Gå til innhold

Hvor tidlig er det mulig å kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjente liv tidlig med førstemann, Ila uke 15. På ul nå fikk jeg beskjed om at jeg kunne regne med å kjenne liv tidlig pga hvor mokake lå. Uke 14, kaanskje 13 sa han. Men i går syns jeg jeg kjente forsiktig kiling likt det jeg kjente i uke 15 sist. Det er bare en ting.. Er jo bare i uke 11! Er det i det hle tatt fysisk mulig å kjenne liv så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vel helt mulig. Jeg kjente liv 12+3 denne gang, mens forrige gang merket jeg ingenting før midt i uke 17. Spørs jo helt hvor morkaken ligger. Denne gangen har jeg den bak, forrige gang var den foran på magen.

Skrevet

Dette har jeg også lurt på ... er i uke 14. Kjenner "flagrende" bevegelser i magen - litt som en gullfiskhale :-) Kan dette virkelig være babyen? Kjenner det gjerne hvis jeg ligger musestille på rygg. Veldig spennende!

Skrevet

I uke 11 er embryoet 5-10 gram, og nei det er ikke mulig å kjenne det gjennom fostervann, livmor, diverse innvoller og hud.

Kjipt svar, men det er nok luft du har kjent - og det kan føles ganske likt ut som de første bevegelsene.

Men det kommer, det kommer :)

Skrevet

Jeg kjente bevegelser i uke 11/12 med de to første. Så det går ann! ;) Babyen nå var 4,2 cm i uke 11. Så når den spinner rundt der inne, så tror jeg nok det er fullt mulig å kjenne den hvis man vet hva man kjenner etter;) Men man er jo forskjellig når det gjelder følsomhet, og morkakens plassering har jo mye å si. Jeg kjente ikke noe særlig før uke 14 denne gangen.I Uke 16 kjente både jeg og pappaen skikkelige spark utenpå:D

Skrevet

Jeg mener jeg kjente liv i rundt uke 12 denne gangen. JM trodde meg ikke og mente det var aaaaaalt for tidlig.. Jaja.. Fikk en ekstra ul om ikke annet. :-) er min andre graviditet dette og har nå kjent daglig liv siden ca uke 16, er 22+2 nå og babyen har fått døgnrytme, bevegelsene kommer omtrent på samme tid hver dag. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...