Gå til innhold

Fireåringen vår har søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sovner sjelden før halv ti- ti, noen ganger senere. Sover da gjennom natten, men kommer ofte inn til oss for å legge seg der og sove videre. Hun er røtt om morgenen, men sover aldri lengre enn til åtte. Vi har faste leggerutiner med legging halv åtte og lesing av bok.

Hun har hatt problemer med å sove siden hun var baby. I permisjonen skjønte jeg aldri de som snakket om så mye ekstratid.. Jeg måtte underholde og amme 24/7. På barseltreff sov alle babyene søtt, jenta vår satt på fanget og så seg rundt. De har heller aldri fått henne til å hvile i hvilestunden på barnehagen. Hun har ikke hyperaktiv adferd, er ganske rolig av seg.

Hva er problemet her? Og ikke minst, finnes det en løsning?

Anonym poster: e9cbd87632e982be89f43f003bff56b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd å legge henne tidligere? Min fireåring er i seng senest klokka sju på hverdager. Han sover aldri til åtte om morgenen, da : )

Skrevet

Har akkurat samme historien som din, med min 5-åring. Hun er et typisk B-menneske, liker ikke å legge seg, og liker ikke å stå opp. Hun er redd for å gå glipp av noe moro, så hvis hun hører masse latter om kvelden, så kommer hun snikende ned trappen.

Vi legger henne ca 8, og hun sovner før 10 som oftest.

Hun har heller aldri likt å sove, det var byssing og bæring det første halve året, og så var det bånn gass i noen år. Nå er hun rolig og forsiktig jente, men himmel så vanskelig å få til å sove..

Anonym poster: 878a5f4f2d20a64dd655513c46222c6e

Skrevet

Å legge tidligere ender bare med samme resultat. Hun pusler og synger og dikter og leser til hun sovner.

Du som har en femåring som er på samme måte: føler du at det gir henne noen problemer mht læring osv? Har ikke merket det hos vår, hun har svært godt ordforråd og overaktiv fantasi, men anskje dårlig søvnmønster vil bli problematisk i det lange løp?

Skjønner det bare ikke.. Hun er aktiv en hel dag i brnehage og også når hun kommer hjem, men ingen tegn til tretthet!!

HI

Skrevet

Har akkurat samme historien som din, med min 5-åring. Hun er et typisk B-menneske, liker ikke å legge seg, og liker ikke å stå opp. Hun er redd for å gå glipp av noe moro, så hvis hun hører masse latter om kvelden, så kommer hun snikende ned trappen.

Vi legger henne ca 8, og hun sovner før 10 som oftest.

Hun har heller aldri likt å sove, det var byssing og bæring det første halve året, og så var det bånn gass i noen år. Nå er hun rolig og forsiktig jente, men himmel så vanskelig å få til å sove..

Anonym poster: 878a5f4f2d20a64dd655513c46222c6e

Hadde du eisersnitt? Bare nysgjerrig, noen sier at KS barn blir mer søvnløse enn andre :) Jenta vår er tatt med KS

HI

Skrevet

Hvis jenta vår er trøtt om morgenen får vi henne raskt opp av sengs om vi sier " Vil du sove mer?" Da skulle man trodd hun hadde fått reven rappo i hælene ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...