kropp.. Men hva om legen og jeg er uenige..? Er litt 'redd' for at legen kommer til å foreslå enten noe jeg synes er for lite grunnet skinn-/plassmangel eller aaalt for store.. Det er jo et voldsomt hopp fra ingenting til plutselig-pupp.. Var det noen som følte at innlegga egentlig virket for store i første omgang, men at etterhvert som tiden (og vanen) gikk seg til, så ble de 'enorme' puppene plutselig helt normale og veldig ok? Ser jo selv ut fra det jeg skriver at det er tydeligvis ikke selve operasjonen jeg gruer meg mest til, men resultatet.. (Er sykepleier selv, så vet skrekkelig godt hvor farlig dette kan være, altså..) Takk igjen! Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
FrkKværner Skrevet 7. januar 2013 #16 Skrevet 7. januar 2013 Åååå! Takk, jenter! Det hjelper å høre dette! Støtter bare oppunder den oppfatningen jeg har om at dette er riktig for meg.. ..jeg er veldig av den oppfatningen av at puppene skal passe til meg og min kropp.. Men hva om legen og jeg er uenige..? Er litt 'redd' for at legen kommer til å foreslå enten noe jeg synes er for lite grunnet skinn-/plassmangel eller aaalt for store.. Det er jo et voldsomt hopp fra ingenting til plutselig-pupp.. Var det noen som følte at innlegga egentlig virket for store i første omgang, men at etterhvert som tiden (og vanen) gikk seg til, så ble de 'enorme' puppene plutselig helt normale og veldig ok? Ser jo selv ut fra det jeg skriver at det er tydeligvis ikke selve operasjonen jeg gruer meg mest til, men resultatet.. (Er sykepleier selv, så vet skrekkelig godt hvor farlig dette kan være, altså..) Takk igjen! Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662 Jeg fikk ett tips fra min kirurg om å ta med ett bilde av en kropp ca lik min egen, med bryst jeg syntes var fine og som jeg kunne tenke meg selv. Så jeg fant ett bilde på nettet av en jente med silikon som jeg syntes hadde "de brystene jeg var ute etter". Jeg ville ikke ha gigantiske bryst jeg heller. jeg ville at det skulle se naturlig ut for min kropp. Jeg viste derfor ett bilde av en jente som hadde "naturlig størelse på brystene i forhold til kroppen". Å det fikk jeg. I starten syntes jeg brystene var gigantiske. jeg hadde faktisk litt panikk. jeg gikk fra å ikke ha bryst i det hele tatt, til å få en stor B til C cup. Svært uvant. Men nå, vil jeg som så mange andre ha "litt større". Men de ser helt naturlige ut for min kropp, å det var jo det jeg ba legen om:) når jeg var på konsulentasjon før jeg ble operert, skulle jeg velge størrelse. det var svært vanskelig. innleggene virket gigantiske. men de ble jo ikke det. jeg la også silikonen under brystmuskelen. jeg ba rett og slett kirurgen velge rett størrelse for meg, men presiserte at jeg ikke ville ha store bryst. jeg ville ha de naturlige... disse kirurgene har så lang erfaring med dette, så jeg stolte faktisk på han at han forsto hva slags bryst jeg var ute etter:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #17 Skrevet 7. januar 2013 jeg la inn 330 gram. Perfekt for meg! Anonym poster: 5bdf428135f4f4ad32b36c565becdc73
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #18 Skrevet 7. januar 2013 Det var et godt tips det med å finne et bilde! Takk for det! Jeg vil også veldig gjerne stole på kirurgen en 'hun' i dette tilfellet. Det er hun som er eksperten på dette og som har erfaring med hva folk flest blir fornøyde med.. Takk for oppklaringer, tips og opplysninger, alle! Til mandag er dagen hvor jeg skal vurderes opp og ned i mente! xx Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
*SommerFrisk* Skrevet 7. januar 2013 #19 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Bh kjøper du på klinikken. Jeg gjorde ihvertfall det da jeg tok prisreduksjon. ha ha ha jeg dauer! Endret 7. januar 2013 av *SommerFrisk*
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #20 Skrevet 16. januar 2013 Oppdatering og 'hundre' nye spørsmål fra HI.. Var på konsultasjon -det ble en mannlig lege istedet for den kvinnelige jeg egentlig først trodde. Han sa blant annet at; 'Du er ikke blant de aller enkleste tilfellene, du..' ..og.. (før jeg rakk å si det selv); 'Du virker for meg som at du er den typen som vil ha mest mulig naturlige bryster?' Selv om jeg er et 'mindre lett tilfelle', så mente han at det var fullt mulig å legge inn silikon og få til et naturlig resultat. Han har jo ikke noe plass å 'jobbe på', kan man si.. Det er mye skinn og bein. Og jeg håper jo så innmari-innmari at han er hellig overbevist om at det kommer til å bli bra, da! Godt å høre at det har sett bra ut på andre magre tidligere. Dette blir kanskje min sterkeste argumentasjon overfor meg selv til å fråtse mer.. Jeg må velge de feteste alternativene i matveien fremover. Håpet er å veie 4-5 kilo mer. Klarer jeg å gå opp for eksempel 3 kilo de neste 6 ukene, så vil legen få overgitt en litt mer fyldig kropp som ligner mer på den kroppen jeg egentlig vil ha selv og dermed kan tilpasse puppene etter det.. Men -jeg glemte helt å spørre ang den BH'n, da! *klask i panna* Han skal kontakte meg uka før operasjonen, så får huske å spørre ham da.. Hvis ingen har et knakende bra tips nå, da? Og.. størrelse.. Der blir jeg smårar! Han ville liksom egentlig ikke mene så mye.. Han tok frem 3 'forslags-innlegg'; 200, 250 og 300. 200 synes jeg kunne se litt snaut ut. I og med at jeg ikke har pupper i utgangspunktet, så ser 200 ml fremdeles ut som små pupper -ikke vanlige pupper.. Jeg syntes at 250 så best ut, egentlig.. Og da sier legen at hans erfaring fra 'silikon-damer' er at de ofte skulle ønske de bare hadde tatt LITT større.. Bare bitte-litt.. Derfor ba ham meg om å tenke på 300 ml -at det ville være et 'sikrere' kort.. Og jeg tenker og tenker og fyller poser med ris og stapper i BH'n og sprader rundt som en annen riskoker -og blir ikke klokere! Jeg googler bilder av damer med 300-innlegg og synes at de ser flotte ut alle som en omtrent.. Men 300 på MEG? Er det mitt gamle bilde av meg (som jeg nå skal gi opp i form av kirurgi) som lurer meg? Jeg klarer ikke se for meg meg selv med såpass fyldige pupper! ..men er også samtidig redd for at jeg skal angre om jeg tar 250.. For legen ville nok ikke gitt meg den anmodningen om å vurdere større størrelse om at ikke hadde blitt møtt med det hjertesukket hundrevis av ganger tidligere.. Vet ikke om det har noen verdi, men.. Vitale mål; Høyde; 164 cm Brystkasse (under puppene); 73 cm Liv; 67 cm Hofter; 86 cm (Ikke nødvendigvis en klassisk timeglassfigur, akkurat.. ) Og så 300 ml silikon? Usikker og pendelen svinger.. For stort? Kommer til å angre på annn, mindre størrelset? Vil det se naturlig ut? Med 200 og til nød 250 ml, så kunne han legge implantatet i brystet, mente han.. Han måtte åpne og 'se seg rundt' før han kunne avgjøre hvor det ville være best å legge de på 250. 300 ml må utvilsomt legges under brystmuskelen.. Uansett størrelse, så anbefalte han dråpeformede innlegg til meg -hvilket jeg er svært enig i. Det vi forhåpentligvis forsterke det mest mulig naturlige resultatet.. Åååh! Og jeg som trodde at det skulle være lettere å bestemme seg for dette, da! Noen som har innspill? Erfaringer? Stått i den samme, litt euforiske usikkerheten? Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #21 Skrevet 17. januar 2013 Spennende. Jeg er spedbygd og hadde som sagt ingen bryster før operasjon. Høyden min er 158 og jeg veier 49 kg. Jeg har 260 ml og er veldig fornøyd med de og de er ikke store. Derfor tror jeg nok at du som er høyere fint kan ha 300. MEN nå vet jeg ikke om de virker større dersom de blir lagt under muskelen? Jeg har de ikke under. Kan også nevne at 1. gang jeg fikk implantater så hadde jeg kun 190 ml. Dråpeformede silikon er sikkert fin til deg dersom du har lite brystfett "over brystet". Jeg har ordinære. Lykke til videre. Anonym poster: 3dbe7bf44c36738179b912b9c2892100
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #22 Skrevet 17. januar 2013 Takk for svar! At du med dine 158 kan ha 260 og det er fint, så kan vel kanskje jeg med mine 165 ha 300, da..! ..men det er ikke om å gjøre for meg å dytte inn så mye som mulig, altså. Det er bare det at det er ikke SÅ lett å velge på nytt.. Og når man først har fått den muligheten at man KAN ta dette valget, så vil jeg så veldig-veldig gjerne velge rett! Glemte å nevne at jeg fordeler ca 48-49 kilo på mine 165 cm. Håper å få til å veie ca 52-53 når jeg ligger under kniven.. Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
beibilykke Skrevet 17. januar 2013 #23 Skrevet 17. januar 2013 Har to venninner som har silikon.hu hene er 159 og sikkert ikke mer enn 50 kg,sikkert mindre og. Hi fikk innlegg i 200ml klassen.husker ikke helt. Og hu sku veldi ønske hu hadde tatt 300 du kan sikkert fint ha 300 å dråpeform. Blir sikkerkjempe flot
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #24 Skrevet 17. januar 2013 Takk for svar! At du med dine 158 kan ha 260 og det er fint, så kan vel kanskje jeg med mine 165 ha 300, da..! ..men det er ikke om å gjøre for meg å dytte inn så mye som mulig, altså. Det er bare det at det er ikke SÅ lett å velge på nytt.. Og når man først har fått den muligheten at man KAN ta dette valget, så vil jeg så veldig-veldig gjerne velge rett! Glemte å nevne at jeg fordeler ca 48-49 kilo på mine 165 cm. Håper å få til å veie ca 52-53 når jeg ligger under kniven.. Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662 Som jeg har nevnt tidligere så tror jeg at kirurgen vet best hva som vil passe akkurat din kropp, ut fra dine ønsker. Du er jo veldig tynn så du bør høre med kirurgen om 300 vil se veldig unaturlig ut når du er naken eller i bikini. Anonym poster: 3dbe7bf44c36738179b912b9c2892100
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2013 #25 Skrevet 17. januar 2013 HI her.. Ja -og det er det jeg også tenker.. Vil det kunne se naturlig ut? Er så redd for at det vil se ut som ballonger -men legen sa jo akkurat de ordene; 'At du ikke ønsker sånne kulerunde, store bryster..' Og allikevel antyder han 300.. Han må da vite hva han snakker om og kan da ikke foreslå 300 som alternativ dersom han skjønner at det blir overkill? Men.. om jeg tenker at dersom det er 300 jeg VIL ha.. At det er det som jeg tenker passer best ifht de puppene jeg lenge har lengtet etter.. så vil det kanskje også være et dytt i riktig retning i forhold til å få litt mer kjøtt på beina..? Å virkelig-virkelig gjøre en innsats for å legge på meg..? Nå passer jo på en måte 0-puppen til resten av kroppen, men når en større pupp kanskje ser malplassert ut, så vil det kunne være motivasjon i forhold til å få lagt på meg.. For jeg ønsker meg jo rumpe også -ikke bare det hullet jeg har i ryggen nå.. Og da MÅ jeg jo legge på meg noen kilo! Anonym poster: 22a4a0db5368d437cd7f1b8e67314662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå