Gå til innhold

Bleier - vanlig eller tøybleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vårt første barn og lurer på hva vi bør velge.

Hva bruker du, og hvorfor?

Anonym poster: 2e9067d1d2a18434c25d24e1985dd532

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøybleier

Blir enormt masse søppel av engangs. Det er også lett å glemme å handle inn bleier og så går man tom lørdag kveld etter butikkene er stengt. Her selges det ikke bleier på bensinstasjon og det er ikke søndagsåpne butikker.

Det stinker av engansbleiene. Mange av typene har en lei tendens til å gå i oppløsning så det blir mye gris på underlivet til baby.

Anonym poster: a08ded5e0bdd2d6e1304d77a81f6308d

Skrevet

Vi har prøvd alle slags bleier(Libero,pampers,tøybleier,kiwi...) og har kommet fram til at rema1000 bleier er best for oss,de klumper ikke, har ikke parfume ,har brukt dem siden lillemannen var 1,2 mnd han er 3mnd nå og er like glad i dem!!

Skrevet

Vi brukte tøybleier, og kommer til å gjøre det igjen om vi får flere barn.

Ikke helt slaviske støybleier brukere, vi brukte engangs på reise og når tøybleier ble litt komplisert (på tur når han ble større). Men det ble tøybleier i barnehage.

Kan tipse om forumet på tettinntil.no for mer info. Jeg gjorde ganske grundig research på forhånd.

Anonym poster: a29e2c2f0a7d34437d2f8c826eef0dc8

Skrevet

Dere som bruker tøybleie

Holder det godt på urin/avf?

Kanskje et teit spørsmål, men er det slikt at det renner tvers igjennom når det er urin/ diare?

Skrevet

Tøybleier

Blir enormt masse søppel av engangs. Det er også lett å glemme å handle inn bleier og så går man tom lørdag kveld etter butikkene er stengt. Her selges det ikke bleier på bensinstasjon og det er ikke søndagsåpne butikker.

Det stinker av engansbleiene. Mange av typene har en lei tendens til å gå i oppløsning så det blir mye gris på underlivet til baby.

Anonym poster: a08ded5e0bdd2d6e1304d77a81f6308d

Har brukt engangsbleier i 2 år. Flere typer. Har aldri gått tomt og har aldri opplevd at noen har løst seg opp.

Skrevet

Vi har brukt engangsbleier, mange forskjellige merker. Syns de aller fleste er gode nok :-) De aller fleste bruker engangsbleier, tror ikke jeg kjenner noen som har brukt tøybleier i 'manns minne' ;-)

Skrevet

Tøybleier blir fort store og klumpete. I allefall de jeg har sett. De må skiftes oftere. I tillegg må du vaske de. Som om man ikke har nok å vaske og styre med.

Tror pampers har best comfort, men rema er mye billigere og bedre for huden. Bruker begge to.

Skrevet

Kunne ikke ramlet meg inn å bruke tøybleier. Tror hverken bæsj eller tiss lukter noe bedre i tøybleier enn i engangsbleier :-) anbefaler Coop sine bleier. Billige og lite lekkasjer!

Skrevet

Engangsbleier. Har da rikelig med klesvask om jeg ikke skal vaske bleier også :)

Skrevet

Engansbleier, har aldri vurdert å bruke tøybleier, har mer enn nok klesvask med to barn og en anleggsgartner som mann... Vi bruker libero sine og de brukte jeg til førstemann også.. Alltid vært fornøyd:) Aldri fått sansen for disse billigbleiene..

Skrevet

Dere som bruker tøybleie

Holder det godt på urin/avf?

Kanskje et teit spørsmål, men er det slikt at det renner tvers igjennom når det er urin/ diare?

Det holder selvsagt ikke tiss like godt som engangs, disse er fylt med petrokjemisk materie som absorberer tiss og blir til gele. Vi gikk over til engangs om natten når han passerte 2 år pga lekkasjer. Men på dagtid var det helt greit å skifte litt oftere, da slapp vi dessuten sår hud.

Men når det gjelder bæsj har jeg hatt mindre lekkasjer enn venninner som bruker engangs. Morsmelk avføring kan være veldig tynnflytende og det er av og til skikkelig "bomber" som sender bæsj opp i ryggen. Tøybleier har kraftig strikk i livet som stopper lekkasjer bedre enn engangs.

Det finnes flere typer tøybleier, jeg brukte tøybleier med integret sperrelag eller med separat sperrelag. Ikke ullbukse, det ble litt for alternativt for meg. Jeg vasket bleier annenhver dag. Gikk egentlig helt fint. Til og med mannen syntes det var greit.

Rumpen blir større med tøybleier, men jeg synes det var bare søtt. Blir forresten ikke så mye større med de nyeste typene, bare rundere.

Vi brukte som sagt begge deler, synes tøybleiene fungerte best i hverdagen, men engangs var praktisk til sitt bruk. Da brukte vi Coop sine bleier.

Anonym poster: a29e2c2f0a7d34437d2f8c826eef0dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...