Gå til innhold

Mannen har brukt feriepengene på svigermor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har levd over evne og må nå svi for det. Hun eier ikke noenting og har aldri penger. Selv om vi er omtrent tom ringer hun og sier hun inne har mat så vi må gi henne penger. Nå kommer det for en dag at mannen har tatt ut feriepengene for å dekke inn alt han har gitt henne. Hun kjører på samvittighet og han orker det ikke. Vet virkelig ikke om jeg kan leve slik men ber jeg han velge mellom henne og meg og ungene Kan jeg tippe han velger henne.

Anonym poster: 410fadf9e23fac8221105808a1481667

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke det var mye feriepenger det var snakk om?

Hadde mannen min brukt våre penger på mor si, hadde jeg klikket!!

Anonym poster: e9645c8cfa59d15281372ee686e7d354

Skrevet

Forstår både deg og din mann....

Min x-svigerfamilie har ikke mye pengevett

Kjøper ting de ikke har råd til og evner ikke å sette av penger til en gråværsdag.

Min x-mann gir de penger, jeg gir de en kasse mat hver til jul og gebursdag (selvfølgelig aldri kontanter, dette er noe jeg og min mann diskuterte vel og lenge siden det tross alt penger fra fellesbudsjettet som går til dette)

Gir de og anlagte klær.

Skrevet

Det burde jo være omvendt. Synes det er rart hun ikke føler at det er litt ekkelt at hun må tigge penger av en småbarnsfamilie. Om dere har felles økonomi synes jeg det er utrolig respektløst av han å ikke bli enig med deg hvordan dere skal håndtere situasjonen. Han kan jo i steden for å si at han ikke vil gi henne penger, si at han rett og slett ikke har mer enn det han trenger til regninger og mat. Evt kjøpe billigbrød og syltetøy (eller noe billig pålegg) så det holder til hennes neste lønning. Da sulter hun jo ikke, men lærer kanskje å handle inn maten i begynnelsen av måneden.

Og må si at hun som bestemor er utrolig egoistisk som prioriterer å kun bruke penger på seg selv.

Anonym poster: 2c68254971f7e5c58309ba16d38ce497

Skrevet

Det er bare så frustrerende for vi lar vær å kjøpe ting til ungene. Det er stramt økonomisk for tiden så de får aldri feks være med venner på kino eller badeland for det er ikke penger til det. Da er det kjipt å måtte gi to tre tusen til svigers hver mnd.

Hi

Anonym poster: 99094dfec0618c0c5cdf5ddc66b7a15c

Skrevet

Jeg hadde latt han velge mora om det er det han vil. Du vil mest sannsynlig få bedre økonomi uten han. Det er jo helt latterlig at dere, en småbarnsfamilie, skal finansiere forbuket til svigermor. Jeg hadde klikket, bedt han bli voksen og ta et valg.

Anonym poster: da2737a689f65a1c38eb272d951bcee6

Skrevet

Her hadde det vært helt uaktuelt å gi penger til voksne mennesker som selv velger å sløse bort pengene sine fremfor å gi ungene det de trenger.

Uhørt, spør du meg.

Skrevet

For min del hadde det aldri kommet på tale å holde på sånn. Jeg synes rett og slett du skal sette din svigermor litt på plass, når mannen din tydeligvis ikke greier det. ikke så gøy akkurat, men tipper hun kommer til å forstå det når hun får litt tid til å tenke over det.

Helt forferdelig at voksne mennesker kan holde på sånn.

Anonym poster: 26b62d39e80bc7e93d8c5f26229e3064

Skrevet

Her hadde jeg faktisk satt ned foten helt og holdent og om han ikke taklet det så fikk han heller velge moren da.

Det går utover hans egne barn at moren hans bruker sine penger på tull og så forlanger at sønnen skal dekke opp ting. Og er han så dum at han gir henne penger?

Klager hun på at hun ikke har mat ta et par hundre kroner og kjøp billig mat som varer en stund. Det er mer en den hjelp man kan forlange. Klager hun over ikke betalte regninger så be henne søke hjelp til nav de har mennesker som hjelper å ordne opp i økonomien og vet hvilke rettigheter man har til økonomisk hjelp og det koster ikke en krone å bruke de.

Han burde ha mer dårlig samvittighet ovenfor deg og barna når dere må gå uten ting for at han gir penger til mora som kaster bort sine, en dårlig samvittigheten han eventuelt ville fått om han så nei til sin mor.

Du kan jo prøve å bruke hennes måte, jeg antar hun kjører på med det er så synd på meg..................

Hva med å si stakkars xxxx (et av barna) nå trenger h*n xxxxxxxxxxxxxx men det får han jo ikke for pengene vi kunne brukt for det har jo gått til din mor.

Stakkars xxxxx ønsker seg så veldig xxxxxxxxxxxx men det kan h*n ikke få for pengene har jo gått til din mor osv

Nå har vi ikke fått vært ute med venner på xx antall mnd og skulle så gjerne ha gjort det men det får jeg jo ikke for du har gitt alle våre "ekstra" penger til din mor

Påpek i det store og hele alt du og barna ja selv han har måttet gi opp fordi han bruker av deres penger på henne.

Slik at han faktisk får føle på det.

Anonym poster: 8e3b0b1f4c6fa5982126a741429df54c

Skrevet

Tror jeg ville opprettet en tilbakebetalingsplan slik at dere får tilbake pengene hun har "lånt". Så kan hun gå til sin bankrådgiver eller melde seg på luksusfellen for å rydde opp.

Anonym poster: ca3dedcc07c92cfbbc0357c054628a6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...