Gå til innhold

tremger råd...7 åring som bæsjer på seg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt av blodprøver var fine, så ikke noe i veien der. Han har uhell på opptil 3 ganger daglig. Og nå begynner jeg å bli passelig lei.

Han sier ikke i fra når han gjør det, vi andre lukter det og ber han om å gå å skifte og vaske.seg.

En vakker dag kommer han til å gjøre det på skolen, og da tør jeg ikke tenke på hva som skjer. Han har heller ingen forklaring selv på hvorfor det skjer. Så hva gjør jeg? Klistremerke metoden funker bare et par dager...

Anonym poster: 73cb2b731434299bfa3c472d2cca4fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt ordentlig legeundersøkelse da ?? Ikke bare de vanlige blodprøvene, men full undersøkelse, nevrologiske også ? Det der er jo absolutt ikke normalt.

Anonym poster: 4bd6f0351e9ea425183e4b249553c880

Skrevet

Syns dere bør ta kontakt med legen igjen å få sjekket gutten igjen. Lurt å utelukke at det er noe fysisk galt. Forøvrig jobber jeg som lærer i småskoler og har faktisk opplevd flere ganger at noen har bæsjet på seg på skolen. Og har funnet ut at det faktisk ikke er såå uvanlig i tidlig skolealder, spes blant gutter. Men tre ganger om dagen var jo noe i overkant da...

Anonym poster: 13e6b487428997fca95034a19ea5ccf0

Skrevet

Har ei jente på 6 år som har bæsjeuhell. Problemet hennes er at hun ikke prioriterer å gå på do når hun må, og går derfor og holder seg til hun ikke klarer mer. Hun bæsjer seg ikke totalt ut, men det er litt i trusa. Vi prøver hardt å få henne jevnlig på do.

Skrevet

Kan det være noe psykosommatisk? Jeg tror at det kan være hensiktsmessig å be om henvisning til BUP (Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk)? Snakk med fastlegen deres.

Anonym poster: 1251b06d4dde8ca2749fe410dd8e93f5

Skrevet

Kanskje han er skikkelig forstoppet? Du må ta kontakt med legen, og iallfall ikke bli sint.

Anonym poster: 6c58ce597286eb65f4cfb48e3ff42b66

Skrevet

Men hvis han ikke gjør det på skolen, han har gått på skolen i et år allerede (?), da har han vel en viss kontroll? Hva med på SFO eller hjemme hos andre? Hvis det skjer så hyppig hjemme og ingen andre steder, så ville ikke jeg tenkt at det har en nevrologisk eller biologisk forklaring.

Hvordan har han det ellers? Har han fått småsøsken? Hva gjør dere etter uhellene? Må han hjelpe til selv med skifting, vask osv? Hvor mye positiv oppmerksomhet får han hjemme?

Skrevet

Kan det være at gan glemmer av, ikke gidder eller ikke har tid til å gå på do?

Minner dere ham på det jevnlig, stopper leken og tar ham med på do?

Anonym poster: 5594c837295387ca4c72a8cf1a338965

Skrevet

Han gjør det også om vi er på besøk hos andre. Han går nå i andre kl. han har til dags dato ikke gjort det på skolen.

Han må vaske seg selv og vaske bokseren før jeg hiver den i vaskemaskina. Legen har bare prata med han om drt, ingen undersøkelse. Han er ikke forstoppet, har alltid hatt avføring minst en gang daglig.

Jeg blir ikke sinna, men rimelig oppgitt kan mam si..

Har holdt på veldig siden i høst, da ble det værre.

Anonym poster: 73cb2b731434299bfa3c472d2cca4fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...