Gå til innhold

Jaja, den evige manne debatten...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når alt kommer til alt som finnes det langt flere menn som er litt "late" på husarbeid og som gjerne må settes i gang. Det er en god del menn som er veldig flinke på husarbeid, organisering av klær og utstyr osv osv, men alt i alt så er veldig mange menn "bare menn"...langt mer like enn ulike. Og i de fleste hjem jeg kjenner, menn her, ja menn mange andre plasser så er de ofte like, de er tregere på husarbeid enn oss damer!! Slik vil det nok alltid være.

 

 

Jeg er ikke noen " Marthe Krogh", men jeg synes også at menn skal være menn, det betyr ikke at de ikke skal trille barnevogn eller rydde i huset ( noe jeg aldri hadde godtatt altså), men at menn er enklere i tankegangen enn oss, de har ikke like god oversikt som oss vedrørende klær, utstyr til barna og at de mange ganger ikke ser rotet, vel slik er det bare!!

 

Ja det finnes en god del unntak, kjenner selv en mann som er like mye kone som sin kone, men de aller fleste menn er mer eller mindre like...

 

Det viktigste for meg er iallfall at mannen er ærlig, snill, har mye kjærlighet å gi til barna, gjerne en god jobb og er en MANN rett og slett :))))

 

Og jeg synes også at menn skal få bestemme om de vil ha pappaperm eller ikke. :)

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det å være en skikkelig mann innebærer å gjøre sitt til at familien har det bra, ta vare på sin kone og sine barn og prioritere familien.

 

En mann som prioriterer bort ungene og lar sin kone slite ræva av seg mens han selv sløver på sofaen, er ingen _mann_ i mine øyne, bare en bortskjemt guttunge.

Skrevet

Jeg er enig i at det er viktigst at de er gode fedre og flinke til å ta seg av barna. (Ikke bare gir kjærlighet men er involvert i det daglige, som legging, stå opp med dem etc) Jeg er helt klart mye flinkere å se hva som må gjøres av husarbeid, men så lenge han er flink til å ta seg av barna så er det greit for meg. Så får jeg heller minne han på litt støvsuging en gang i blant.

Skrevet

Så bare fordi damen gjør mer husarbeid enn mannen som er mannen en bortskjemt drittunge? ha ha...

Det med barna enn annen ting, der bør man dele likt og vise omsorg osv, men poenget mitt er at MENN og KVINNER ikke skal være like.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Skrevet

Jeg synes det å være en skikkelig mann innebærer å gjøre sitt til at familien har det bra, ta vare på sin kone og sine barn og prioritere familien.

 

En mann som prioriterer bort ungene og lar sin kone slite ræva av seg mens han selv sløver på sofaen, er ingen _mann_ i mine øyne, bare en bortskjemt guttunge.

 

En mann som ikke prioriterer barna er noe helt annet..hvor skrev jeg det??

Snakker om at menn er menn og damer er damer, og at det er bra vi er forskjellige.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Skrevet

Jeg synes det å være en skikkelig mann innebærer å gjøre sitt til at familien har det bra, ta vare på sin kone og sine barn og prioritere familien.

 

En mann som prioriterer bort ungene og lar sin kone slite ræva av seg mens han selv sløver på sofaen, er ingen _mann_ i mine øyne, bare en bortskjemt guttunge.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv!

 

Marthe Krogh kan vel neppe uttale seg om menn. Hun er jo hjemmeværende med både barnepike og vaskehjelp. Trengs ikke noen mann i huset da.

 

Anonym poster: 7b07eb2bbb030671e70d012ed5bdfd3c

Skrevet

Så bare fordi damen gjør mer husarbeid enn mannen som er mannen en bortskjemt drittunge? ha ha...

Det med barna enn annen ting, der bør man dele likt og vise omsorg osv, men poenget mitt er at MENN og KVINNER ikke skal være like.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

 

Nei, men de som skriver her inne beskriver faktisk veldig ofte helt ekstreme situasjoner der mannen ikke gjør en damn shit, mens de selv sliter seg helt ut. Og jeg synes dte er helt vanvittig at folk bare finner seg i det, simpelthen under dekke av at "han er jo mann".

Skrevet

Jeg jobber like mye som min mann, vi har 3 unger, og det er en del jobb forbundet med det også. Mener du at jeg skal gjøre "hovedtyngden av arbeidet i hjemmet" og han skal leke litt med ungene og spille data med dem bare fordi jeg er kvinne oghan er mann?

Du er ikke spesielt hjelpsom altså..

 

Ja da jeg vet at han skifter dekk 2 ganger i året, og klipper gresset en gang i uken om sommeren (jeg kan også det, men han liker det , så da får han lov). Kan ikke sammenlignes..

 

Anonym poster: 0e0dd9ea383d98d8ae49e644117f7ded

Skrevet

Så bare fordi damen gjør mer husarbeid enn mannen som er mannen en bortskjemt drittunge? ha ha...

Det med barna enn annen ting, der bør man dele likt og vise omsorg osv, men poenget mitt er at MENN og KVINNER ikke skal være like.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

 

Nei, men de som skriver her inne beskriver faktisk veldig ofte helt ekstreme situasjoner der mannen ikke gjør en damn shit, mens de selv sliter seg helt ut. Og jeg synes dte er helt vanvittig at folk bare finner seg i det, simpelthen under dekke av at "han er jo mann".

 

Ja det er mange spesielle historier her inne som man får litt bakoversveis av, der er jeg enig, men det har absolutt ingenting med det jeg skrev å gjøre.

Jeg synes bare at menn skal få være menn, og kvinner få være kvinner. At du da tenker jeg kanskje mener at menn skal få gjøre som de vil, være fraværende, bortskjemte osv osv er noe helt annet for det mener jeg IKKE....

 

Tenker bare at vi må alle være som vi er fra naturen sin side, og at det er OK at kvinner kanskje er bedre på husarbeid etc mange ganger...

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Skrevet

Så bare fordi damen gjør mer husarbeid enn mannen som er mannen en bortskjemt drittunge? ha ha...

Det med barna enn annen ting, der bør man dele likt og vise omsorg osv, men poenget mitt er at MENN og KVINNER ikke skal være like.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

 

Nei, men de som skriver her inne beskriver faktisk veldig ofte helt ekstreme situasjoner der mannen ikke gjør en damn shit, mens de selv sliter seg helt ut. Og jeg synes dte er helt vanvittig at folk bare finner seg i det, simpelthen under dekke av at "han er jo mann".

 

Ja det er mange spesielle historier her inne som man får litt bakoversveis av, der er jeg enig, men det har absolutt ingenting med det jeg skrev å gjøre.

Jeg synes bare at menn skal få være menn, og kvinner få være kvinner. At du da tenker jeg kanskje mener at menn skal få gjøre som de vil, være fraværende, bortskjemte osv osv er noe helt annet for det mener jeg IKKE....

 

Tenker bare at vi må alle være som vi er fra naturen sin side, og at det er OK at kvinner kanskje er bedre på husarbeid etc mange ganger...

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Jeg er kanskje bedre på husarbeid, men jeg har like stort behov for hvile og avslapning som ham. Det er ikke kvinnearbeid å vaske opp, støvsuge, vaske klær og lage mat. Kom deg ut av 50-årene og inn i din egen tidsalder!!

 

Anonym poster: 0e0dd9ea383d98d8ae49e644117f7ded

Skrevet

Jeg jobber like mye som min mann, vi har 3 unger, og det er en del jobb forbundet med det også. Mener du at jeg skal gjøre "hovedtyngden av arbeidet i hjemmet" og han skal leke litt med ungene og spille data med dem bare fordi jeg er kvinne oghan er mann?

Du er ikke spesielt hjelpsom altså..

 

Ja da jeg vet at han skifter dekk 2 ganger i året, og klipper gresset en gang i uken om sommeren (jeg kan også det, men han liker det , så da får han lov). Kan ikke sammenlignes..

 

Anonym poster: 0e0dd9ea383d98d8ae49e644117f7ded

 

 

Det mener jeg ikke, men at menn MÅ gjøre alt likt som kvinnfolka. De må vaske like mye klær, altså alt må være så likt er feil mener jeg. Man er forskjellige og slik skal det være.

Jeg er vel kanskje typisk litt lost på praktiske ting, mannen henger opp alt fra bilder til snekrer det meste, og da tar jeg gladelig klessvasken :P

 

Han gjøre andre ting også, men vi har nok litt mer tradisjonelle roller på husarbeid. Det er selvfølgelig mye mer hverdags rot enn praktiske handy menn ting å gjøre så han tar absolutt sin del, men jeg er mye flinkere til å se ting, han må settes i gang da han ikke ser ting som meg,..og slik er det mange , veldig mange menn som er, og jeg tror det ligger litt i naturen.....

 

HI

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Skrevet

Så bare fordi damen gjør mer husarbeid enn mannen som er mannen en bortskjemt drittunge? ha ha...

Det med barna enn annen ting, der bør man dele likt og vise omsorg osv, men poenget mitt er at MENN og KVINNER ikke skal være like.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

 

Nei, men de som skriver her inne beskriver faktisk veldig ofte helt ekstreme situasjoner der mannen ikke gjør en damn shit, mens de selv sliter seg helt ut. Og jeg synes dte er helt vanvittig at folk bare finner seg i det, simpelthen under dekke av at "han er jo mann".

 

Ja det er mange spesielle historier her inne som man får litt bakoversveis av, der er jeg enig, men det har absolutt ingenting med det jeg skrev å gjøre.

Jeg synes bare at menn skal få være menn, og kvinner få være kvinner. At du da tenker jeg kanskje mener at menn skal få gjøre som de vil, være fraværende, bortskjemte osv osv er noe helt annet for det mener jeg IKKE....

 

Tenker bare at vi må alle være som vi er fra naturen sin side, og at det er OK at kvinner kanskje er bedre på husarbeid etc mange ganger...

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

 

Men du vet det at vi kvinner også er forskjellige, og ikke en ensartet gruppe?

 

Feks haaaaater jeg husarbeid og hagearbeid, og jeg hverken kan eller liker spesielt godt å lage mat. Men jeg kan godt skru opp hyller, fikse pc, vaske bil og ta meg av dyra våre.

 

Mens min mann er kokk, veldig kreativ, har støv på hjernen og glad i å holde på i hagen (ikke sånn blomstergreier, men lage hageanlegg og bygge en masse greier osv).

 

Så hvorfor skal vi ikke kunne fordele oppgavene etter interessene våre? MÅ jeg pusle i hagen og lage middagen bare fordi jeg er kvinne, mens han er pålagt å klippe plenen og rigge til musikkanlegget siden han er mann?

 

Her fordeles alt noenlunde likt slik at ingen sliter seg ut, og ja, noe av det deles etter "tradisjonell måte", men mye fordeler vi etter hva vi er flinke til og foretrekker. Vi setter oss ikke ned og snakker om hvem som skal gjøre hva fordi man har innovertiss eller utovertiss.

 

Og det at han er mann fritar ham ikke fra husarbeid.

Skrevet

Så bare fordi damen gjør mer husarbeid enn mannen som er mannen en bortskjemt drittunge? ha ha...

Det med barna enn annen ting, der bør man dele likt og vise omsorg osv, men poenget mitt er at MENN og KVINNER ikke skal være like.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

 

Nei, men de som skriver her inne beskriver faktisk veldig ofte helt ekstreme situasjoner der mannen ikke gjør en damn shit, mens de selv sliter seg helt ut. Og jeg synes dte er helt vanvittig at folk bare finner seg i det, simpelthen under dekke av at "han er jo mann".

 

Ja det er mange spesielle historier her inne som man får litt bakoversveis av, der er jeg enig, men det har absolutt ingenting med det jeg skrev å gjøre.

Jeg synes bare at menn skal få være menn, og kvinner få være kvinner. At du da tenker jeg kanskje mener at menn skal få gjøre som de vil, være fraværende, bortskjemte osv osv er noe helt annet for det mener jeg IKKE....

 

Tenker bare at vi må alle være som vi er fra naturen sin side, og at det er OK at kvinner kanskje er bedre på husarbeid etc mange ganger...

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Jeg er kanskje bedre på husarbeid, men jeg har like stort behov for hvile og avslapning som ham. Det er ikke kvinnearbeid å vaske opp, støvsuge, vaske klær og lage mat. Kom deg ut av 50-årene og inn i din egen tidsalder!!

 

Anonym poster: 0e0dd9ea383d98d8ae49e644117f7ded

 

Hvem har sagt jeg ikke får tid til å slappe av. Jeg reiser iallfall 2 ganger i året på venninne tur mens mannen styrer hjemmet, har faktisk vært borte 1 uke på hans regning gladelig så jeg lever ikke i et 50 talls hjem:P

 

HI

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Skrevet

Så bare fordi damen gjør mer husarbeid enn mannen som er mannen en bortskjemt drittunge? ha ha...

Det med barna enn annen ting, der bør man dele likt og vise omsorg osv, men poenget mitt er at MENN og KVINNER ikke skal være like.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

 

Nei, men de som skriver her inne beskriver faktisk veldig ofte helt ekstreme situasjoner der mannen ikke gjør en damn shit, mens de selv sliter seg helt ut. Og jeg synes dte er helt vanvittig at folk bare finner seg i det, simpelthen under dekke av at "han er jo mann".

 

Ja det er mange spesielle historier her inne som man får litt bakoversveis av, der er jeg enig, men det har absolutt ingenting med det jeg skrev å gjøre.

Jeg synes bare at menn skal få være menn, og kvinner få være kvinner. At du da tenker jeg kanskje mener at menn skal få gjøre som de vil, være fraværende, bortskjemte osv osv er noe helt annet for det mener jeg IKKE....

 

Tenker bare at vi må alle være som vi er fra naturen sin side, og at det er OK at kvinner kanskje er bedre på husarbeid etc mange ganger...

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

 

Men du vet det at vi kvinner også er forskjellige, og ikke en ensartet gruppe?

 

Feks haaaaater jeg husarbeid og hagearbeid, og jeg hverken kan eller liker spesielt godt å lage mat. Men jeg kan godt skru opp hyller, fikse pc, vaske bil og ta meg av dyra våre.

 

Mens min mann er kokk, veldig kreativ, har støv på hjernen og glad i å holde på i hagen (ikke sånn blomstergreier, men lage hageanlegg og bygge en masse greier osv).

 

Så hvorfor skal vi ikke kunne fordele oppgavene etter interessene våre? MÅ jeg pusle i hagen og lage middagen bare fordi jeg er kvinne, mens han er pålagt å klippe plenen og rigge til musikkanlegget siden han er mann?

 

Her fordeles alt noenlunde likt slik at ingen sliter seg ut, og ja, noe av det deles etter "tradisjonell måte", men mye fordeler vi etter hva vi er flinke til og foretrekker. Vi setter oss ikke ned og snakker om hvem som skal gjøre hva fordi man har innovertiss eller utovertiss.

 

Og det at han er mann fritar ham ikke fra husarbeid.

 

Herregud så les hva jeg skriver da kvinne. Det er jo det jeg mener, man bør kunne dele oppgavene etter interessenr! Så hvis du hater husarbeid og du er mer handy mann og han liker å tørke støv så fint for dere da!

 

Her er det motsatt, jeg er lost på alt som ikke har med klær og støvsuging å gjøre, så vi deler også på det! Mat kan jeg ikke lage da...så det gjør mannen.

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Skrevet

Jeg jobber like mye som min mann, vi har 3 unger, og det er en del jobb forbundet med det også. Mener du at jeg skal gjøre "hovedtyngden av arbeidet i hjemmet" og han skal leke litt med ungene og spille data med dem bare fordi jeg er kvinne oghan er mann?

Du er ikke spesielt hjelpsom altså..

 

Ja da jeg vet at han skifter dekk 2 ganger i året, og klipper gresset en gang i uken om sommeren (jeg kan også det, men han liker det , så da får han lov). Kan ikke sammenlignes..

 

Anonym poster: 0e0dd9ea383d98d8ae49e644117f7ded

 

 

Det mener jeg ikke, men at menn MÅ gjøre alt likt som kvinnfolka. De må vaske like mye klær, altså alt må være så likt er feil mener jeg. Man er forskjellige og slik skal det være.

Jeg er vel kanskje typisk litt lost på praktiske ting, mannen henger opp alt fra bilder til snekrer det meste, og da tar jeg gladelig klessvasken :P

 

Han gjøre andre ting også, men vi har nok litt mer tradisjonelle roller på husarbeid. Det er selvfølgelig mye mer hverdags rot enn praktiske handy menn ting å gjøre så han tar absolutt sin del, men jeg er mye flinkere til å se ting, han må settes i gang da han ikke ser ting som meg,..og slik er det mange , veldig mange menn som er, og jeg tror det ligger litt i naturen.....

 

HI

 

Anonym poster: 2a4275eb5e8c9f95cf170a5f386a858a

Jeg har ikke noen problemer med at menn må settes igang, bare det blir gjort.. Men den der, han er jo mann så han ser ikke rot, den tror jeg ikke noe særlig på. Jeg tror mange tåler at det er rotete, men ikke at de ikke ser det..

 

Jeg tror ikke evnen til å gjøre husarbeid er genetisk forbundet med kjønn!

 

Anonym poster: 0e0dd9ea383d98d8ae49e644117f7ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...