Gå til innhold

Hva ligger egentlig i begrepet "karriere"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi slenger jo om oss med begreper som "karrierekvinner" og "karrieremennesker"... men hva betyr det egentlig å ha en karriere? Har alle som jobber en karriere, eller er det bare bestemte typer jobber som faller inn under begrepet? Og hva er liksom kriteriene for at et yrke eller et menneske skal falle inn under begrepet? Har sykepleiere karrierer? Lærere? Leger?

Anonym poster: e2b5e9f91e12add63229370613ec8bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eg er sjukepleiar, ser ikkje på det som ei karriere nei. Det er jobben min, til og med profesjonen min. Men ikkje karriere, då ser eg for meg høge hælar og spisse olbogar ;)

Endret av ★
Skrevet

Karriere er ikke det samme som en jobb. Karriere er en arbeidsmessig fremgang, en videreutvikling og en suksess

Anonym poster: ef7db2e14e3c441793943ec6b24eace5

Skrevet

Eg er sjukepleiar, ser ikkje på det som ei karriere nei. Det er jobben min, til og med profesjonen min. Men ikkje karriere, då ser eg for meg høge hælar og spisse olbogar ;)

Om du feks. tar videreutdannelse så gjør du karriere. Da har du fremgang og videreutvikling i yrket ditt gjennom utdannelse.

Det er også en form for karriere.

Skrevet

Om du feks. tar videreutdannelse så gjør du karriere. Da har du fremgang og videreutvikling i yrket ditt gjennom utdannelse.

Det er også en form for karriere.

Har teke vidareutdanning, og utviklar meg stadig i jobben (hadde ikkje takla ein jobb som ikkje gir noko). Men synes likevel ikkje karriere er beskrivande for jobben min.
Skrevet

Jeg er lege. Driver nå med spesialisering innen 2 spesialiteter, og jobber mot en PhD. Bruker mye fritid på å holde meg oppdatert og på å få et lite forsprang.

Anser meg selv som karrierekvinne, og jeg ønsker meg barn.

For meg er en person med karriere, en som jobber med å utvikle seg videre og en person som ønsker å ta ansvar. Dette er uavhengig av yrke.

Anonym poster: 5145163970e92cf2bca72cecf5fc6745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...